23 / 12 / 2024

Cafe İtaliano 10 yeni şube açacak!

Cafe İtaliano 10 yeni şube açacak!

İlk şubesini 2003 yılında Bakırköy Carousel Alışveriş Merkezi'nde açan Cafe italiano, bu yıl sonuna kadar 10 yeni şube açmayı hedefliyor... 



İlk şubesini 2003 yılında Bakırköy Carousel Alışveriş Merkezi'nde açan Cafe italiano, bu yıl sonuna kadar 10 yeni şube açmayı hedefliyor... 

Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre; ilk şubesini 2003 yılında Bakırköy Carousel Alışveriş Merkezi'nde açan Cafe italiano, yeni konsepti ile franchise atağına kalkmaya hazırlanıyor. Ocak 2020 itibariyle franchise vermeye başlayan marka, 3 yıl içinde 55 yeni restoran açmayı hedefliyor. Cafe italiano kurucusu Oğuz Şenol, "2020 yılında 10 yeni şube açmayı planlıyoruz. Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İstanbul, İzmir, Mersin ve Trabzon hedef kentlerimiz. Yurtdışında ise Avrupa ve Orta Doğu ilgilendiğimiz coğrafyalar" diyor.

Global Restoran Grup bünyesinde 2003 lında açılan Cafe İtaliano, 16 yıldır İstanbul’ 2,5 milyon misafir ağırlayan köklü bir ma kaya dönüştü. Nisan 2019’da Şişli’de yeni bi restoran açan Cafe italiano, 2020 ile birlik te franchise atağına kalkıyor. Kendi işini kur mak isteyenlere cazip franchise fırsatları sunacaklarını vurgulayan Cafe italiano kurucusu Oğuz Şenol, franchise şartlarını ve yeni dönem hedeflerini KOBİ Girişim’e anlattı. Sorularımız ve aldığımız yanıtlar şöyle:

“Cafe İtaliano” konsepti nasıl doğdu?

Restoranlar, cafeler ya da kahvehaneler aslında halkın farklı bir tat almak için buluştuğu kamusal alanlar. Dolayısıyla dinamikleri toplumun hareketleriyle eş güdümlü olmalı. Biz konseptimizi geliştirirken insanların satın alma alışkanları ve harcama güçlerini dikkate aldık. Gözlemlerimiz sırasında fark ettik ki dışarıda ailesi ya da dostlarıyla yemek yemek isteyen birinin önüne sadece iki seçenek çıkıyor. Ya ekonomik olarak gerçekten pahalı hizmet sunanrestoran veya cafe bistroları tercih edecek ya da fast food kanalına yönelecek. Yani iki segment arasındaki “mezo” - orta- orta alanda müşteriyi memnun edecek bir işletme stili yok. İşte Cafe İtaliano bu “mezo - restoran" fikrinden ortaya çıktı ve mevcut bu boşluğu doldurdu. Kaliteli lezzetleri, erişilebilir fiyatlarla restoran kalitesinde tüketicilere sunuyoruz.

"Mezo - Restoran” nedir? Cafe Italiano bu alanı nasıl yarattı?

Bu sektörde 25 yıldır edindiğim tecrübelerin ortalaması dediğim bu konsept aslında Türkiye’de restoran işletmeciliği sınırlarının arasında yeni bir vaha yaratıyor. Bildiğiniz üzere “meso”, Türkçesi “mezo” or-ta/ara anlamına gelir. “Mezopotamya -Mezoamerika” kulağımızın aşina olduğu ' terimler. Aynı zamanda bereketli, medeniyetin doğduğu toprakları da simgeliyorlar, işte mezo - restoran da son derece kaliteli bir hizmeti erişebilir fiyatlara sunduğu için hem tüketici hem de yatırımcı gözl'oe bir vaha.

Cafe Italiano ne zaman kuruldu?

Cafe Italiano’nun ilk şubesi 2003 yılında Bakırköy Carousel Alışveriş Merkezi’nde açıldı. Sonrasında 2005 yılında markamızın asıl duyulmasına sebep olan ve halen günde 300’u aşkın konuğu ağırladığımız Taksim şubemiz geldi. Cafe Italiano konseptini yeni formatıyla 2019’un Nisan ayında şişli şubemizle açtık.

