Çanakkale Boğazı'na devasa köprü geliyor!
Bozcaada'da Akvaryum Koyu'nun da içinde yer aldığı güney kıyı bölgesi kentsel gelişim adı altında imara açık hale getirilirken, doğu kıyısında ise turizm tesis bölgesi adıyla oteller yapılacak.
Yıllardır gündemde olan Çanakkale Boğazına yapılacak köprü ilk kez imar planına girdi. 3 bin 700 metre olması planlanan köprü, FSM ve Boğaziçi köprülerinin 2 katı uzunlukta Plana göre Gökçeada'nın güney kıyısının büyük bir kısmı, turizm alanı ilan edilerek, otel ve turistik yapılaşmaya, şehir merkezinin yakınlarındaki tarım alanları da kentsel gelişim alanı ilan edilerek konut yapımına açılıyor. Bozcaada'da Akvaryum Koyu'nun da içinde yer aldığı güney kıyı bölgesi kentsel gelişim adı altında imara açık hale getirilirken, doğu kıyısında ise turizm tesis bölgesi adıyla oteller yapılacak. Öte yandan, Çanakkale Boğazı'na yapılacak köprü, Karadeniz ile Marmara Denizi'ni birbirine bağlayan istanbul Boğazı üzerindeki iki köprüden de uzun olacak. 1970'de yapımına başlanan ve 1973'te hizmete açılan Boğaziçi Köprüsü'nün toplam uzunluğu bin 560 metre. 1986'da yapımına başlanan ve 1988'de tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün uzunluğu ise 1090 metre. Yapımı devam eden 3. Boğaz Köprüsü'nün toplam uzunluğunun ise 1875 metre olması planlanıyor.
Çanakkale Boğazının iki yakasını birleştirecek köprü Çevre v Şehircilik Bakanlığı'nın BalıkesirÇanakkale için hazırladığı yeni 1/100 bin ölçekli imar planına girdi. İmar planına giren köprünün yapımı yıllardır gündemdeydi ancak daha önce hiçbir resmi planda yer almamıştı. Yeni imar planına göre köprü, Çanakkale'nin Lapseki ilçesine bağlı Kocaveli köyü ile Gelibolu'ya bağlı Sütlüce köyü arasında inşa edilecek.
Yeni köprünün uzunluğu 3 bin 700 metre olacak. Köprü tamamlandığında, şu an yapımı devam eden İzmir-lstanbul otoyoluna bağlanacak.
Köprünün ayaklarının inşa edildiği Lapseki ve Gelibolu bölgeleri şimdiden kentsel gelişim alanı ilan edildi. Bu bölgeler de dolaylı olarak imara açılacak.
Ekolojik sorun Bursa Şehir Plancıları Odası Başkanı Hakan Karademir, köprüyle birlikte buraların da imara açılmasının ve 3 bin 700 metre uzunluktaki bir köprünün ciddi ekolojik sorunlara yol açacağı uyarısında bulunuyor. Çanakkale ve Balıkesir bölgesinin nüfusu 2012 yılında 1 milyon 645 bin iken, plana göre 2040 yılında beklenen nüfus ise 4 milyon 578 bin ve neredeyse 3 katı bir artış söz konusu. Uzmanlar bölgenin bu derece yüksek bir nüfus artışını kaldırmayacağı görüşünde.
Türkiye'de yeniçağ