22 / 12 / 2024

Emlak vergisi öderken gerekli evraklar!

Emlak vergisi öderken gerekli evraklar!

Emlak vergisi mükellefleri, 1319 sayılı Kanun gereğince vergiyi her sene ödemek zorunda oluyor. 2015 yılına ait emlak vergisi ödemeleri devam ediyor. Peki, emlak vergisi öderken gerekli evraklar hangileridir? İşte yanıtı..



Emlak vergisi öderken gerekli evraklar!

Emlak vergisi mükellefleri, 1319 sayılı Kanun gereğince vergiyi her sene ödemek zorunda oluyor. Vergi senede 2 eşit taksit halinde ödeniyor. İlk taksit ödemeleri Mart, Nisan ve Mayıs aylarında yapılıyor.


İkinci taksitlerinin ise Kasım ayında ödendiği emlak vergisi belediyede ödeniyor. Taşınmaz malların bir başka şehirde olması halinde ödemeler tüm belediyelerden PTT Havalesi veya Belediyelerin Banka Hesap Numaralarına Emlak Vergisi Mükellef numarasının yazılması halinde yapılabiliyor.


Emlak vergisi ayrıca internet üzerinden de yapılabiliyor. Belediyenin "e-belediye" sistemini kullanıyor olması halinde, ödemeler internet üzerinden online bir şekilde de yapılabiliyor. 


Peki, emlak vergisi öderken gerekli evraklar nelerdir?


Emlak vergisi beyannamesi için gerekenler..

-Tapu fotokopisi

-Nüfus cüzdanı fotokopisi

-Binalar için yapı kullanma izninin fotokopisi

-Binanın bulunduğu adres

-Beyan sahibinin ikamet adresi

-Vergi numarası


Emlak vergisi için istenen evraklar..

-Nüfus cüzdanı


2015 yılı içerisinde ilk defa mal sahibi olan kimselerin vergi yükümlülüğü 2016 yılında başlıyor. 2015 yılı sonuna kadar ise beyanname verilmesi gerekiyor.


Emlak vergisi muafiyeti dilekçesi 2015!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com





Geri Dön