23 / 12 / 2024

Emlak ofisinde olması gerekenler!

Emlak ofisinde olması gerekenler!

Emlak komisyoncularının Ticaret veya Ticaret Odası veya Sanayi ve Ticaret veya Esnaf Sanatkarlar Odası bünyesinde kurulan Emlâk Meslek Odalarına kayıt olmaları gerekiyor. Peki, bir emlak ofisinde olması gerekenler nelerdir?



Emlak ofisinde olması gerekenler!

Emlak alım, satım,kiralama vb. aracılık işlerini yapan emlak komisyoncularının Ticaret veya Ticaret Odası veya Sanayi ve Ticaret veya Esnaf Sanatkarlar Odası bünyesinde kurulan Emlâk Meslek Odalarına kayıt olmaları gerekiyor.


Emlâk komisyoncusu; üyesi olduğu meslek odasınca onaylanmış veya kullanıma sunulmuş olan sözleşmeyi düzenleyerek müşterisine vermeli ve emlak komisyonculuğu dışında herhangi bir iş yapmamalıdır.


Peki, bir emlak ofisinde olması gerekenler nelerdir?


Emlak komisyoncusu bürosunda aşağıdaki araç ve gereçler bulunmalıdır.


- Bilgisayar + yazıcısı + modem,

- Telefon,

- Faks,

- Şerit metre,

- Pusula,

- Fotoğraf makinası,

- El feneri,

- Televizyon (tercihan),

- Video (tercihan),

- Kamera (tercihan). 


Çalışanlarla ilgili kurallar 

1.3.1 Emlak komisyoncusu bürosunda , yeterli sayıda eleman bulunmalı, bu elemanlar mal sahipleri ile müşterileri bir araya getirildiklerinde, onlara hukuki yönden yeterli bilgi verebilmeli ve mevzuatın gerektirdiği işlemlerde yardımcı olabilmelidir. 


1.3.2 Reklam,tanıtım ve pazarlama ile ilgili elemanlar müşteri ilişkilerinde güvenilir ve inandırıcı olmalıdır. 


1.3.3. (……) (1.3.2007 tarih ve 26449 sayılı R.G.’de yayımlanan ÖSG-2007/3 numaralı Tebliğin 2.maddesi hükmü gereğince mecburi yürürlükten kaldırılmıştır. )  


1.3.4 Emlak komisyoncusu;

Kiralama ve satış hizmeti kapsamında;

- Müşteri temsilcisi ve yardımcı elemanların iş dağılımı,

- Alan çalışması,

- Yayınların emlak ilanı sayfalarının incelenmesi,

- Müşteri portföyünde arz, talep yönünden değerlendirmesi,

- Emlak kayıtlarını bilgisayar ortamında güncelleştirilmesi,

- Taşınmazın pazarlanmak üzere hazır duruma getirilmesinin sağlanması,

- Taşınmazda oturan varsa göstermek için randevuların alınması, pazarlama stratejisinin hazırlaması,

- Yazılı ve görsel pazarlama teklifleri hazırlaması,

- İlan verilecek gayrimenkulu belirlemesi,

- Taşınmazın pazarlanmasındaki gidişat konusunda periyodik olarak müşteriye bilgi vermesi,

- Diğer emlak komisyoncularıyla ortak çalışmaların yürütülmesi,

- Tarafları bir araya getirmesi,

- Tapu işlerine ilişkin randevuları alıp işlerin takip edilmesi 

İş ve işlemleri;

Aracılık ve danışmanlık hizmeti kapsamında:

- Satış,

- Pazarlama,

- İpotek,

- Kat irtifakı,

- Kat mülkiyeti kurma, ifraz ve tevhit,

- Trampa,

- Cins değişikliği,

- Hibe (bağışlama).

- Taksim (paylaşım).

- Tashih (düzeltme).

- Aplikasyon. 

- Harita ve belediyelerden bölge imar planı çıkarma.

- Kadastro müdürlüklerinden röperli kroki ve çap belgesi alma.

- Vergi muafiyeti belgesini alma,

- Veraset vergi dairelerinden ilişik kesme veya temiz kağıdı alma,

- Emlak beyannamesi düzenleme.

- Noterden satış vaadi sözleşmesi yapma,

- Kira akid sözleşmesi yapma

İş ve işlemleri yapabilmelidir. 


Emlakçı belgesi nereden alınır?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön