26 / 11 / 2024

Beyaz eşya pazarına yeni marka!

Beyaz eşya pazarına yeni marka!

Beyaz eşya sektörüne yeni bir marka daha giriyor. Türkiye pazarında mobilya ve nalburiye çözümleriyle tanınan Alman markası Nisan ayında beyaz eşya ve ankastre ürünlerin lansmanını yapacak




Hafele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, Nisan ayında beyaz eşya ve ankastre ürünlerinin lansmanını yapacaklarını belirterek bu yıl yüzde 5-10 arasında bir pazar payı hedeflediklerini kaydetti.

Mart ayında vitrifiye Nisan ayında beyaz eşya

Önümüzdeki aydan itibaren vitrifiye ürünlerinde bayileşmeye başlayacaklarını Nisan ayında ise ankastre ve beyaz eşya ürünlerini tanıtacaklarını belirten Hilmi Uytun, Türkiye'de Hafele konseptini tamamlamak için beyaz eşya ve vitrifiye ürünlerini de eklediklerini ifade etti. Türkiye'nin Çin'den sonra en büyük beyaz eşya pazarına sahip bir ülke olduğunu belirten Uytun, pazardaki rekabetten korkmadıklarını, konsept fikri ve becerisine sahip mühendislik alt yapısı olan bir firma olduklarını kaydetti.

Yüzde 5-10 pazar payı hedefi

2023 yılı için yüzde 5-10 pazar payı hedeflediklerini dile getiren Uytun, "Bütün ürünlerin hepsi tek markada bizde var. Hafele markası mühendislikle ünlü ve son kullanıcının da tanıdığı bir marka. Evin bütünlüğünü sağlayan bir konsept" diye konuştu. Hafele markasının beyaz eşyada 8 ülkede var olduğunu, 9'uncu ülkenin de Türkiye olacağını kaydeden Uytun, kendi finans sistemlerini kurduklarını belirterek, "Kendi finans sistemimizi geliştirdik, kendi partnerlerimize müteahhitlere, bayilere, tedarikçilere yönelik. Çek ile ticaret çok vardı şu anda kalkmak üzere. Çek eskiden İtalya'da da çok vardı bitti. Türkiye'de de yok olmaya doğru gidiyor" şeklinde konuştu.

Otel sektöründe büyüyor

Hafele Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun,  mobilya firmalarının da ana tedarikçisi olduklarını belirterek "Bir taraftan da konut yatırımcılarının ve otel yatırımcılarının arkasındayız. Otel tarafında hızlı büyüyoruz. Turizm de iyi gittiği için fakat konutta göreceli bir gerileme var" diye konuştu. Kur artışlarının önüne verimlilikle ve hızla geçmeye çalıştıklarını belirten Uytun, "Çünkü kur gidiyor. Merkez Bankaları bile buna mani olamıyor yani kuru sübvanse edemezsiniz. Bizim için önemli olan açık pozisyon almamak. Biz verimliliği artırarak ve mühendisliği kullanarak en az fiyat artışını yapmaya çalışıyoruz. Fiyat artırmak yol değil ama kuru da sübvanse edemiyorsunuz" değerlendirmesinde bulundu.

 

 


Geri Dön