E-ticarette başarının sırları! E-ticaret yapmak isteyen girişimcilere 8 maddelik yol haritası!
E-ticaret hacmi geçen yıl ikiye katlanarak 700 milyar liraya ulaştı. Bu büyüme trendi genç girişimcilerin de iştahını kabartıyor ancak e-ticaretin de bazı kuralları var. Neyi, nasıl, ne şekilde yapmak gerektiğini bilmekte yarar var. İşte, öneriler…
MESAJ TRAFİĞİNE BOĞMAYIN!
En hatalı davranışlardan birisi de cep telefonu numaralarına devamlı mesaj atmak. Bu şekilde davranışlar, potansiyel müşterilerinizi rahatsız eder, alışveriş yapacağı varsa da sizden rahatsız olduğu için asla alışveriş yapmayı tercih etmez. Bir site kendi kayıtlı müşterisine bile ayda birkaç seferden fazla mesaj veya e-posta atmamaya özen göstermelidir. Müşterilerinizi sizden soğutabilir.
BASİT ARAYÜZ KULLANIN!
Eğer siteniz kaotik bir temaya sahipse, hey yerden pop-up’lar veya renkli kutular çıkıp duruyorsa, kullanıcı hiçbir şey satın almadan siteden çıkabilir. Aynı şekilde sitenin çok yavaş olması, ödeme adımı dahil her kategoride uzun zaman beklemek zorunda kalması kullanıcıları usandırır. Siteye mobilden giriş yapan kullanıcıya masaüstü site gösterilmesi de siteden derhal çıkma nedenidir.
GEREKSİZ BİLGİ TALEBİNDEN KAÇININ!
Gereksiz bilgiler müşteriyi bezdirir. Sadece e-posta adresi, cep telefonu, şifre ve adres bilgisi yeterli olmaktadır. TC kimlik numarası, kullanıcının sizi nereden duyduğu gibi gereksiz bilgiler potansiyel müşteriyi daha kaydolmadan kaçırmanıza yol açabilir. Özetle; üyelik ve ödeme adımları uzatılmamalı.