23 / 12 / 2024

Denizli'de 19.9 milyon TL'ye icradan satılık fabrika!

Denizli'de 19.9 milyon TL'ye icradan satılık fabrika!

Denizli 1. İcra Dairesi, Honaz İlçesi'nde bulunan 30 bin 990 metrekare betonarma boya fabrikası ve müştemilatı vasıflı taşınmazı satışa çıkardı. Söz konusu ihale bedeli 19 milyon 931 bin 910 TL olarak belirlendi. 



Denizli 1. İcra Dairesi, Honaz İlçesi'nde bulunan 30 bin 990 metrekare betonarma boya fabrikası ve müştemilatı vasıflı taşınmazı 19 milyon 931 bin 910 TL'ye satıyor. Gayrimenkulün ihalesi 30 Eylül 2020 günü gerçekleşecek. 

T.C. DENİZLİ 1. İCRA DAİRESİ TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI

Satılmasına karar verilen taşınmazın cinsi, niteliği, kıymeti, adedi, önemli özellikleri :

1 NO'LU TAŞINMAZIN
Özellikleri : Satışa konu taşınmaz tapu kaydına göre , Denizli İli , Honaz İlçesi , Gürlek Mahallesi , 21U-IV pafta , 111 ada 5 parselde kayıtlı , 30.990,00 metrekare yüzölçümlü betonarma boya fabrikası ve müştemilatı vasıflı taşınmazdır. Taşınmazın içinde bulunduğu binalarda , hali hazırda üçüncü şahıs bulunmaktadır. Denizli ili,Honaz İlçesi, Gürlek Mah. , 21U-IVPafta,111 ada ,5 parselde kayıtlı 30.990,00 metrekare alanlı, betonarme boya fabrikası ve müştemilatı vasıflı taşınmazın içindeki binalar harflendirilerek değerlendirilmesi yapılmıştır. Taşınmazın bina değerlemesinde Bayındırlık ve İskan Bakanlığı yapı birim maliyet değerleri kullanılmıştır. Fabrika binası içersinde kıymet takdir tarihi itibariyle kiracı tarafından üretim yapılmaktadır. İnşaat Mühendisliği teknik kuralları ve bilimsel açıdan SPK Gayrimenkul Değerleme Esasları Yönetmeliği dikkate alınarak satışa konu taşınmaz değerlemesi bilirkişi heyetimizce yapılmıştır. Yıpranma payları 02.12.1982 gün ve 17886 sayılı resmi gazetede yayınlanan oranlar gözüne alınarak belirlenmiştir.

A Harfi ile Harflendirilmiş Bina ; Binanın ön kısmı 2 katlı idari bina olarak kullanılmaktadır. İdari bina olan kısım 5000,00 m2 taban alanlı 10.000,00 metrekare toplam alanlıdır.Prefabrik tarzda yapılmıştır.İmalat bölümü tek katlı olup 10.000,00 m2 alanlı6,50 m. Yüksekliğindedir. Blok fabrika ve idari bina hacimlerinden oluşmaktadır.Taşınmaz içindeki yapılar için kısmi olarakyapı ruhsatları ve yapı kullanım izin belgeleri alınmıştır. 30/05/1988 tarih 3-36-20- sayılı inşaat ruhsatı ( 4383,00 metrekare için ) , 26/10/1988 tarih 6-11-20- sayılı ( 447,00 m2 için )inşaat ruhsatıve bu ruhsatlara ilave olarak 02/04/1990 tarih 7/50/20- sayılıİnşaat ruhsatı ( 7368,14 m2 için ) ,ilave asma kat için21/02/1992 tarih 1992/12- sayılı inşaat ruhsatı alınmıştır. 12/03/1991 tarih 3/29/20- sayılı yapı kullanım izin belgesi ( 4830,00 m2 için ) ve 13/07/1998 tarih3/43/20- sayılı( 7909,14 m2 lik kısmı için )yapı kullanım izin belgesi alınmıştır.İdari binanın zemin katında ofisler 1. Normal katında 14 adet idari ofisler- müdür odası- muhasebe odası , bay- bayan wc. Lervardır.1. Normal katta zeminler laminant parke kaplamalı , dış cephe kapı ve pencereleri aliminyum doğramalıdır. Duvar- tavan normal sıvalı- badanalıdır.Giriş kısmında zemin mermer kaplamalıdır.Merpenler mermer kaplamalıdır.İmalat bölümünde çatı trapez sanpiç çatıdır.Zeminler vakumlu betondur. Duvarlar norma sıvalı- badanalıdır.
A İle gösterilen bina ; İmalat bölümü ; 2. sınıfC grubu yapı sınıfındandır.
B ile gösterilen bina ; İdari büro kısmı 3. Sınıf A grubu yapı sınıfındandır. 30 yıllık binalardır.

