Çip kıtlığı Alman VW Grubu'nun Çin'deki satışlarını düşürdü!
Alman otomobil üreticisi Volkswagen (VW) Gurubu'nun en büyük pazarlarından biri olan Çin'deki araç satışları, 2020 yılına göre yüzde 14 azalarak geçen yıl 3,3 milyon adede geriledi.
Volkswagen (VW) Grubu Çin Üst Yöneticisi (CEO) Stephan Wollenstein'ın yaptığı sunuma göre Alman üretici, elektrikli otomobil satış hedefine çip krizi, bölgesel Covid-19 salgını kısıtlamaları ve Çin'deki sorunlar nedeniyle Çin'deki elektrikli otomobil satış hedefini gerçekleştiremedi.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; 2021 senesinde Çin’de 80 bin ila 100 bin arasında elektrikli otomobil satmayı planlayan büyük şirket,sadece 70 bin 625 araç satışı gerçekleştirdi.
Sunuma göre, bünyesinde Scania, MAN, Lamborghini, Skoda, Audi, Porsche ve Bugatti gibi birçok markayı bulunduran VW Grubu'nun Çin genelindeki araç satışları, geçen yıl 2020 sensine göre yüzde 14 azalış göstererek 3,3 milyon adede geriledi.
Alman üretici, bu yıl Çin'deki elektrikli otomobil satışlarını en az ikiye katlamayı ve toplam satışlarını yüzde 15 (yaklaşık 500 bin adet) artırmayı hedefliyor. Öte yandan, e-hareketlilikte artan satış rakamları, Volkswagen'in Çin'deki yerli üreticilerle rekabet edebilmesi açısından önemini korurken, büyüyen pazarda BYD ve Wuling gibi Çinli markalar hakim durumda. Ülkede bu alanda ilk 10'da yer alan tek yabancı üretici, üçüncü sırada yer alan ABD merkezli Tesla'dır.
Otomobil sektöründeki çip krizi en çok Almanya'yı vurdu!
Mustafa Varank'tan Volkswagen'in yatırımdan vazgeçme kararına ilişkin açıklama!