11 / 10 / 2024

Cushman: Türkiye, Avrupa'nın umudu oldu!

Cushman: Türkiye, Avrupa'nın umudu oldu!

Amerikalı emlak danışmanlık firması Cushman'ın araştırmasına göre Türkiye, gelecek iki yılda da hızlı büyümesiyle Avrupa perakendesinin kurtarıcısı olacak...




İngiltere'deki perakende konferansında dünyanın en köklü perakende geçmişine sahip olan markalar 'tam anlamıyla negatif etkisini görmedikleri' krizden nasıl çıkacaklarını konuşup bunun üzerinde çözüm ararken, Türkiye'nin sektördeki büyümesi Amerikalı emlak emlak danışmanlığı firması Cushman & Wakefield'ın yaptığı araştırmayla bir kez daha teyit edildi. Araştırmaya göre Avrupa'da yeni AVM gelişimleri yüzde 30 azalırken bölge, 5.2 milyon metrekare ile 2004'ten bu yana en büyük düşüşü yaşıyor. Avrupa'da durum böyleyken Türkiye ve Rusya ise bölgedeki büyümenin umudu olarak gösterildi. Gelecek 2 yılda iki ülkenin Avrupa'nın yeni metrekare yaratmada lider olacağı ve yüzde 40'lık büyümeyle Avrupa'yı domine edeceği belirtiliyor. Avrupa'da 2011 için beklenen AVM büyüklüğü 6.9 milyon metrekare. 2011 Avrupa için umut bağlanan bir yıl ancak kar oranlarının ya sabit kalması ya da düşmesi bekleniyor.

TÜRKİYE NEFES ALDIRDI

Avrupa perakende sektörü de bu sıkıntıyı yüksek sesle dile getirir hale geldi. İngiltere'nin en büyük hipermarket zincirlerinden Asda'nın eski CEO'su Andy Bond, 'Avrupa genelinde perakende sektöründe düşüş devam edecek. Krizin sert rüzgarından henüz etkilenmedik' derken, Avrupalı perakendeciler de genişlemek ve karlılıklarını artırmak için gelişmekte olan ülkelere yönlerini çeviriyor. Banana Republic, Türkiye'de büyüme planları yapıyor. Harvey Nichols,  Ankara  ve İstanbul'daki iki mağazasının satışlardan da memnun olduğunu belirtiyor. Tesco Kipa Pazarlama Direktörü Steve Reynolds, 'Türkiye pazarına çok güveniyoruz ve iyimseriz. Planımız hiçbir zaman geri çekilmek değil, burada büyümek' diyor.

İngiltere etiketlere euroyu da ekledi

İngiliz perakendecisi sektörü hareketlendirmek için, bulduğu her fırsatı değerlendiriyor. Londra'daki mağazalar ürün etiketlerine euro karşılığı fiyat da yazmaya başladı. Nedeni basit: Euroya karşı düşen sterlin dolayısıyla alışverişlerini İngiltere'de yapmaya gelen Avrupalı turistin daha fazla alışveriş yapmasını sağlamak. Bu şekilde turist sterlini euroya çevirmekle uğraşmadan hesaba değil alışverişe konsantre oluyor. Sonuç olarak mağazanın kasasına daha fazla döviz giriyor. Oxford Street üzerindeki Marks&Spencer mağazasının yetkilileri, 'çok fazla turist alışveriş yapıyor. Mağazalar da bunu avantaja çevirmek için etiketlere euro karşılığı fiyatı da ekledi. şžimdi iki taraf da bu uygulamadan memnun' diyor.

Sabah / Pınar çelik


Geri Dön