Ardiye, depo,kazan dairesi, kömürlük, çökerme havuzu yapılarının tabanları 80,00 cm. yüksekliğinde yığma olarak yapılmış üst kısımları aliminyum saç ile örtülmüşlerdir.Yaklaşık 5000,00 metrekare alanlıdır.Binalar dışında kalan alanda zemin betonlanmıştır. Giriş kısmında 30,00 metrekare alanlıtek katlı yığma tarzda yapılmış bekçi kulubesi vardır. Bekçi kulübesi yanında üst kısmı kapalı açık otopark kısmı vardır. 100,00 metrekare alanlıdır. Bekçi Kulübesi - Giriş kontrol Binası ; 30,00 m2 alanlı olarak betonarme tarzda yapılmıştır. Bina üzeri ahşap çatılı kiremit örtülüdür.Bina dış cephe kapı ve pencereleri plastik pvc doğramalıdır. Zeminseramik kaplamalıdır.Duvarlar ve tavan normal sıvalı ve badanalıdır. Taşınmazın yaklaşık 9.000,00 metrekare alanlı kısmında zeminde betonkaplama vardır.Fabrika binasına giriş kısmında parselinsağ yan cephesinde 200,00 m. Uzunluğunda yaklaşık 1,50 m. Yüksekliğinde taş yığmaduvar örülmüştür.Geri kalan kısımda tel çit örülüdür. Bulunduğu mevkii olarak Kıymet takdir konusu taşınmaz Denizli Organize San. Bölgesi İçinde Servergazi Caddesine cephelidir.Organize San. Bölgesi tüm alt yapılarından faydalanmaktadır.Merkezi Kömürlü ısıtmalı binaları vardır. Ulaşımı rahat,TEK,PTT hizmetlerinden yararlanmaktadır.

Yüzölçümü : 30.990,00 metrekare
Arsa Payı : Tam
İmar Durumu : Organize San.Bölgesi Uygulama İmar planı dahilinde; Sanayi Alanında , E=0,70 ,Ön bahçe çekme mesafesi = 25,00 metre, Komşu mesafeler = 15,00 metre, Arka behçe çekme mesafesi = 20,00 metre şeklindedir.
Kıymeti :

Taşınmazın Arsa Değeri : 30.990,00 metrekare alanlı taşınmazın birim m2 değeri 300,00 TL , toplam arsa değeri 9.297.000,00 TL , Yapıların toplam değeri 19.336.200,00 TL , yapıların yıpranma oranı yüzde 45 oranından 8.701.290,00 TL , yıpranma payı düşüldükten sonra yapıların değeri= 10.634.910,00 TL , arsa değeri ve yapıların yıpranma payı düşüldükten sonra taşınmazın toplam değeri = 19.931.910,00 TL
KDV Oranı : KDV Kanunun 17. Maddesinin 4. Fıkrası Uyarınca Muaf

Kaydındaki Şerhler : Tapu kaydına göre beyanlar hanesinde :" Gayrimenkulün icra satışları dahil 3. Kişilere devrinde , Denizli Organize Sanayi Bölgesinden ,uygunluk şartı aranacaktır. Taşınmaz Organize Sanayi Bölgesi sınırları içerisinde yer almakta olup , tahsis amacı dışında kullanılamaz."Şerhi bulunmaktadır.

