26 / 11 / 2024

Çed için gereken belgeler!

Çed için gereken belgeler!

Çed süreci, gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye oluşturabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesi süreci olarak biliniyor. Peki, çed süreci için neler gerekli? İşte, Çed için gereken belgeler!




Çed için gereken belgeler!

Çed raporu çed yönetmeliği doğrultusundan faaliyet konusuna göre çevreye verilen etkinin değerlendirilmesini amacıyla hazırlanan bir rapor olarak biliniyor.


ÇED raporu sürecinde firma herhangi bir faaliyete başlamaması gerekiyor.  Aksi takdirde cezai durumla karşı karşıya kalabiliyor.  ÇED yönetmeliğinde EK-1 veya Ek-2 Hangi kısıma girdiğinizi uzmanlarımız aracılığıyla belirlemek mümkün oluyor. 


ÇED raporu, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğin EK-I listesinde yer alan veya Bakanlıkça(Çevre ve Şehircilik Bakanlığı) "Çevresel Etki Değerlendirmesi Gereklidir" kararı verilen bir proje için belirlenen özel formata göre hazırlanacak olan rapor olarak da tanımlanıyor. 


EK-1 kısımına giren faaliyetler için ÇED raporu , EK-2 Kısmına giren faaliyetler için proje tanıtım dosyası hazırlanması gerekiyor. Eğer her iki faaliyete girmiyor ise ÇED görüşü belgesi alınıyor ve şirket bünyesinde saklanması gerekiyor. Peki, Çed için hangi belgeler gerekli?


Çed için gerekli belgeler...


Başvuru DİLEKÇESİ, 

Proje Özeti 

İş Akım Şeması 

İmar Durumu Yazısı/Aplikasyon Krokisi (OSB İçinde Olan Projeler İçin OSB Müdürlüğü; OSB Dışında Olan Projeler iİin Belediyenin İmar Planları Açısından Kurum Yazısı),

Yer /Yerlerin Mülkiyetine İlişkin Belge (Tapu/Kiracı ise Kira Kontratı),

Proje/Faaliyet Sahasının Özelliğine Göre İlgili Kurumdan Alınan Görüş Yazısı (ÇED Yönetmeliği Ek-5 Duyarlı Yöreler İçin),

Çevre Düzeni Planı ve Plan Notları,

Vaziyet Planı (Kurulu Tesisler İçin),

Faaliyet Yeri İşlenmiş ve 6 Derecelik Koordinat Listesi Bulunan 1/25.000 Ölçekli Topografik Harita,

Güncel Google Earth Üzerinde Alanın Gösterildiği Harita (Güneş Enerji Santraller (GES) Projeleri İçin), 

Kapasite raporu (Kurulu Tesisler İçin/Varsa), 

Yapı Ruhsatı/Yapı Kullanma İzin Belgesi (Varsa),

Faaliyet Sahibinin Varsa Vekilinin Noter Tasdikli İmza Sirküleri (Vekili Varsa Vekalatnamesi), 

Taahhütname 

Tesisin Kayıtlı Olduğu Vergi Dairesi ve Vergi Numarası, 


Çed raporu başvurusu nasıl yapılır?

Öznur YASLI/Emlakkulisi.com



Geri Dön