E-ihracatta dudak uçuklatan rakamlar! 2023’te rekor kıracak
Türkiye’den farklı ülkelere çevrimiçi kanallardan ürün ve hizmet satışında sürdürülebilir bir ivme hakim olmaya başladı.
Geleneksel ihracattan farklı olarak, e-ihracat veya mikro ihracat yoluyla perakende ürünlerini global pazarlara satan Türk satıcılar, e-ihracattaki fırsatlardan yararlanmanın yollarını arıyor. Başta KOBİ’ler olmak üzere global pazarlara açılmak isteyen şirketler, 2022’de e-ihracatta beklentilerin üzerinde bir talep gösterdi. 2023’te ise, e-ihracatta rekor kırılması bekleniyor. Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER) Başkanı Fehmi Darbay, “Özellikle KOBİ’ler e-ihracatta rekorlar kıracaktır. E-ihracatta alınacak çok uzun bir yol ve çok büyük bir potansiyel var” ifadelerini kullandı. Logitrans ve CDEK Türkiye CEO’su Sertalp Demirağ ise, Türkiye’nin e-ihracat için stratejik bir konumda olduğunu vurguladı.
E-ticaret ve e-ihracat odaklı hizmetleri ile bilinen ELİDER Yönetim Kurulu Başkanı ve Logi3PL E-Ticaret ve İş Geliştirme Müdürü Fehmi Darbay ile Logitrans ve CDEK Türkiye CEO’su Sertalp Demirağ, 2023’te e-ticaret ve e-ihracattaki beklentilere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
İşte detaylar...