24 / 11 / 2024

Arçelik, IFA Fuarı'na katıldı!

Arçelik, IFA Fuarı'na katıldı!

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Çakıroğlu: "Avrupa’nın en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz. Arçelik AŞ, Türkiye’nin en fazla Ar-Ge merkezine sahip olan ve sektöründe Ar-Ge’ye en fazla kaynak ayıran şirketidir" dedi...





Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik AŞ Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, "Avrupa’nın en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz" dedi.


Berlin’de düzenlenen Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği ve ev aletleri fuarı IFA’ya bu yıl da iki markasıyla katılan Arçelik AŞ, Beko ve Grundig markalarının toplam 3 bin 800 metrekarelik özel tasarlanmış stand alanlarında en son yeniliklerini teknoloji tutkunlarıyla buluşturuyor. 


IFA Fuarı’nda Beko, akıllı fonksiyonlarla donatılmış ürünlerden oluşan portföyünü sergilerken; Grundig üstün özelliklere ve özgün tasarıma sahip birçok ürünü ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. 


100’den fazla ülkede tüketicilerle buluşan dünya markası Beko, bu yıl IFA Fuarı’nda, yenilikçi teknolojilere sahip, enerji kullanımında kendi sınıfında en verimli ve çevre dostu olan, tasarım ve işlevselliğe önem veren ürünlerini sergiliyor. 


Grundig, bu yıl IFA’da tüketici elektroniği teknolojileri, kişisel bakım ürünleri, küçük  ev aletleri ve beyaz eşya serisinden oluşan geniş ürün yelpazesini tüketicilerle buluşturuyor. 


 -"Avrupa’nın en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz"


 Arçelik'ten yapılan açıklamada IFA Fuarı’na ilişkin görüşlerine yer verilen Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik AŞ Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, 2013 yılı ilk yarı sonuçlarına göre, faaliyet gösterdikleri ülkelerde pazar payını ve fiyat endekslerini artırarak, markalarının konumlarını güçlendirdiklerini ifade etti.


Arçelik’in 2013 yılı 6 aylık cirosunun 5,1 milyar lira seviyesinde gerçekleştiğini anımsatan Çakıroğlu, "Türkiye’de beyaz eşya, ankastre, LCD TV ve klima pazarlarında tartışmasız liderliğimizi sürdürüyoruz. Pazar çeşitlendirilmesi ve global yaygınlığımızın artırılması hedefimize paralel olarak; ciromuzun yüzde 60’ını uluslararası satışlardan elde ediyoruz. Avrupa’nın en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz" dedi.


Beko’nun kaynakları etkin kullanan çevre dostu ürünleri, akıllı teknolojileri ve özel tasarımlarıyla dünya çapında büyümeye devam ettiğini ve son derece güçlü bir konuma sahip olduğunu belirten Çakıroğlu, şunları kaydetti:


"Beko markamız Avrupa’nın 3. büyük markasıdır. En büyük pazarımız olan Avrupa’da markalı büyüme hedefimize uygun olarak Beko markamız 5 yıldır üst üste pazar payını en çok artıran marka konumundadır. Yılın ilk altı aylık döneminde yine aynı başarıyı sürdürdük. Geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırdığımızda Beko markası, Avrupa’da pazar payını en çok artıran marka oldu. İngiltere’de ve Litvanya’da pazar liderliğimizi sürdürürken Polonya’da da lider marka haline geldik. Pek çok ülkede ayrı ayrı ürün kategorileri itibari ile lider konumumuzu devam ettirirken, Batı Avrupa pazarı toplamında buzdolabında birinci, dondurucuda ikinci ve çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve pişirici cihazlarda üçüncü sırada yer aldık."


Beko’nun Almanya pazarındaki performansına da değinen Çakıroğlu, Beko’nun Almanya’da güçlü büyümesini sürdürdüğünü, pazar payını 2011-2012 döneminde yüzde 45 artırma başarısı gösterdiğini ve marka bilinirliğini giderek artırdığını ifade etti.


