25 / 12 / 2024

Elektrikli araca talebin nedeni meğer çevresel değil ‘duygusal’mış!

Elektrikli araca talebin nedeni meğer çevresel değil ‘duygusal’mış!

Elektrikli araç almayı planlayanlar arasında yapılan araştırmada, Türk tüketicisinde gerekçe olarak çevre ile ilgili kaygılar ilk 5’e bile giremedi.



Elektrikli araçlar, çıkış amaçları farklı olsa da realitede düşük yakıt maliyetleri nedeniyle talep görecek gibi görünüyor.  Dünyadaki olduğu gibi Türkiye'de de  tüketicilerin tercihlerinin asıl nedenini maliyet  belirliyor.

Deloitte'un yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de tüketiciler için iklim değişikliğine yönelik kaygılar, elektrikli araç satın almayı oluşturan motivasyonlar arasında ilk 5’te bile yer almıyor. Habertürk’te yer alan habere göre, yaklaşık 8 yıl önce patlak veren 'dizel skandalı' ardından üreticilerin daha fazla yönelmeye başladığı elektrikli otomobiller, sıfır emisyonu ve daha çevreci özellikleri ile içten yanmalı motorların yerine geçiyor.

#resim2>

Buna karşın araştırmalar, tüketicilerin elektrikli araca yönelimlerinin ardında işin çevreci boyundan çok maliyet konusunun olduğunu ortaya çıkarıyor.

BÜTÇE KISMAK İSTEYEN ELEKTRİKLİ ARACA YÖNELİYOR

Kullanıcılar, araç kullanma maliyetlerini azaltmaya çalıştıkça elektrikli araçlara olan ilgi de o denli artıyor. Öte yandan, bu noktada yolda şarj için gereken süre, menzil kaygısı, halka açık şarj istasyonlarının altyapısı ve ulaşılabilirliğine yönelik bir dizi problem gündeme geliyor. Deloitte tarafından yapılan '2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması'na göre, Türkiye’den katılan tüketicilerden yüzde 54'ü bir sonraki araç seçimlerinin benzin/dizel bir araç olacağını söylüyor.


Geri Dön