1. Satış Günü : 30/09/2020 günü 12:00 - 12:05 arası
2. Satış Günü : 26/10/2020 günü 12:00 - 12:05 arası
Elektronik Ortamda Teklif
Başlangıç ve Bitiş Tarihi
Birinci Artırma İçin :10/09/2020 - 29/09/2020
İkinci Artırma İçin :05/10/2020 - 25/10/2020
Satış Yeri : Merkezefendi Belediyesi Mezat Salonu - Adalet Mahallesi Kazım Karabekir Caddesi No: 23/ Merkezefendi/Denizli
İBAN NO: TR 03 0001 5001 5800 7290 499 906 Denizli 1.İcra Müdürlüğü Emanet Hesabı

ÖZEL SATIŞ ŞARTLARI
Gayrimenkulün icraen satışının söz konusu olması durumunda, Organize Sanayi Bölgesinin, tabi olduğu mevzuatlara, parsel sahibi katılımcılar ve satış ihalesi sonucu taşınmazı alan firmada uymak zorundadır.
Denizli Organize Sanayi Bölgesinin son yazısına göre , "Şirketle, Organize Sanayi Bölgesi arasında akdedilen arsa satış sözleşmesi hükümleri gereği firmalara satışı yapılan arsa ile ilgili alınan arsa bedeli geçicidir. Bölgemizce yapılacak olan diğer yatırımların tamamlanmasından sonra kesin arsa m2 maliyeti hesaplanacak ve çıkacak olan fark şirket tarafından Organize Sanayi Bölgesine ödenecektir.

Denizli Organize Sanayi Bölgesi 4562 sayılı OSB Kanunu ve buna bağlı çıkarılan Yönetmeliklere tabidir.

15.04.2000 Tarih ve 24021 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan OSB Kanunu’nun 15.maddesi (Değişik fıkra: 23/10/2008-5807/3 md.) “OSB'ce teminat olarak gösterilen ve bu nedenle satışına karar verilen veya katılımcıların borcundan dolayı satışına karar verilen taşınmazların icra yoluyla satışı halinde; Bakanlık ve OSB alacaklarının öncelikle ödenmesi koşuluyla, bölgenin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip alıcılara veya kredi alacaklısı kuruluşa satış yapılabilir. Satış ilanlarında kuruluş protokolünde yer alan katılımcı niteliklerine de yer verilir.”

(Ek fıkra: 23/10/2008-5807/3 md.) “Taşınmazların kredi alacaklısı kuruluşa satılması halinde, kredi alacaklısı kuruluş, satın aldığı taşınmazı sadece bölgenin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip gerçek veya tüzel kişilere en geç iki yıl içerisinde satmak veya aynı nitelikteki gerçek veya tüzel kişilere kiraya vermek zorundadır.” Hükmüne amirdir.

Firmanın DenizliOrganize Sanayi Bölgesi Müdürlüğünebugün itibariyle vadesi geçen herhangi bir borcu bulunmamaktadır. Ancak, Satış tarihi ve/veya yeni alıcı adına tapu tescil tarihine kadar borcunun olması halinde ihale alıcısına “uygunluk” verilebilmesi için bu borcun Organize Sanayi Bölgesine ödenmesi gereklidir.

Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğümüz alacaklarının ihale alıcısı tarafından ve/veya İcra Müdürlüğü tarafından yukarıda belirtilen OSB kanunu gereği “ÖNCELİKLE” Organize Sanayi Bölgesineödenmesi zorunluluğu vardır. Bu hususun da satış ilanında açıkça ilan edilmesi gereklidir.Bu husustaki eksik ileride ihalenin feshine sebep olacaktır. Ayrıca; Organize Sanayi Bölgesi sınırları içerisinde bulunan;

Shamrock Tekstil San. ve Tic. A.Ş.‘ne ait olan 111 ada, 5 no’lu 30.990 m²’lik parselde “Tekstil, Baskı- Boya” faaliyetlerinde bulunulmasından bahisle, OSB Kanunu’nun 18/3. maddesinin “Katılımcılara tahsis veya satışı yapılan arsalar hiçbir şekilde tahsis amacı dışında kullanılamaz.” Şerhi ile 18/9. maddesindeki [OSB sınırları içerisinde yer alan OSB mülkiyetinde bulunmayan taşınmazların tamamının tapu kaydına “Taşınmazın icra yoluyla satışı dâhil üçüncü kişilere devrinde OSB’den uygunluk görüşü alınması zorunludur. şerhi konulur.