Yeni format hakkında bilgi verebilir misiniz?

Şişli şubemiz ile başlattığımız bu konsept çok daha kompakt ama kaliteden ödün vermeyen bir anlayışı temsil ediyor. Taksim şubedeki müşterilerimizin alışkın olduğu menümüzü yeni konseptimizde biraz daha sadeleştirdik. Bar konseptini personel sayısını minimalize etmek adına kaldırdık. Menüdeki alkol çeşitlerini sınırlandırdık. Dekorasyondan altyapıya kadar tüm noktalardaki maliyetleri, kalitemizi koruyarak sadece sadeeleşme ile düşürdük. 

2020 büyüme hedefiniz nedir?

2020 Ocak ayı itibariyle başlattığımız franchise sistemimizin yatırımcılar tarafından ilgiyle karşılanacağına inanıyoruz. Sunduğumuz yatırım ve kazanç fırsatlarıyla 2020 yılında 10 yeni şube açmayı planlıyoruz, ilk etapta nüfusun daha yoğun olduğu; dışarıda yemek yeme kültürünün oturduğu büyük kentlere yöneleceğiz. Adana, Ankara, Antalya, Bursa, İstanbul, İzmir, Mersin ve Trabzon hedef kentlerimiz. Ama arzumuz lezzetlerimizi tüm Türkiye’ye ulaştırmak. Yurtdışında ise Avrupa ve Orta Doğu ilgilendiğimiz coğrafyalar. Bu bölgelerde yatırımcılarla temas halindeyiz. Ancak net bir tarih vermek için henüz erken. Hem Türkiye’de hem de yurt dışında toplam 55 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu şubelerin beş tanesi merkeze bağlı olacak.

Sistemin yatırımcılar için öne çıkan avantajı nedir?

Yatırımcılara sunduğumuz temel fayda maliyet avantajı. Food Cost (Gıda Maliyeti) ve açılış maliyetlerini olabildiğince düşük tutmaya çalıştık, inşaat giderlerinden demirbaş parkuruna kadar en uygun ve işlevsel seçenekleri belirledik. Böylece yatırım maliyetini minimize ettik. Ama sistemin asıl avantajı; yatırımın geri dönüşünün 14 ila 18 ay arasında olması.

Franchising süreci nasıl işliyor?

Adaylar başvuru yaptıktan sonra kendilerine doldurmaları için özel bir form yolluyoruz. Ardından uygun adayları ikinci görüşmeye davet ediyoruz. Bu görüşmede yatırım detaylarını kendileri ile paylaşıyoruz. Şayet karşılıklı anlaşma sağlanırsa ön protokol yaparak süreci başlatıyoruz. Eğer mekan belli ise hemen sözleşmeyi yapıyoruz. Aksi durumda yer netleştikten sonra sözleşme aşamasını tamamlıyoruz. Sonrasında inşaat sürecimiz başlıyor eş zamanlı personel eğitimi/alımı işlemleri devam ediyor ve toplamda 3 ila 5 hafta arasında şubemizi açıyoruz.

Yatırımcılara sunduğunuz en büyük destek nedir?

Girişimciler başvuru yaptıkları andan itibaren lokasyon seçimi, eğitim, kiralama, dekorasyon, lojistik vb. konularda profesyonel bir kadronun desteğini almaya başlıyor. Sunduğumuz bu destek sayesinde dört ila altı hafta arasında şubeyi açabiliyoruz. Ayrıca merkez mutfağımızda şube personeline yönelik özel eğitimler de düzenliyoruz. Mutfakta gö-.rev alacak aşçıları iki hafta süren özel bir İtalyan Mutfağı eğitiminden geçiriyoruz. Ürünlerin en doğru şekilde nasıl hazırlanacağını anlatıyoruz. Tüm servis elemanları için de bir haftalık özel bir eğitim düzenliyoruz. Ama yatırımcılara sunduğumuz en büyük destek, 25 yıllık tecrübe ve güçlü bağlantılarımızdan kaynaklanan "food cost” avantajı. Tedarikçilerden aldığımız tüm indirim yüzdesini olduğu gibi ba-yimize yansıtıyoruz. Böylece yatırımcı işe kazançlı başlamış oluyor.

 


Geri Dön