Avi Alkaş: AVM'lere profesyonel destek şart!
JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, "AVM'yi açtık, bundan sonra AVM kendini götürür bakış açısı AVM'nin geleceğini tehdit ediyor. İyi bir AVM yönetiminin fırsat ve tehditleri öngörerek, AVM için çalışması gerekiyor" dedi...
JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, "AVM'yi açtık, bundan sonra AVM kendini götürür bakış açısı AVM'nin geleceğini tehdit ediyor. İyi bir AVM yönetiminin fırsat ve tehditleri öngörerek, AVM'nin en iyi şekilde sürdürülebilmesi için çalışması gerekiyor" diyor Ticari gayrimenkul üzerine fınansal ve profesyonel hizmetler veren ve yatının yönetimi alanında danışmanlık hizmetleri sunan JLL, 75 ülkede, 200 kurumsal ofisi ve 53 bin çalışanıyla müşterilerinin yerel, bölgesel ve küresel ihtiyaçlarına cevap veriyor. Türkiye'de 2007'den bu yana faaliyet gösteren JLL'in Türkiye ofisi olarak stratejik danışmanlık ve araştırma, perakende ve AVM kiralama, ofis ve lojistik hizmetleri, kurumsal çözümler, otel ve ağırlama grubu, mülk yönetimi, iş teknolojisi çözümleri ve ofis mülk yönetimi, sermaye piyasaları ve değerleme hizmetleri departmanlarımız aracılığıyla bütünleşik bir yaklaşımla hizmet sunuyor.
Neler yaptı?
JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, "JLL Türkiye olarak şimdiye kadar. Zorlu Center, Piazza M imiş, Urfa ve Samsun, Emaar Square, Aqua Florya, İzmir Optimum, Cevahir, Armada, Vialand, İstinye Park ve Antalya Özdilek gibi AVM'ler için kiralama hizmetleri verdik. Cevahir, Pıofılo, Armada, Özdilek Park ve Gebze Center gibi projelere danışmanlık yaptık. Soyak Kristalkule, Tekfen Kağıthane OfısPark, Marmara Forum Garden Office, Levent 199 ve Vizyon Bulvar gibi ofis projeleri için danışmanlık ve kiralama hizmetleri sunduk. Otel ve Ağırlama birimimiz ile Le Meridien Etiler, Palazzo Corpi, Viceroy ve Bodrum, DoubleTı ee by Hilton Old Town, WOW Kremlin Palace ve WOW Topkapı Palace Antalya için işletmeci bulma ve işletme kontratı müzakerelerini yürütürken. Four Seasons Bosphorus ve Sultanahmet, Swissotel Göcek, Çırağan Palace Kempinski ve Robinson Select Maris'in satış süreçlerine katıldık" dedi.
Proje aşaması çok önemli
Avi Alkaş şöyle devam ediyor: "Biz JLL olarak proje aşamasından işe dahil olmak istiyoruz. Çünkü bu aşamadaki danışmanlık hizmetlerinin çok faydalı olduğunu düşünüyoruz. Danışmanlık hizmeti veren bir firma olarak mimarlara konsept oluşturma sürecinde ve projeyi uygulamada destek veriyoruz. Süreç tamamlanana kadar her aşamada müşterilerimizin yanında oluyoruz. Fizibilite raporları iyi yapılmış, ticari değerleri hesaplanmış ve doğru danışmanlık hizmetleri almış alışveriş merkezi projelerinin geliştirilmesi gerekiyor.
AVM'ler yere özel yapılmalı
Yapılacak AVM'lerin, bulunduğu yerin kapsama alanına, nüfusuna ve harcanan gelirine göre farklılaşabilmesi önemlidir. Bir başka deyişle, projeler mutlaka yerine özel olmalıdır. Alışveriş merkezleri o bölgedeki tüketicinin dokusuna ve harcama düzeyine uyumlu şekilde yapılmalıdır. Bu anlamda konsept geliştirme süreci ve danışmanlık hizmetleri çok önem taşıyor. AVM'lerin proje aşamasından danışmanlık hizmeti alması ve her türlü alt yapısının projeye uygun şekilde yapılması gerekiyor. Bunun yanı sıra, AVM açıldıktan sonraki yönetim işinin de yine dışarıdan profesyonel bir kurum tarafından sağlanması daha doğru oluyor. AVM'yi açtık, bundan sonra AVM kendini götürür bakış açısı AVM'nin geleceğini tehdit ediyor. Bu anlamda AVM'de A'dan Z'ye her süreçte profesyonel danışmanlık alınması gerekiyor."
Posta Ek