Bu durumda eski katılımcının vermiş olduğu taahhütler, yeni alıcı tarafından da aynen kabul edilmiş sayılır.] Hükmüne amirdir. Aynı hüküm OSB Uygulama Yönetmeliğinin 58/6.maddesinde de mevcuttur.

OSB Uygulama Yönetmeliği’nin Başkalarına devir başlıklı

MADDE 61 – (1) Katılımcıların satın aldığı parsellerin tapu kayıtlarına geri alım hakkı şerhi konur.

(2) Katılımcılara tahsis veya satışı yapılan arsalar hiçbir şekilde amacı dışında kullanılamaz.

(3) Bu arsalar katılımcılar veya mirasçıları tarafından borcun tamamı ödenmeden ve işyeri açma çalışma ruhsatı almadan satılamaz, devredilemez ve temlik edilemez. Bu husus tapuya şerh edilir. Arsa tahsis ve satışının şirket statüsündeki katılımcılara yapılması halinde, borcu ödenmeden ve işyeri açma çalışma ruhsatı almadan arsanın satışını ve spekülatif amaçlı işlemlerle mülkiyet hakkının devrini önlemeye yönelik tedbirleri almakta Bakanlık yetkilidir.

(4) (Değişik cümle:RG-6/8/2019-30854) Arsa tahsisi veya satışı yapılan; firmanın tasfiyesi veya veraset halinde, firmanın ortaklarına veya varislere tahsis hakkının devri mümkündür. Bu konudaki işlemlerin muvazaalı olup olmadığının tetkikiyle sonucuna göre gerekli tedbirleri almakta Bakanlık yetkilidir. 6102 sayılı Kanunun ilgili hükümleri kapsamında devralma şeklinde birleşme veya yeni kuruluş şeklinde birleşme şeklindeki şirket birleşmelerinde, birleşmenin ticaret siciline tescilini müteakip, devrolunan şirketin parsel tahsisi, devralan şirkete devredilir. Bu durumda, Yönetmeliğin 60 ıncı maddesinde belirtilen sürelerin hesaplanmasında devrolunan şirketin parsel tahsis tarihi esas alınır.

(5) OSB’ce teminat olarak gösterilen ve bu nedenle satışına karar verilen veya katılımcıların borcundan dolayı satışına karar verilen gayrimenkullerin icra yoluyla satışı halinde; Bakanlık ve OSB alacaklarının öncelikle ödenmesi koşuluyla, OSB’nin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip alıcılara veya kredi alacaklısı kuruluşa satış yapılabilir. Satış ilanlarında kuruluş protokolünde yer alan katılımcı niteliklerine de yer verilir.

(6) Taşınmazların kredi alacaklısı kuruluşa satılması halinde, kredi alacaklısı kuruluş, satın aldığı taşınmazı sadece OSB’nin kuruluş protokolünde öngörülen niteliklere sahip gerçek veya tüzel kişilere en geç 2 yıl içerisinde satmak veya aynı nitelikteki gerçek veya tüzel kişilere kiraya vermek zorundadır.

(7) Yukarıdaki hususlara aykırılığın mahkemelerce tespiti halinde, arsa kimin tasarrufunda olursa olsun, tahsis veya satış tarihindeki bedeliyle geri alınarak bir başka katılımcıya tahsis ve satışı yapılır.

(8) Alıcı tapusunu aldıktan ve tesisini ikmal ettikten sonra devir ya da satış söz konusu olması halinde; OSB’nin ve yeni alıcıdan alacağı taahhütnamede ve yapacağı sözleşmede, ilk alıcının taahhütnamesi ile sözleşmesinde bulunan hükümleri çıkarma veya yeni hükümler koyma hakkı vardır.

Ayrıca, OSB Ana Sözleşmesinin 5.maddesinde; Bölge’de yer alacak sanayi tesislerinin sektör grupları “KARMA” olarak belirtilmiştir.
Bu nedenle anılan taşınmazın icraen satılabilmesi için OSB Kanunu ve OSB Uygulama Yönetmeliği’nin 54. Maddesinde belirtilen kurulamayacak tesisler içinde olmaması ve aşağıdaki niteliklere sahip alıcılara satışının yapılması gerekmektedir.
Yeni OSB Uygulama Yönetmeliği 02.02.2019 tarih ve 30674 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak, yürürlüğe girmiştir. Yürürlükteki Yönetmeliğin Altıncı bölümün, madde 54’de kurulamayacak tesislerin neler olduğu belirtilmiştir.
Buna göre;
Arsa Tahsis ve Satışları, Kiralama
Kurulamayacak tesisler

MADDE 54 – (1) OSB’lerde, aşağıdaki tesisler kurulamaz:
a) Karma ve ihtisas OSB’lerde;
1) Ham petrol rafinerileri,
2) Kömür veya bitümlü şistin sıvılaştırıldığı ve gazlaştırıldığı tesisler ile asfalt plent tesisleri,
3) Sıvılaştırılmış petrol gazı dolum ve depolama tesisleri,
4) Çimento fabrikaları, beton santralleri, çimento klingeri üreten tesisler,
5) Nükleer güç santralleri ile diğer nükleer reaktörler,
6) Radyoaktif atıkların depolanması, bertarafı ve işlenerek ara/nihai ürüne dönüştürülmesi amacıyla projelendirilen tesisler ve benzeri radyoaktif atık tesisleri,
7) Nükleer yakıtların üretilmesi veya zenginleştirilmesi ile ilgili tesisler,
8) Endüstriyel nitelikli, sintine ve benzeri atık suların geri kazanım tesisleri,
9) İhtisas OSB’nin kendi üretim faaliyetleri sonucunda oluşan atıklardan enerji üreten tesisler hariç olmak üzere İhtisas OSB’lerin kuruluş protokolünde belirtilmeyen alanlarda faaliyet gösteren tesisler.
b) Karma OSB’lerde;

1) Parlayıcı/patlayıcı/yakıcı maddelerin üretildiği, depolandığı ve dolumunun yapıldığı tesisler,

2) Petrokimya kompleksleri,

3) Üretiminde kapalı proses, gaz veya sıvı yakıt ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; tuğla ve kiremit fabrikaları, kömür yıkama kireç, alçı ve zımpara tesisleri,

4) Klor-alkali tesisleri, sülfürik asit, fosforik asit, hidroklorik asit, klor ve benzeri kimyasal maddeler üreten yerler, azot sanayi ve bu sanayi ile entegre gübre fabrikaları,

5) Asbest, asbest içeren ürünlerin işlenmesi veya dönüştürülmesi yapılan tesisler,

6) Ham deri işleme, padok ve sadece hayvan kesimi yapılan tesisler,

7) Hammadde alanları kapalı ve toz kaynaklarında filtre sistemlerini kullanan tesisler hariç; talk, barit, kalsit, antimuan ve benzeri madenlerin kırma ve öğütme tesisleri,

8) Katı atık ayrıştırma tesisleri ve her türlü atığın nihai ve/veya ara depolanması ve/veya araziye gömülmesine ilişkin tesisler ile toksit, tıbbi ve tehlikeli atıkların yakılmak ve kimyasal yolla arıtılmak suretiyle berteraf edilmesine yönelik tesisler,

9) (Değişik:RG-16/4/2020-31101) Sanayi parselleri ile hizmet destek alanlarında katılımcının kendi ihtiyacı için kurulanlar hariç olmak üzere, güneş ve rüzgar enerjisine dayalı elektrik enerjisi üreten tesisler
kurulamaz.

(2) Bu madde hükmünden, yürürlükteki çevre mevzuatı hükümlerinin yerine getirilmesi ve diğer katılımcıların faaliyetlerini olumsuz etkilememesine yönelik tüm tedbirlerin OSB yönetimlerince alınması kaydıyla;
a) Kullanılmış yağın yeniden rafine edilmesi ve/veya başka bir ürüne çevrilerek tekrar kullanımı ile atık ve hurdaları münferiden ara veya nihai ürüne çeviren tesisler,
b) Ormansal, tarımsal ve bitkisel atıklar ile atıksu arıtma tesisi çamurunu hammadde olarak kullanarak enerji üreten tesisler,
c) (Değişik:RG-16/4/2020-31101) OSB’ye ait teknik altyapı alanında olması ve müteşebbis heyet/genel kurul kararı alınması şartı ile geri dönüşüm ve bertaraf tesisleri
müstesnadır.

