05 / 11 / 2024

Burger King'in hedefi 3 bin restoran!

Burger King'in hedefi 3 bin restoran!

Ziyaretçi sayısı yıllık 250 milyona ulaşan Burger King, Türkiye’de 20. yılını kutluyor. TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Kurdoğlu 2019’da Türkiye ve Çin’de 800 milyon dolar yatırımla, 3 bin restorana ulaşacaklarını söyledi.




Türkiye’de 1995 yılından bu yana TAB Gıda bünyesinde faaliyet gösteren Burger King, 20. kuruluş yılında 600 restoran sayısını aşarak önemli bir rekora imza attı. 70 ilde 15 bin çalışan ile faaliyet gösteren TAB Gıda’nıncirosu ise 2 milyar lira. TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu “20 yıl önce hiç bilmediğimiz bir sektöre adım attık. 65 milyon dolar sermaye ile Burger King’in master franchise’ı olduk. Her yıl yüzde 30 büyüme hedefimiz doğrultusunda yatırımlarla çok hızlı büyüdük” diye konuştu.


45 BİN İSTİHDAM

İşi sıfırdan öğrendiklerini belirten Kurdoğlu “Restoranlarımızla ekonomiye olan katkımız, istihdama olan katkımızı da artırdı. Sadece Burger King’de 15 bin, TAB Gıda genelinde 18 bin kişiye iş imkanı sağlıyoruz. Tüm grup şirketleri ve üretici yatırımcılarımız ile Türkiye genelinde 25 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. 2019’a    kadar yaklaşık 800 milyon dolar yatırım yaparak, Çin ve Türkiye’deki restoran sayımızı 3 bine, yatırım ve büyümemiz ile Türkiye’de sağladığımız istihdamı da TAB Gıda olarak 40-45 bin kişiye çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.


ÇİN’E İHRACAT

Erhan Kurdoğlu, şunları söyledi: “Bu başarı Grubun da dikkatini çekti ve Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz bu başarılı operasyon modelini Çin’e ihraç ettik. Son 10 yılda tüm markalarımızda restoran sayımızı Çin operasyonumuzla beraber 100’den bin 500’e çıkardık. Çin’deki ciromuz 400 milyon dolar. Bunu da 1 milyar dolara çıkarmak istiyoruz.”


Patates fabrikası

TAB Gıda Genel Müdürü Dikici de “Yaklaşık 50 milyon dolar yatırımla Afyon’da patates fabrikası kurduk. Üretim yaptırdığımız çiftçilerimizi sürekli eğitimlerle destekliyor, Türkiye’de beyaz patates üretimi yapılmadığı için kendi tohumumuzu çiftçilere vererek hasatlarını alıyoruz” dedi. 92 bin metrekare toplam arazi üzerine, 38 bin metrekare kapalı alan olarak inşa edilen Amasya’daki et işleme tesisinin Mart 2016’da açmayı planladıklarını kaydeden Dikici “Yılda 30 bin ton et üretimi yapılacak olan tesis, günde 400 büyükbaş kesimi yapacak kapasitede olacak” dedi.


AT ETİNİN BİZİMLEİLGİSİ YOK

MARKANIN Türkiye ağını yöneten TAB Gıda’nın Genel Müdürü Caner Dikici, at eti ile ilgili durumun İrlanda’da geçtiğini vurguladı ve “Olayın olduğu dönemde oradan Türkiye’de bir ithalat yok. Biz bu olayın Türkiye ile ilgisini anlamıyoruz. Bunu mizahi görüyoruz. Sosyal paylaşımda komik şeyler oluyor. Ama acıklı olan kimilerinin komikliklere itibar etmesi. Bu olayın bizimle alakası yok” dedi.


