29 / 04 / 2024

Çevre ve izin belgesi nasıl alınır?

Çevre ve izin belgesi nasıl alınır?

Çevre izni,emisyon, deşarj, gürültü kontrol, derin deniz deşarjı ve tehlikeli madde deşarjı konularından en az birini içeren izin olarak tanımlanıyor. Peki, çevre ve izin belgesi nasıl alınır?



Çevre izni, Çevre Kanunu uyarınca alınması gereken; emisyon, deşarj, gürültü kontrol, derin deniz deşarjı ve tehlikeli madde deşarjı konularından en az birini içeren izin olarak karşımıza çıkıyor. 


İşletmelere verilen çevre izin veya çevre izin ve lisansı, beş yıl süre ile geçerli kabul ediliyor. Ancak, yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firması işletmenin herhangi bir nedenle bir aydan fazla veya sürekli olarak çalışmaması halinde otuz gün içerisinde yetkili merciye haber vermekle yükümlü oluyor. Peki, çevre ve izin belgesi nasıl alınır?


Çevre izni veya çevre izin ve lisans başvurusu için Bakanlık yada Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine başvuru yapılması gerekiyor. Bu hususla ilgili detaylara 10 Eylül 2014 tarihinde 29115 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Çevre izin ve lisans yönetmeliği'nde yer veriliyor.


Çevre izni veya çevre izin ve lisansına başvuru

MADDE 7 – (1) Çevre izni veya çevre izin ve lisans başvurusu, Ek-1 listesinde yer alan işletmeler için çevre danışmanlık firmaları ya da çevre yönetim birimi tarafından, Ek-2 listesinde yer alan işletmeler için çevre danışmanlık firmaları, çevre yönetim birimi veya tesiste istihdam edilen çevre görevlisi tarafından yapılır.


(2) Bu Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2 listelerinde yer alan işletmeler için geçici faaliyet belgesi, çevre izni veya çevre izin ve lisansı başvurusu elektronik veya mobil imza ile elektronik ortamda yetkili merciye yapılır.


(3) Bu Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2’sinde yer alan işletmelerin başvurularında, Ek-3A,                  Ek-3B ve Ek-3C’de belirtilen bilgi, belge ve raporların sunulması zorunludur.


(4) Başvurunun yetkili mercilere yapılmasından sonuçlanmasına kadar olan süreç içerisinde sunulan bilgi, belge ve raporların doğruluğu, mevzuata uygunluğu ve doğacak hukuki sonuçlar konusunda işletmeci ve işlemlerin hizmet satın alımı yoluyla gerçekleştirilmesi durumunda yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firması sorumludur.


(5) Yetkili merci tarafından elektronik ortamda yapılan bildirimler işletmeye tebliğ edilmiş kabul edilir.


(6) Aynı adreste bulunan ancak işletmecisi veya tüzel kişiliği farklı olan işletmeler ayrı ayrı çevre izni veya çevre izin ve lisans belgesi almakla yükümlüdürler.



Çevre izin ve lisans yönetmeliği tam metni!


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com 


Geri Dön