23 / 12 / 2024

Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı projesi Türklerin!

Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı projesi Türklerin!

Bulgaristan’ın en zor projesi olarak görülen ‘Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı’ ihalesini Cengiz İnşaat-Duygu Mühendislik İş Ortaklığı kazandı.



Cengiz İnşaat-Duygu Mühendislik İş Ortaklığı, Bulgaristan’da en zor projesi olan ‘Elin Pelin-Vakarel Demiryolu Hattı’ ihalesini kazandı.

Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre; zemin açısından zor bir bölgede bulunan ve mühendislik açısından dünyada sayılı firmaların üstesinden gelebileceği iş olarak görülen projenin ihale bedeli 225 milyon Euro olarak açıklandı.

Bulgaristan demiryolu ağının en stratejik bölümünden meydana gelen 20 kilometrelik hat, Türk şirketlerinin ortaklığı tarafından inşa edilecek. Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapısı Şirketi'nce (NRIC) ihale edilen projenin 2014 yılında yapılması kararlaştırıldı.

Sofya-Filibe hattı olarak olarakta bilinen demiryolu hattı için yaklaşık 1 milyar Euro bütçe ayrıldı. Hattın en önemli etabı ise Elin Pelin-Vakarel kesimden meydana geliyor. İhale sürecinde Çin, Türkiye, Yunanistan, İtalya, İspanya, Portekiz, Polonya ve Bulgaristan’dan 9 şirket yarıştı ancak kazanan Türk firmalar oldu.

“Bu hat tüm güzergahtaki en ağır ve zor bölüm” diye konuşan Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapı Şirketi Müdürü Krasimir Papukçiyski, son 70 yıl içinde Bulgaristan’da böyle bir projenin hayata geçmediğini kaydetti. Türkiye’de edindikleri deneyim ve birikimle dünyanın en zor projelerinden birini kazandıklarını belirten Cengiz İnşaat Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Koyuncu ise, “Tabiat şartları, zemin açısından sıkıntılı bir bölge ve mühendislik açısından da dünyada sayılı firmaların üstesinden gelebileceği bir proje. Ancak biz olumsuzluklardan çekinmiyoruz, aksine heyecan duyuyoruz. Önümüzdeki günlerde yurtdışında başka projeleri de hayata geçireceğiz ve yurtdışında büyüme stratejisini sürdüreceğiz” dedi. 

72 ayda tamamlaması planlanan 20 kilometrelik demiryolu hattının 7.68 kilometresini çift tüp, 2 adet tünel yapımından meydana geliyor. NATM (Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu) olarak inşa edilecek yapı tamamlandığında ise Bulgaristan’ın en uzun demiryolu tüneli olması planlanıyor.


Geri Dön