23 / 11 / 2024
fuzul

araba çip krizi nedir

araba çip krizi nedir

Alman otomobil üreticisi Volkswagen (VW) Gurubu'nun en büyük pazarlarından biri olan Çin'deki araç satışları, 2020 yılına göre yüzde 14 azalarak geçen yıl 3,3 milyon adede geriledi.

 12.5 milyon aracın üretimini etkileyen çip krizinde sona gelindi!

Pandeminin ardından ses getiren çip krizi otomotiv üreticilerini isyan ettirdi. Yaklaşık 12,5 milyon aracın üretimini etkileyen çip krizinde sona gelindi. 

Araç piyasasına radikal çözüm! Yeni dönem başlıyor

Sıfır araç tedarikinde yaşanan sorunlar ikinci el araçların fiyatlarını da yükseltti. Hem çip krizi hem de araba üretiminde yaşanan sorunlar markaları da hamle yapmaya zorladı. Fransa ve İspanya'da denenen uygulama artık Türkiye geldi. İşte tüm detaylar...

Samsung'ta çip krizi! Milyarlarca dolar kaybediyor

Bellek yongası ticaretinde planladığı talebi göremeyen Samsung, dünyanın en büyük bellek yongası üreticisinin yarı iletken işinden 3,4 milyar dolar zarar görmesi tahmin ediliyordu.  Ancak akıllı telefon kârları daha güçlüydü.

Sıfır araçlara son bir ayda yüzde 8 zam! Nedeni ise bambaşka! Duyunca çok şaşıracaksınız!

Çip krizi, döviz, enerji maliyeti derken sıfır araç fiyatlarına şimdi de TIR şoförü zammı dahil oldu. Tüm dünyada büyüyen TIR şoförü eksikliği nedeniyle sorun teslimatları erteletirken, açığı kapatmaya çalışan firmalar, lojistik maliyetindeki artışı fiyatlara yansıtmaya başladı.

Çip krizi bitti yeni kriz çıktı! Otomobil fiyatlarını yükseltecek mi?

Dünyada otomotiv sektöründe 2 yıl süren çip krizi sona ererken özellikle ithal otomobillerde yeni bir kriz ortaya çıktı. Ek maliyet anlamına gelen yeni kriz, otomobil fiyatlarını yükseltecek mi?

Otomobil almak isteyenlere müjde! Sıfır araçta fiyatları düşürecek büyük hamle!

Çip krizi nedeniyle otomobil üretimi durma noktasına gelirken sıfır araç fiyatları da astronomik rakamlara yükseldi. Ancak hükümetin son hamlesi piyasaya rahat bir nefes aldıracak. Peki fiyatlar nasıl düşecek?

Sıfır otomobil sorunu bitiyor mu? Otomotiv devinden sıfır araç alacakları sevindirecek açıklama!

Pandemiden beri yaşanan çip krizi nedeniyle vatandaşın sıfır kilometre bir otomobil satın almak için aylarca beklemek zorunda kaldığı günler sona mı eriyor? Otomobilde artık eski dönemdeki gibi bayiye giden istediği aracı satın alabilecek mi? İşte otomotiv sektörünün en önemli isimlerinden biri müth

Otomobil alacaklar dikkat! Oto’da zam oranı yüzde 35’i geçti! İşte fiyat listesi değişen otomobiller

Otomotiv sektöründe çip krizi ve maliyet artışları nedeniyle sıfır araç bulmak imkansız hale geldi. İkinci el otomobil fiyatları da gün geçtikçe artıyor. Fiyatlardaki artış yüzde 35’lere çıktı, bazı modellerde 40 bin liraya yaklaşan artışlar var.

Fiyatlar zamlandı ama piyasada otomobil bulunamıyor!

Çip krizi, hammadde ve taşıma maliyetlerinin artışı  dünyanın genelinde otomobil fiyatlarının yükselmesini tetiklerken, Türkiye'de ise bunlara ek olarak döviz kurları ve enflasyonun eklenmesiyle otomobil fiyatlarına fahiş oranda zam geldi. Buna karşın bayilerde araç bulunamıyor.

Otomobil sektöründe fiyatlar düşer mi artar mı? Çip krizi çözülür mü? İşte uzmanların tahminleri

Türkiye'de faaliyet gösteren otomotiv markalarının üst yöneticileri, Türk otomotiv sanayisinin ihracat ve üretimde iyi bir performans gösterdiğini, çip tedarik problemi kaynaklı zorlukların 2023'ün ikinci yarısında azalmasını beklediklerini ifade etti.

Çip krizi yeni yılda son buluyor mu? 2023 yılında araba almak isteyenlere duyurulur!

Yeni yılda otomobil fiyatları düşecek mi, 2023 yılında çip krizi devam edecek mi? soruları gündemde yer alan sorulardan sadece bazılarıdır. İşte otomobil sektörüne dair detaylar!

Banka kartınızın süresi bittiyse bu haberi mutlaka okuyun! Emekli promosyonu ve çip sorunu kart krizi yarattı

Bankalar tarihi geçen kartları yenilemekte sorun yaşıyor. Emekli promosyonu mesaisi ve yeni müşteriler için hazırlanan kartlara ilave olarak 2020'den beri süren çip krizi kart yenilemeyi sekteye uğratıyor.

Çip krizi Avrupa’yı vurdu! En büyük darbeyi Almanya aldı?

Allianz Trade’in otomotiv sektöründeki çip sorununa yönelik yaptığı araştırma, küresel yarı iletken krizinden en çok otomotiv üretiminin zarar gördüğünü ortaya koyuyor. Araştırmada, otomobil üretiminin 2021 yılında 13 milyonla benzeri görülmemiş bir seviyelere gerilediği belirtildi.

araba çip krizi nedir Haberi

araba çip krizi nedir

Volkswagen (VW) Grubu Çin Üst Yöneticisi (CEO) Stephan Wollenstein'ın yaptığı sunuma göre Alman üretici, elektrikli otomobil satış hedefine çip krizi, bölgesel Covid-19 salgını kısıtlamaları ve Çin'deki sorunlar nedeniyle Çin'deki elektrikli otomobil satış hedefini gerçekleştiremedi.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; 2021 senesinde Çin’de 80 bin ila 100 bin arasında elektrikli otomobil satmayı planlayan büyük şirket,sadece 70 bin 625 araç satışı gerçekleştirdi.

Sunuma göre, bünyesinde Scania, MAN, Lamborghini, Skoda, Audi, Porsche ve Bugatti gibi birçok markayı bulunduran VW Grubu'nun Çin genelindeki araç satışları, geçen yıl 2020 sensine göre yüzde 14 azalış göstererek 3,3 milyon adede geriledi.

Alman üretici, bu yıl Çin'deki elektrikli otomobil satışlarını en az ikiye katlamayı ve toplam satışlarını yüzde 15 (yaklaşık 500 bin adet) artırmayı hedefliyor. Öte yandan, e-hareketlilikte artan satış rakamları, Volkswagen'in...