26 / 11 / 2024

Bina yönetiminin görevleri nelerdir?

Bina yönetiminin görevleri nelerdir?

Konut siteleri ve apartman gibi sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüme sahip binalarda yönetimin yerine getirmek ile yükümlü olduğu sorumlulukları nelerdir? Bina yönetiminin görevleri nelerdir?




Bina yönetiminin görevleri nelerdir?

Apartman ve konut siteleri gibi binalarda kurulan yönetimin yerine getirmek ile yükümlü olduğu bazı görev ve sorumlulukları bulunuyor. Genel olarak bina yönetimi söz konusu binanın bakımı, onarımı, temizliği, günlük işlerin yapılması gibi işlerin yerine getirilmesini sağlıyor.


Bina yöneticisinin görevleri şu şekilde sıralanıyor:

1. Genel yönetim işlerinin görülmesi

2. Defter tutulması ve belgelerin saklanması

3. İşletme projesinin yapılması


Yöneticinin görmesi gereken genel yönetim işleri kapsamında; a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi; 


 b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması; 


 c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi; 


 d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması; 


 e) Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması; 


 f) Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü; 


 g) Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermiyecek gerekli tedbirlerin alınması; 


 h) Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına alınması; 


 i) Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmiyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi; 


 j) Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması; 


 k) Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması, yer alıyor.



Bina yönetimi kaç kişiden oluşur?
Bina yönetiminden istifa dilekçesi!


Geri Dön