27 / 12 / 2024

Emlak satış işlemleri!

Emlak satış işlemleri!

Tapu müdürlüğünde emlak satış işlemleri nasıl yapılıyor? Tapu harcı oranı ne kadar? Gibi sorularınızın yanıtı ve detayları haberimizde...



Emlak satış işlemleri!

Tapu müdürlüğünde gerçekleştireceğiniz emlak satış işlemleri için püf noktaları bilmek, alım-satım işleminizin sorunsuz bir süreç ile tamamlanmasına yarayacaktır. İlk olarak yapılacak emlak satış işlemleri için yaş sınırı hususuna değinelim.


Emlak alacağınız kimse eğer 65 yaş üzerinde ise akli dengesinin yerinde olduğuna ilişkin bir raporun talep edilmesi gerekiyor. Böylece alıcıya açılacak herhangi bir satış iptali davasının önüne geçilmiş oluyor.


Bir diğer yaş sınırı uygulaması ise 18 yaş altında olan kimseler için uygulanıyor. Miras yolu ile ya da anne babanın çocukları adına gayrimenkul alımı ile 18 yaşından küçük bir kimsenin sahibi olduğu emlak üzerinde tasarruf işlemi yapılabiliyor.


Yaş sınırı ile ilgili detaylardan sonra emlak satış işlemleri için sırasıyla nelerin yapılması gerektiğine bakalım.


Emlak satış işlemleri için ilk olarak Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi ile birlikte online randevu alınması gerekiyor. Ranevu alınırken dikkat edilmesi gereken hususlar;

- Randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgeniz yanınızda olması gerekiyor.

- Randevu saatinden 15 dakika önce başvuruda bulunmanız gerekiyor. Gecikme halinde randevu iptal ediliyor.

- 1 yıl içinde aynı TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu her hangi bir sebepten dolayı 3 kere gerçekleşmezse 1 yıl içinde yeni bir randevu verilemiyor.

- Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabiliyor.


Tapuda satış işlemleri için gerekli belgeler in temin edilerek randevu günü ve saatinde tapu müdürlüğüne gidilmesi gerekiyor. Tapuda sırasıyla gerçekleşecek emlak satış işlemleri..

- Sıra size geldiğinde önbaşvuru odasına geçiniz.

- Ön başvurunuz evraklarınız eksiksiz olduğu takdirde kabul olduktan sonra size verilecek olan başvuru istem belgesini, işleminiz bitene kadar saklayınız.

- Başvuru istem belgesinin sağ üst köşesindeki başvuru no’ya dikkat ediniz. İşleminizin her aşamasını bu no ile takip edebilirsiniz.

- Gerekli incelemelerden sonra cep telefonunuza bilgi mesajı gelecektir.

- Size verilen başvuru istem belgesindeki numarayla, mesaj geldikten sonra ilgili banka şubesine gidip tapu harcı nı yatırıp, mesajda belirtilen randevu saatinden en az 15 dakika önce tapuda kimlik asılları ve tapu harç dekontları ile hazır bulunmalısınız.

- Tapu harç dekontlarını ilgili memura verdikten sonra randevu saatinde monitörlerden  başvuru nosu ile imzaya çağrılacaksınız.

- Her koridorda monitör bulunmakta olup,monitörde size verilen başvuru nosu görülünce ve sesli olarak başvuru nosu anons edilince Akit Odası'na imzaya çağrılacaksınız.

- Akit Odasında memur haklarınızı ve işlemler ile ilgili hatırlatmalarda bulunduktan sonra tapu kayıtları imza edilir. 


Bütün bu işlemlerden sonra tapu belgesi memur tarafından hazırlanıp müdüre imza edildikten sonra tapu belgesi size veriliyor.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com


Geri Dön