TOPLAM RESTORAN SAYISI 1.500

CANER Dikici, Türkiye’de 70 ilde 604 restoranla faaliyetlerini sürdürdüklerini belirterek, “Çin’de restoran sayımız 500 oldu. Türkiye ile birlikte toplam Burger King restoran sayımız 1.100’e çıkıyor” dedi. Dikici, TAB Gıda olarak Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby’s ve Usta Dönerci markalarıyla birlikte toplam restoran sayılarının ise 1.500 olduğunu söyledi.


Star 


Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Türkiye’de TAB Gıda bünyesinde 1995 yılından bu yana faaliyet gösteren Burger King, 70 ilde 604 restoran ve 15 bin çalışana ulaştı. Türkiye’de 20’nci yılını kutlayan Burger King, Çin’e ihraç ettiği operasyon modelinde de büyümesini sürdürüyor. 2012 yılında Çin pazarına adım atan Burger King, 3 yılda 500 restoranı yakaladı. TAB Gıda’nın hedefinde 2019 yılına kadar 800 milyon dolar yatırım yaparak, tüm markalarında Çin ve Türkiye’de toplam 3 bin restorana ulaşmak var.

 

Çin Türkiye’yi yakaladı 

TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, 20 yıl önce 65 milyon dolar sermaye ile Burger King’in master franchise’ı olduklarını hatırlatarak, şu bilgileri verdi: “Her yıl yüzde 30 büyüme hedefimiz doğrultusunda yaptığımız yatırımlarla çok hızlı büyüdük. Bu başarı globalin de dikkatini çekti ve Türkiye’deki operasyon modelini Çin’e ihraç ettik. Son 10 yılda tüm markalarımızda restoran sayımızı Çin ile beraber 100’den 1.500’e çıkardık. Sadece Burger King’de 15 bin, TAB Gıda genelinde 18 bin kişiye iş imkanı sağlıyoruz. 2019 yılına kadar 800 milyon dolar yatırım yaparak, Çin ve Türkiye’deki restoran sayımızı 3 bine çıkarmayı hedefliyoruz.”

 

TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, Türkiye’de 70 ilde 604 restoranla faaliyetlerini sürdürdüklerini belirterek, “Çin’de restoran sayımız 500 oldu. Türkiye ile birlikte Burger King restoran sayımız 1.100’e çıkıyor” dedi. Dikici, TAB Gıda olarak Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby’s ve Usta Dönerci markalarıyla birlikte restoran sayılarının 1.500 olduğunu söyledi.

 

Mart’ta fabrika açacak 

CANER Dikici, salata, ekmek ve patates fabrikası yatırımlarının ardından şimdi et fabrikası yatırımına başladıklarını söyledi. Dikici, “92 bin metrekare toplam arazi üzerine, 38 bin metrekare kapalı alan olarak inşa edilen Amasya’daki et işleme tesisimizin Mart 2016 itibarıyla açmayı planlıyoruz. Yılda 30 bin ton et üretimi yapılacak olan tesis, yine günde 400 büyükbaş hayvan kesimi gerçekleştirebilecek kapasiteye sahip olacak” dedi.


Vatan


Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


10 milyar TL’lik fast food pazarında 2 milyar liralık ciroya ulaşan TAB Gıda Çin’de büyümek istiyor. Çin’de 500 restoran kurdu, sayıyı 1000’e çıkaracak.


Yaklaşık 20 yıl önce Türkiye’ye Burger King’i getiren TAB Gıda, 10 milyar TL’lik fast food pazarında 2 milyar TL’lik ciroya ulaşırken, yeni büyüme alanını ise Çin olarak belirledi.


Burger King’in Çin yatırımı için ortak olarak seçtiği TAB Gıda, Çin’de bu yıl itibarıyla 500 restorana ulaştı. Çalışanların Çin’den yönetim ekibinin ise Türkiye’den seçildiği Çin’de bu yıl 400 milyon dolarlık ciro yakalayan TAB Gıda, 3 yıl içinde Çin’deki mağaza sayısını bine katlamayı hedefliyor.


YÜZDE 20 PAYA SAHİP


Burger King’in Türkiye’de 20’inci yılını doldurması ile birlikte yurtiçinde ve uluslararası alanda yeni bir atılıma geçtiklerini açıklayan TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, dün İstanbul’da düzenlediği basın toplantısı ile hedeflerini açıkladı. Fast Food sektörünün Türkiye’de 10 milyar TL, dünyada ise 15 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını kaydeden Kurdoğlu, 5 yıl içinde rakamlarını ikiye katlayacaklarını açıkladı. Halen TAB Gıda olarak Türkiye’deki fast food pazarından 2 milyar TL’lik ciro ile yüzde 20 pay aldıklarını kaydeden Kurdoğlu, cironun yarısını Burger King markası ile kazandıklarını söyledi.


800 MİLYON  DOLARLIK  ATILIM


Kurdoğlu, hem Çin hem de Türkiye operasyonlarında 800 milyon dolarlık yatırım ile yeni bir atılıma kalkacaklarını açıklayarak, şu hedefleri verdi: “Her yıl yüzde 30 büyüme hedefimiz doğrultusunda yaptığımız yatırımlarla çok hızlı büyüdük. Son 10 yılda tüm markalarımızda restoran sayımızı Çin operasyonumuzla beraber 100’den  bin 500’e çıkardık. Sadece Burger King’de 15 bin, TAB Gıda genelinde 18 bin kişiye iş imkanı sağlıyoruz. Tüm grup şirketleri ve üretici yatırımcılarımız ile Türkiye genelinde 25 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. 2019 yılına kadar yaklaşık 800 milyon dolar yatırım yaparak, Çin ve Türkiye’deki restoran sayımızı 3 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Yatırım ve büyümemiz ile Türkiye’de sağladığımız istihdamın da 40-45 bin kişiye çıkmasını bekliyoruz. Çin ve Türkiye’de yılda ortalama 400 restoran açabilecek yeteneğe sahibiz.”


Sözcü



Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Türkiye'de 70 ilde 600'den fazla restoranı ve 15 bin çalışanı ile Burger King, Çin'deki restoran sayısını da 4 yılda 500'e ulaştırdı. TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, 20 yıl önce 65 milyon dolar sermaye ile Burger King'in master franchise'ı olduklarını hatırlatarak, "800 milyon dolar yatırımla restoran sayımızı 3 bine çıkaracağız" diye konuştu. 


Sabah



Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Türkiye'de 1995 yılından bu yana TAB Gıda bünyesinde faaliyet gösteren Burger King, 20. yılını kutluyor. 70 ilde 600'den fazla restoranı ve 15 bin çalışanı ile her geçen yıl büyümeye devam eden Burger King'in Türkiye'deki 20. yılına özel bir davet gerçekleştirildi. TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici ve TAB Gıda Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Seçil Kurdoğlu'nun katıldığı toplantıda, markanın Türkiye'deki büyüme başarısı ve bu başarının globale taşınmasındaki kilometre taşları anlatılarak, gelecek döneme ilişkin yatırım ve hedefler anlatıldı.



Kurdoğlu: “800 milyon dolar yatırımla restoran sayımızı 3 bine çıkaracağız"


Toplantıda konuşma yapan TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, 20 yıl önce 65 milyon dolar sermaye ile Burger King'in master franchise'ı olduklarını ve rakiplerinden çok geride işe başladıklarını anlatarak, “Hiç bilmediğimiz bir sektöre adım attık ama hedefimizde hep büyüme vardı. İşi sıfırdan öğrendik. Her yıl yüzde 30 büyüme hedefimiz doğrultusunda yaptığımız yatırımlarla çok hızlı büyüdük. Bu başarı globalinde dikkatini çekti ve Türkiye'de gerçekleştirdiğimiz bu başarılı operasyon modelini Çin'e ihraç ettik. Son 10 yılda tüm markalarımızda restoran sayımızı Çin operasyonumuzla beraber 100'den 1500'e çıkardık. Hammaddemizin yüzde 95'ini yurtdışından alırken, bugün yaptığımız yatırımlarla, hammaddemizin yüzde 98'ini yurtiçinde tedarik etmeye başladık" dedi.

