Ecco, Türkiye'de 3 yıl içinde 15 mağazalık zincir oluşturacak!
87 ülkede 15 bin satış noktasına ulaşan, 2013 yılında elde ettiği 1.1 milyar euro ciro ile dünyanın en büyük ayakkabı markalarından Ecco, 3 yıl içinde 15 mağazalık zincir oluşturacak
87 ülkede 15 bin satış noktasına ulaşan, 2013 yılında elde ettiği 1.1 milyar euro ciro ile dünyanın en büyük ayakkabı markalarından Ecco, 3 yıl içinde 15 mağazalık zincir oluşturacak Türkiye pazarına İstanbul'dan giren Danimarkalı ayakkabı markası Ecco'nun CEO'sıı Dieter Kasprzak, "Türkiye'de önümüzdeki 3 yıl içinde 15 mağazadan oluşan bir zincir oluşturmayı düşünüyoruz. 2014 için İstanbul'da ise toplam 5 farklı Ecco mağazası açmayı planlıyoruz" dedi.
87 ülkede 15 bin satış noktasına ulaşan, 2013 yılında elde ettiği 1.1 milyar euro ciro, vergi öncesi 165 milyon euro, vergi sonrası 106 milyon euro kar ile dünyanın en büyük ayakkabı markalarından olan Ecco Türkiye'de zincir oluşturuyor. Yılda 150 milyon çift ayakkabı pazarıyla Avrupa pazarları arasmdan en büyük potansiyele sahip ülkelerden biri olarak değerlendirilen Türkiye pazarına İstanbul'dan giren Ecco, Mart aynıda İstanbul'da iki mono-brand mağazası açtı. Türkiye pazarının kendileri için çok öneli olduğunu ve bu önemi vurgulamak için Türkiye'de olmaktan mutlu olduğunu belirten Ecco CEO'su Dieter Kasprzak, düzenlediği basın toplantısında şunları söyledi: "Türkiye'de önümüzdeki 3 yıl içinde 15 mağazadan oluşan bir zincir oluşturmayı düşünüyoruz. 2014 için İstanbul'da ise toplam 5 farklı Ecco mağazası açmayı planlıyoruz.
Türkiye pazarını çok iyi tanıyan ve geniş bir perakende tecrübesine sahip Deniz Necati Erda yönetiminde bir bölgesel takım kurduk. Bu ekip, Türkiye'deki başarılı operasyonlarımız için gerekli en önemli araçlardan biri olacak. Başarımız için diğer bir aracımız da şüphesiz ürünlerimizin güçlülüğü. Ecco, kurulduğu tarih oİan 1963'ten beri ayakkabı üreticiliğine yenilikçi bir yaklaşım sergilemiş ve yüksek kaliteli, fonksiyonel, rahat ve tarz sahibi ayakkabılar ve her zaman kullanılabilecek çantalar üretmiştir." Detaylı pazar araştırması Detaylı bir piyasa araştırması sonrası Ecco'nun önceliğinin Türkiye pazarmda olmak olduğunu belirten Kasprzak, "Önümüzdeki 3 yıl boyunca Ecco, Türkiye'de perakende sektörüne önemli yatııımlar yapacak. Ecco Türk tüketicisini, hem konfor hem de kaliteyi bir arada sunan İskandinav tasarımıyla tanıştırdığında, ürünlerimizin büyük beğeni kazanacağına inanıyoruz.
Zamanı doğru kullanarak, acele etmeden doğru kararlarla, doğru yatırımlarla ilerlemek istiyoruz.
Türkiye'nin çok iyi ve kaliteli bir ayakkabı üretim sektörü var fakat biz Türkiye'de emin adımlarla ilerlemek istiyoruz. Yakın bir tarihte burada üretimi planlamıyoruz önceliğimiz perakende sektöründe olmak" dedi.
Ecco Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda ise Ecco'nun dünyada tabakhane, fabrika ve mağazalarıyla her aşamasını kendisi kuran ve yöneten az sayıdaki büyük ayakkabı üreticilerinden biri olduğu belirterek, "Ecco, dünya çapında 1 yılda 20.1 milyon çiftten fazla ayakkabı satıyor. Ecco dünyada ayakkabı üretiminin her aşamasma sahip olan ve kontrol eden tek ayakkabı firması. 5 ayakkabı 4 tane de deri fabrikamız var, kendi derimizi kendimiz üretiyoruz ve dünyadaki en büyük 5 deri üreticisinden biriyiz. Öncelik kaliteli ayakkabı üretmek, her süreç firma tarafından yönetiliyor bir ayakkabı müşteriye ulaşana kadar 210 değişik elden geçiyor. Ecco dünyanın her yerinde stil ve rahatlığı temsil ediyor sloganımız 'ayakkabı ayağı takip etmeli', bunun için 8 yıl önce Avrupa'dan Asya'ya kadar farklı köklerden gelen 5 bin kişinin ayağı incelenerek nasıl daha kaliteli nasıl daha rahat olunur incelendi" dedi.
Erda, sözlerine şöyle devam etti: "1963 yılında Danimarka'da kurulan ve 2013 yılında 50. yılını kutlayan Ecco, dünya çapmda sahip olduğu 5 üretim tesisi ve 1.200 mono-brand satış mağazası, 15 binin üzerinde satış noktası ile dünyanın ikinci en büyük ayakkabı üreticisi konumunda bulunuyor, ilk mağazamızı Mart aynıda İstanbul Marmara Forum'da açarak Türk tüketicisi ile buluştuğumuz için çok heyecanlıyız. Aynı zamanda dünyamn en büyük golf ayakkabı üreticilerinden de olan Ecco, İskandinav üretim kalitesi ve konforu ile Türk tüketicilerine yepyeni bir deneyim kazandıracak. Türkiye'deki büyüme stratejimiz çerçevesinde 2014 yılı içerisinde İstanbul'da 5 mağaza açmayı ve 5 yıl içinde de Türkiye'de 35 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz.
İlk üç yıl için İstanbul'a uzun vadede ise Ankara, İzmir ve Bodrum gibi belli başlı şehirlerde büyüme stratejisi izlenecek.
Türkiye pazarına çok güvenen ve öncelikli büyümek istediği pazarlardan biri olan Türkiye, Ecco için öncelikli ülkelerden birisi olacak. Dünyanın en güçlü ayakkabı ve deri imalatçılarından olan Ecco'nun konfor, sadelik ve işlevsellik gibi özellikleriyle Türkiye'de ayakkabı pazarına yeni bir soluk getireceğine inanıyoruz."
Yenigün