(3) (Değişik:RG-16/4/2020-31101) Birinci ve ikinci fıkra haricinde, OSB’de kurulmasında sakınca görülen tesisler hakkında OSB’nin kuruluş protokolü çerçevesinde kurulması planlanan sektörler, mevcut sektör yapısı, kurulacak tesisin altyapı ve atık su arıtma tesislerine etkisi, herhangi bir olumsuzluk anında tetikleyici etkisi, insanların çalışma ve yaşam koşullarına etkisi gibi hususlar dikkate alınarak konu ile ilgili kurumlardan alınacak raporlar çerçevesinde karar verilir. İlgilinin Bakanlığa başvurması üzerine, OSB tarafından OSB’de kurulamayacağına karar verilen tesise ilişkin nihai karar, Bakanlık Makamından alınacak onay ile verilir.
Ayrıca; 4562 sayılı OSB Kanunu’nun 18. Maddesinde ise;

Bakanlık gerekli gördüğü takdirde, OSB’de yer tahsis edilecek özel ya da tüzel kişilerin temel vasıfları ile iştigal konularını kuruluş protokolünde belirleyebilir.

Bu nedenle; Gayrimenkulün icraen satışı durumunda, satış ilanında yukarıda belirtilen OSB Kanunu ve OSB Uygulama Yönetmelik maddelerine yer verilmesi gereklidir.
Taşınmazı icraen satın alan firma, daha önce tahsis sahibi şirket ile imzalanan “Arsa Satış Sözleşmesi ve eklerindeki” şartlarını kabul eden bir taahhütnameyi Bölge Müdürlüğü’müze vermesi gerekmektedir.

Bölgemizdeki 111 ada, 5 no’lu 30.990 m²’lik parseldeki taşınmaz, Shamrock Tekstil San. Ve Tic. A.Ş.’ne “Tekstil, Baskı- Boya” tesisi kurması amacıyla adı geçen şirkete tahsisi/satışı yapılmıştır.

TAŞINMAZIN TAHSİS AMACINA UYGUN ALICILARA SATILMASI OSB KANUNU GEREĞİDİR.
BU NEDENLE; OSB'nin katılımcılarından olan alacaklarının her türlü alacaktan (ipotek dahil) Ruçhanlı olması, taşınmazı satışa çıkartılan borçlu, OSB" katılımcısının, OSB Müdürlüğüne olan borçları ödeninceye kadar icra yoluyla satılsa dahi tescil İşlemlerinin yapılamayacağı hususuna satış ilanı ve şartnamesinde yer verilmelidir.

4562 SAYILI OSB KANUNU 15. VE 18. MADDESİNDEKİ HÜKÜMLER İLE OSB UYGULAMA YÖNETMELİĞİNİN 54. VE 61. MADDESİNDE BELİRTİLEN HÜKÜMLERE SATIŞ İLANINDA VEŞARTNAMESİNDE YER VERİLMESİ ZORUNLUDUR. AKSİ TAKDİRDE SATIŞIN İPTAL EDİLMESİNE SEBEPTİR.

Organize Sanayi Bölgesi içinde bulunan taşınmazın ihalesine katılacak olanlardan sanayici vasfına sahip olmayan alıcıların satış ihalesine iştirak etmeleri mümkün olmayacağından, şatış ilan ve şartnamesinde ihaleye iştirak edecek gerçek ve tüzel kişi alıcıların, DENİZLİ ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ’NE (DENİZLİ ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MÜDÜRLÜĞÜ’NE) müracaatla alacakları “İHALEYE KATILIM BELGESİ/FORMU”nu ihaleden önce icra müdürlüğüne ibraz etmeleri gerekir. Sözkonusu “İHALEYE KATILIM BELGESİ/FORMU”nu ibraz edemeyenlerin ihaleye katılamayacakları İHTAR olunur.

GENEL SATIŞ ŞARTLARI
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin yüzde 50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin yüzde 50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.

2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin yüzde 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV,1/2 tapu harcı ile teslim masrafları alıcıya aittir. Tellâliye resmi, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir.

3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.

4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.

5- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir.

6- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2019/7659 Esas sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.20/08/2020


Geri Dön