22 / 11 / 2024
fuzul

Çukurova Havalimanı'nın inşaatı ikinci kez durdu!

Çukurova Havalimanı'nın inşaatı ikinci kez durdu!

Yapımına 2011 yılında Tarsus’ta başlanan Çukurova Uluslararası Havalimanı’nda işler beklendiği gibi gitmedi. Çukurova Havalimanı'nın inşaatı kredi sorunu nedeniyle yeniden durdu.




ADANA’yı 5 yıldır meşgul eden maina sorununun (binaların yüksek olması nedeniyle) çözümü için “yıkım” kararı alınması  Adana  Şakirpaşa Havaalanı’nın geleceği açısından kenti umutlandırdı. 2010 yılında Adana’da yeni bir Emniyet Müdürlüğü binası yapımına başlandı. Ancak yapının kaba inşaatı bitirildiğinde “mania”, yani uçakların havaalanına inişlerinde güvenlik sorunu olduğu iddiası ortaya atıldı.

 

Eş zamanlı olarak Tarsus’ta Çukurova Uluslararası Havalimanı projesi ihale edildi ve temeli atıldı. Adana Şakirpaşa Havaalanı’nın gözden düşmesi ve Çukurova Uluslararası Havalimanı yapımının aynı döneme denk gelmesi Adana’da “Havaalanımızı kaybediyoruz” psikolojisine soktu. Uzun süre Adana Havaalanı’nın kapanıp kapanmayacağı tartışıldı.

 

Ancak bir süre sonra Çukurova Uluslararası Havalimanı’nda işler beklendiği gibi gitmedi. Kredi sıkıntısı nedeniyle çalışma durdu. Sonra sorun aşılır gibi oldu, fakat geçen yıl yeniden çalışmalar durduruldu. 500 bir EURO’luk yatırıma ara verildi, çalışanların büyük bölümü ücretsiz izne gönderildi, makinalar parka çekildi. Bir daha da çalışmalara başlanamadı.

 

Çukurova Uluslararası Havalimanı inşaatında bunlar yaşanırken, Adana Şakirpaşa Havaalanı’nın mania sorunu yeniden gündeme geldi. Bu kez olumlu gelişmeler oldu. Kaç kez yıkılması yönünde kararlar alınan Döşeme Mahallesi’ndeki 14 katlı Yeni Emniyet Müdürlüğü binası inşaatının son 6 katının kesin olarak yıkılacağı kararı Adana Valisi Mustafa Büyük tarafından açıklandı.

 

Tarsus’taki Çukurova Uluslararası Havalimanı inşaatına başlanırken gözden çıkarılan, akıbetinin ne olacağı bilinmeyen Adana Şakirpaşa Havaalanı’nın son gelişmelerden sonra yeniden ilgi odağı olması Adanalı’yı “Havaalanımız kurtuluyor” beklentisine soktu. Şimdi, “Bölgesel havaalanı inşaatının durması Şakirpaşa Havaalanı’nı kurtardı” yorumları yapılıyor.

 

Son 6 katının yıkılmasına karar verilen Valilik yanındaki Emniyet Müdürlüğü binasının yapımına 2010 yılında başlandı. 14 katlı olarak yapımına başlanan binanın mania yani uçakların iniş kalkış güzergahı hesaplanmadan yapıldığı öne sürülüyor. Bina kaba inşaatı bittikten sonra bu sorundan dolayı mühürlendi. Sorun uzun süre sürüncemede bırakıldı. Ancak Vali Mustafa Büyük’ün “yıkılacak” açıklaması ile sorunun bir şekilde çözülmesine karar verdiği anlaşılıyor.

 

Mania sorununa karşın binaya ruhsat veren dönemin Seyhan Belediye Başkanı Azim Öztürk çok eleştirilmişti. Aynı Azim Öztürk, sorunun çözümü için de çok çaba harcadı. Hatta dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’dan randevu alınarak bir heyetle ziyaret edildi. Binali Yıldırım, binanın 6 katının yılmasına yönünde talimat vermesine karşın bu karar uygulanmadı. Sorunun binada yıkım yapılmadan çözümü için de çeşitli fikirler ortaya atıldı. Bunlardan en çok konuşulanı ise pistin uzatılması formülü oldu. Adana Şakirpaşa Havaalanı pistinin uzatılmasının mania sorununu çözeceği öne sürülse de bu yöntem asla denenmedi. Sonuç olarak sorunun çözümü için yine yıkım yapılması kararı alındı.


Tarsus Haber


Geri Dön