“Restoranlarımızla ekonomiye olan katkımız, istihdama olan katkımızı da arttırdı" diye belirten Kurdoğlu, “Sadece Burger King'de 15.000, TAB Gıda genelinde 18.000 kişiye iş imkanı sağlıyoruz. Tüm grup şirketleri ve üretici yatırımcılarımız ile Türkiye genelinde 25.000 kişiye istihdam sağlıyoruz. 2019 yılına kadar yaklaşık 800 milyon dolar yatırım yaparak, Çin ve Türkiye'deki restoran sayımızı 3 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Yatırım ve büyümemiz ile Türkiye'de sağladığımız istihdamın da 40-45 bin kişiye çıkmasını bekliyoruz" dedi. Kurdoğlu, sözlerine şöyle devam etti:


“Restoranlarımız ile ekonomiye yaptığımız katkının yanı sıra diğer alanlardaki yatırımlarımız da yadsınamaz. Tedarikçilerimizin kalite standartları da birlikte yapmış olduğumuz başarılı çalışmalar ile dünya standartlarına ulaştı. Teknolojik alt yapıları ileri seviyeye geldi ve yurtdışı rekabette önemli atılımlar gerçekleştirdiler. Tüm bu yatırımlar ile birlikte bir sonraki büyüme hedefimizin bir ayağı da franchise'lar olacak. Çin ve Türkiye'de yaklaşık 300 olan franchise sayımızı 1.200'e çıkarmayı hedefliyoruz."


Kurdoğlu, gıda sektörüne sadece bir markayla değil 5 markayla girmelerinin kendilerine büyük bir açılım sağladığına da değinerek, üretim yatırımları ile pazarda hareket kabiliyetlerini arttırdıklarını söyledi. Yılda 300 milyon kişiye hizmet verdiklerini anlatan Kurdoğlu, “Bugün gelinen noktada bir foodcourt'ta TAB Gıda markaları mutlaka olmalı diye düşünülüyor, bu önemli bir başarı. Bu nedenle sektöre karşı olan sorumluluğumuz çok daha fazla, kendimizi geliştirmek zorundayız. Çin ve Türkiye'de yılda ortalama 400 restoran açabilecek yeteneğe sahibiz. Süren yatırımlarımız ve her gün artan iş hacmimiz ile önümüzdeki dönemde de ülke ekonomisi için kazanç sağlamaya devam edeceğiz" diye konuştu.



Dikici: “2016'da 300 milyon ziyaretçiye ulaşacağız"


Toplantıda kapsamlı bir sunum yapan ve Burger King'in Türkiye'deki serüvenini anlatan TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, Türkiye'de 70 ilde 604 restoranla faaliyetlerini sürdürdüklerini belirterek, “Çin'de restoran sayımız 500 oldu. Türkiye ile birlikte toplam Burger King restoran sayımız 1.100'e çıkıyor" dedi. Dikici, TAB Gıda olarak Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby's ve Usta Dönerci markalarıyla birlikte toplam restoran sayılarının ise 1.500 olduğunu söyledi.


TAB Gıda olarak yeni ürün geliştirmeye ayrı bir önem verdiklerini belirten Dikici, birçok ürünün dünyadaki Burger King restoranlarında olmadığı halde Türkiye'de geliştirildiğini ve Türkiye'deki Burger King restoranlarında satıldığını belirterek, “Hatta daha önceleri dünyada satışı olmayan ve bizim tarafımızdan geliştirilen Big King ve King Chicken, globalde birçok ülkede satışa çıkarıldı. Son olarak tüketici istekleri doğrultusunda iyileştirilen patateslerimiz ise son yıllarda yapmış olduğumuz en önemli inovatif girişimdir" dedi.

Burger King'in başarısında rol oynayan en önemli faktörlerin cesaret ve girişimcilik olduğuna değinen Dikici, patates kampanyasının tam bir cesaret örneği olduğunu söyledi. Dikici, “Geçen yıl ziyaretçilerimize en çok neyimizi beğenmiyorsunuz diye sorduk. Cevap patatesti. Yaklaşık 50 milyon dolar yatırımla Afyon'da patates fabrikası kurduk. Üretimini yaptırdığımız çiftçilerimizi sürekli eğitimlerle destekliyor, Türkiye'de beyaz patates üretimi yapılmadığı için kendi tohumumuzu çiftçilere vererek hasatlarını alıyoruz. Burada çiftçi sermayesini bağlamadan üretim yaptığı için hem satın alma garantisi hem de maddi anlamda avantaj sağlıyor. Böylece riskimizi minimize ederken, ülke ekonomisine de katkı sağlıyoruz. Ayrıca kalite ve fiyat avantajımızı da garantiliyoruz" dedi.


İş modellerini dikey entegrasyona kaydırarak, pazarda hareket kabiliyetlerini arttırdıklarının altını çizen Dikici, salata, ekmek ve patates fabrikası yatırımlarının ardından şimdi et fabrikası yatırımına başladıklarını söyledi. Dikici, TAB Gıda olarak, ihtiyaçları olan hammaddeyi kendilerinin ürettiğini ve bu üretim yatırımlarının gelecek dönemde büyümeyi etkileyebilecek engelleri ortadan kaldırmak için stratejik bir hamle olduğunu söyleyerek, “92 bin metrekare toplam arazi üzerine, 38 bin metrekare kapalı alan olarak inşa edilen Amasya'daki et işleme tesisimizin Mart 2016 itibariyle açmayı planlıyoruz. Yılda 30 bin ton et üretimi yapılacak olan tesis, yine günde 400 büyükbaş hayvan kesimi gerçekleştirebilecek kapasiteye sahip olacak" dedi.


Dikici, kaliteye verdikleri öneme dikkat çekerek, konuya ilişkin şu açıklamalarda bulundu:

“Gıda Güvenliği Derneği'nin ilk üyelerinden olan TAB Gıda, 360o kalite felsefesiyle kaliteden asla ödün vermeyen ve sağlık konusunda daima maksimum hassasiyet göstermeyi kendine ilke edinmiş bir firmadır. Tüm et ürünleri Türk Gıda Kodeksine uygun şekilde üretim yapan helal et sertifikalı yerli üreticilerden temin ediliyor. Tüm ürünler sevk, pişirme ve servis standartları ile sağlık ve hijyen açısından uluslararası kalite standartlarına yüzde 100 uygun olarak hazırlanıyor ve tüm et ürünlerimiz, BRC sertifikalı tedarikçilerden kapalı bir şekilde alınarak lojistik firmasının -18ºC sıcaklığındaki araçları ile sevk ediliyor. Bununla birlikte ürünlerimizde lezzet arttırıcı maddeler, GDO'lu ürünler ile trans yağlar kesinlikle bulunmuyor." dedi.



Çalışanlara yılda 80 adam/saat eğitim


Müşterilerine daima en kaliteli ve hızlı hizmeti sunmak üzere 2005 yılında TAB Akademi'yi kurduklarını belirten Dikici, TAB Akademi bünyesinde akademik prosedüre uygun hazırlanmış programlar dâhilinde eğitim alan her bir çalışanlarının, daha ilk iş gününden itibaren gıda güvenliği, müşteri ilişkileri yönetimi, gıda teknolojileri, elektro-mekanik ve pazarlama süreçlerine hâkim olarak göreve başladıklarını, çalışanlarının yılda ortalama 80 adam/saat eğitim alırken, bir ekip üyesi, restoran müdürü olana kadar 500 adam/saat teorik ve işbaşı eğitimi aldığını söyledi. Tüm Burger King restoranlarında çalışanların ise yılda 1,2 milyon saat eğitim aldıklarını belirtti.



Yeni Şafak


Geri Dön