Bakanlık açıkladı! Dijital oyunlara 131.999 adet bandrol!
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerine göre, 2022 yılında en çok eğitim kategorisinde bandrol satışı yapılırken, dijital oyunlara ise 131.999 adet bandrol gitti.
Bandrol ve korsanla mücadele istatistiklerini açıklayan Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerinde, en çok bandrol satışının 131 milyon 85 bin 404 adetle eğitim alanında gerçekleştiği, bunu sırasıyla 89 milyon 425 bin 895 adetle yetişkin kültür, 69 milyon 681 bin 428 adetle yetişkin kurgu edebiyat, 45 milyon 747 bin 6 adetle çocuk, 33 milyon 9 bin 72 ile inanç kategorileri takip etti. Dijital oyunlar kategorisinde de 46 tescil işlemiyle beraber 131 bin 999 bandrol satıldı.
Bakanlık tarafından açıklanan bandrol tescil ve korsanla mücadele istatistiklerine göre, kişi başına düşen fiziki kitap sayısında ortalama yüzde 5 artış oldu. Telif Hakları Genel Müdürlüğüne ait bandrol istatistiklerine göre, süreli olmayan yayın bandrolü satışı, geçen yıl 380 milyon 296 bin 402 oldu.
Süreli olmayan yayınlar kategorisinde, eser türlerine göre yapılan değerlendirmede, en fazla bandrol satışının 2021 yılındaki gibi geçen yıl da eğitim kategorisindeki yayınlarda gerçekleştiği görüldü.
TOPLAM 131 MİLYON 85 BİN ADET BANDROL SATILDI
2022 yılı süresince eğitim alanında 131 milyon 85 bin 404 adet bandrol satışı yapıldı. Yetişkin kültür kategorisine bakıldığında 89 milyon 425 bin 895 adet, yetişkin kurgu edebiyat kategorisi için 69 milyon 681 bin 428, çocuk kategorisi için 45 milyon 747 bin 6, inanç kategorisi içinse 33 milyon 9 bin 72 bandrol satılırken, ithal yayınlar kategorisinde 5 milyon 709 bin 704 adet, akademik alanda 5 milyon 336 bin 417 adet ve gençlik kitaplarında 301 bin 476 adet bandrol satışı oldu.
Kültür ve Turizm Bakanlığı bandrol satış verileriyle Milli Eğitim Bakanlığının öğrencilere ücretsiz dağıtım yaptığı 300 milyon 662 bin 793 kitap eklendiğinde toplamda 680 milyon 959 bin 195 süreli olmayan yayın üretimi yapıldı.