23 / 12 / 2024

Bebek Tekne Park projesinde son durum ne?

Bebek Tekne Park projesinde son durum ne?

İstanbul’a yapılan ‘çılgın projeler’in sonu gelmiyor. Emirgan sahili dev kazıklarla doldurulurken Tarabya, İstinye, Bebek, Kuruçeşme, Beykoz ve Paşabahçe’ye 15 tonluk betonlar atılarak yüzer tekne parklar kuruluyor.



İstanbul’a yapılan ‘çılgın projeler’in sonu gelmiyor. Emirgan sahili dev kazıklarla doldurulurken Tarabya, İstinye, Bebek, Kuruçeşme, Beykoz ve Paşabahçe’ye 15 tonluk betonlar atılarak yüzer tekne parklar kuruluyor. Bilim insanları tepkili; Boğaz ekosisteminin bozulacağını, trafik yoğunluğunun daha da artacağını söylüyorlar. Bebek sakinleri örgütlü direnişe başladı.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İSPARK, Boğaz’da tekne parklar yapıyor. Daha önce Tarabya ve İstinye’ye yapılmıştı. Şimdi Bebek ve ardından sırada Kuruçeşme, Beykoz ve Paşabahçe var. 2016’da hizmete açılması planlanan bu dört koydaki tekne parkın ardından Arnavutköy, Çengelköy, Çubuklu ve Kanlıca planlanıyor. İSPARK’ın amacı kayıtdışı ekonomiyi kayıt altına almak. Sadece dört koydaki tekne parkların getirisi yılda 200 milyon TL olacak.


Bebek’e yapılması planlanan tekne parka karşı geçen hafta bölge halkı ‘Bebek Semt Girişimi’ çatısı altında büyük bir eylem yaptı. Girişimden Cem Soyhan, Bebek’teki teknelerin durumundan aslında kimsenin memnun olmadığını ancak belediyenin projesinin bilimsellikten uzak olduğunu söylüyor: “Tarabya’daki başarılı olmadı şimdi iskelenin önüne yüzen dalgakıran yapılıyor. Aynısı Bebek’te de olacak. Çünkü Bebek’in de önü açık. Burada yılın yüzde 80’inde poyraz, yüzde 20’sinde de lodos eser. Birkaç hafta önce bir gemi ancak demir atarak durabildi. Bir facia bile olabilir. İSPARK’ın hedefi Boğaz’da 5 bin teknelik park alanı yaratmak. Bu kadar tekne yok bile. Tamam, mevcut düzen de doğru değil ama alternatifler sunduk; kabul etmediler. Karaya yine tekneler bağlanmaya devam etsin ama iki-üç metre aralıklarla. 12 metre üstü ve ticari tekneler hiç bağlanmasın. Tekne sayısı yazın maksimum 150 oluyor. Bu yöntemle zaten ancak 70 tekne bağlanabilir. 250-300 teknelik bir marina (tekne park) yapıldığında trafik yükü ne olacak? Bu kadar tekne olursa sadece 15-20 metre kadar deniz görebileceğiz. Karşı kıyıyı göremeyiz. Ayrıca vapur hattı sorunu da var, tekne park yapılırsa vapurlar buradan geçemez.”


ÇED KARARINA DAVA AÇILACAK

Bebek’e yapılması planlanan tekne parkla ilgili ‘ÇED gerekli değildir’ kararı alındı. Bebek Semt Girişimi’nden Nigar Alemdar, bu karara karşı dava açacaklarını söylüyor. 1989’da da Bebek’e bir marina planlanmış, açılan davayla proje durdurulmuştu.


Hürriyet


Geri Dön