22 / 11 / 2024
fuzul

Aydın-Denizli Otoyolu'nun güzergah değişikliği TBMM'de!

Aydın-Denizli Otoyolu'nun güzergah değişikliği TBMM'de!

Aydın-Denizli Otoyolu Projesinde yapılan güzergah değişiklikleri meclis gündemine taşındı. İYİ Parti'li Sezgin, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...




İYİ Parti Aydın Milletvekili Aydın Adnan Sezgin, Aydın-Denizli Otoyolu Projesinde yapılan güzergah değişikliklerine ilişkin soru önergesi verdi. Sezgin, sorusunun Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlandırılmasını istedi.

İYİ Parti'li Sezgin, ''Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını arz ederim.''

Sezgin, açıklamalarına şu şekilde devam etti: ''Aydın-Denizli Otoyolu'nun temeli 16 Kasım 2020 tarihinde atılmıştır. Proje kapsamında çok sayıda bağlantı yolu yapılması planlanmıştır. Ancak hem otoyolun hem de bağlantı yollarının güzergahında sık sık değişiklikler yapılmaktadır. 18 Mayıs 2021 tarihinde verdiğim soru önergesinde, Buharkent ilçesinde yapılması planlanan bağlantı yolunda iki defa yapılan değişiklik nedeniyle yüksek verimli tarım arazilerine el konulacağını ve yerel halkın mağdur edileceğini belirtmiştim. Bu hafta basında yer alan haberlerde, otoyolun Kuyucak ilçesinden geçecek güzergahında da iki defa değişiklik yapıldığı belirtilmektedir. Son değişiklikle, otoyolun yaşam alanları ve verimli tarım arazileri üzerinden geçeceği ve bölge halkının mağdur olacağı anlaşılmaktadır. Otoyol güzergahında yaşanan plan değişikliklerinden dolayı mağdur olduklarını dile getiren bölge halkı, yeni güzergahın arazilerinden ve evlerinin arsalarından geçtiğini belirterek, yetkilileri duyarlı olmaya çağırmakta ve projenin ilk haline dönülmesi durumunda mağduriyetlerinin ortadan kalkacağını ifade etmektedirler.''

Aydın-Denizli Otoyolu nun güzergah değişikliği TBMM de!

İYİ Parti Aydın Milletvekili Aydın Adnan Sezgin'in soruları:
1) Aydın-Denizli Otoyolu projesinde neden ihale şartnamesinde belirtilen güzergah sürekli olarak değiştirilmektedir?

2) Güzergah değişiklikleri, ihalenin şartnamesinin ya da ilgili mevzuatın hangi hükümlerine dayanarak yapılmaktadır?

3) Defalarca ihaleye çıkan otoyol projesinin güzergahı, ihaleler öncesinde ve ihaleler esnasında geçen uzun zaman içerisinde neden nihayetlendirilememiş ve değişikliğe muhtaç halde bırakılmıştır?

4) Güzergah değişikliklerinin, müteahhit firmaya ya da üçüncü kişilere ilave avantajlar sağlamak amacıyla yapıldığı iddiaları doğru mudur?

5) Buharkent ve Kuyucak’ta vatandaşların mağduriyetlerini azaltmak ve verimli arazileri korumak için halen bölge halkı tarafından talep edilen değişikliklerin yapılması öngörülmekte midir? 

Nuran AYDIN/Emlakkulisi.com


Geri Dön