2013 yılına da başarılı bir şekilde giriş yapan Beko’nun, 2013 Haziran sonu itibariyle Almanya’da en güçlü büyüme gösteren marka olduğunu belirten Çakıroğlu, "Almanya, beyaz eşyada açık ara ile Avrupa’da en büyük pazar. Beko, Almanya'da genç ve dinamik bir marka. Aynı zamanda beyaz eşya sektöründe köklü bir deneyime sahip. Beko kalitesini göstererek bütün ürün gruplarında hızlı büyüyor. Almanya’nın en prestijli kurumlarından bağımsız Test ve Araştırma Enstitüsü Stiftung Warentest (StiWa) tarafından gerçekleştirilen karşılaştırmalı ürün testlerinde birçok farklı ürünümüzle birçok kez ödüle layık görüldük. 2011 yılında bulaşık makinemiz ile kalite, çevresel etkiler ve kullanım kolaylığı kategorilerinde ‘Test Şampiyonu’ olduk. Bu şampiyonluğu ilk kez Alman kökenli olmayan bir marka olarak Beko aldı. 2012 ve 2013 yılında ise çamaşır makinesi, kurutma makinesi ve soğutucu ürünlerimizle StiWa’dan ‘Test Gut’ ödüllerine layık görüldük" değerlendirmesinde bulundu.


 -"Arçelik, Türkiye’nin en fazla Ar-Ge merkezine sahip olan ve sektöründe Ar-Ge’ye en fazla kaynak ayıran şirketidir"


Grundig’in Arçelik AŞ marka portföyü içindeki en değerli markalardan biri olduğunu aktaran Çakıroğlu, Grundig’in marka gücünün istikrarlı bir şekilde arttığını ifade etti. Grundig markasının, Avrupa'nın en büyük pazarı Almanya'da tüketici elektroniğinde ilk hatırlanan markalardan biri olduğunun altını çizen Çakıroğlu, şunları aktardı:


"5 yıl önce karlı ve istikrarlı büyüme hedefiyle şekillendirdiğimiz stratejimize uygun olarak; Grundig markamız, TV’de başta Almanya ve İskandinavya ülkeleri olmak üzere faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda payını artırmıştır ve pazarlardaki güçlü konumunu sürdürmektedir. Değişen pazar dinamiklerini dikkate alarak, Grundig TV ürün gamımızı geliştiriyoruz. Nitekim smart TV ve connected TV’lerin toplam satışlarımız içerisindeki payı, 2013 yılında önemli büyüme göstermiştir.


Grundig markamızın; tüketici elektroniği ve kişisel bakım ürünlerindeki konumunu dikkate alarak, markamızı beyaz eşyada da konumlandırma kararı aldık. Grundig markalı beyaz eşyaların lansmanını ilk olarak Köln’deki Living Kitchen Fuarı’nda gerçekleştirdik. Üst segmentte konumlandırdığımız Grundig beyaz eşya ürünlerimizi hali hazırda Almanya pazarında satışa sunduk."


Arçelik'in üstün teknolojiye sahip, yüksek kaliteli ve yenilikçi ürünleriyle ve 1.000’den fazla Ar-Ge çalışanıyla, sektöründe dünyanın önde gelen ve fark yaratan oyuncularından biri olduğunu belirten Çakıroğlu, "Arçelik'in başarısının ardındaki en önemli unsurlardan biri sahip olduğu teknolojik yetkinlik ve inovasyon kabiliyeti ile özgün teknolojisiyle ürün tasarlayıp, üretebilme gücüdür. Arçelik, Türkiye’nin en fazla Ar-Ge merkezine sahip olan ve sektöründe Ar-Ge’ye en fazla kaynak ayıran şirketidir. Türkiye'den Dünya Fikri Haklar Örgütü’ne yapılan uluslararası patent başvurularının üçte birinden fazlasını gerçekleştiren Arçelik, yıllardır Türkiye’nin tartışmasız patent şampiyonudur. Bugüne kadar dünyanın her yerinde tüketicisine sunduğu yüksek standartları devam ettirmeyi amaçlayan şirketimiz, Ar-Ge yatırımlarını her geçen yıl artırmaktadır" ifadelerini kullandı.


AA



Geri Dön