29 / 04 / 2024

Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap imar planı askıya çıkarıldı!

Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap imar planı askıya çıkarıldı!

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 13 Haziran 2014 ve 9 Eylül 2014 tarihlerinde tadilatlarını uygun bulduğu Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap 1/1000 ölçekli uygulama imar planı, Esenyurt Belediyesi'nde ilanen askıya çıkarıldı... İşte o plan...



Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap imar planı askıya çıkarıldı!


Esenyurt Belediyesi, Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap 1/1000 ölçekli uygulama imar planını bugün (11 Kasım 2014, Salı) ilanen askıya çıkardı. Bir ay süre ile askıda kalacak olan Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap 1/1000 ölçekli uygulama imar planı, 11 Aralık 2014'te askıdan indirilecek.


Esenyurt Belediyesi tarafından yapılan açıklamaya göre; 12 Temmuz 2013 tasdik tarihli 1/1000 ölçekli Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap Uygulama İmar Planı itirazlarına ilişkin olarak onaylanan plan notu değişiklikleri, Esenyurt Belediye Meclisi’nin 8 Mayıs 2014 tarih ve 39 sayılı kararı ile uygun görüldü ve İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin 9 Eylül 2014 tarih ve 1180 sayılı kararı ile uygun bulunarak, 1/1000 ölçekli plan paftaları 13 Eylül 2014 tarihinde İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından onandı.


Esenyurt Belediyesi'nde askıya çıkarılan 12 Temmuz 2013 tasdik tarihli 1/1000 ölçekli Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap Uygulama İmar Planı itirazlarına ilişkin olarak onaylanan plan ve plan notu değişikliklerini de askıya çıkardı. Plan tadilatı, Esenyurt Belediye Meclisi’nde 9 Ocak 2014 tarih ve 05 sayılı kararla ve İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde 13 Haziran 2014 tarih ve 965 sayılı kararla uygun bulundu. 1/1000 ölçekli plan paftaları 14 Haziran 2014'te İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş tarafından onandı. Detaylar şöyle:


PLAN NOTLARI


1. GENEL HÜKÜMLER


1.1.  Bu plan, plan paftaları, plan notları ve plan raporu ile bir bütündür.


1.2. Teknik ve sosyal altyapı alanları (eğitim, sağlık, kültür, dini tesis, resmi kurum, yeşil alan, teknik altyapı, açık otopark, kapalı otopark vb.) kamu eline geçmeden uygulama yapılamaz.


1.3. Avan proje onayları İstanbul İmar Yönetmeliği'nde belirtilen koşullara göre ilçe belediyesince veya İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacaktır.


1.4. Planlama alanında "1. derece deprem bölgesi" parametlerine uyulacaktır.


1.5. Planlama alanında, halihazırda ruhsatlı olup planda sanayi ve konut dışı kentsel çalışma alanı lejantı dışında farklı bir fonksiyonda gösterilen mevcut sanayi ve konut dışı kentsel çalışma faaliyetinin devam ettirilmek istenmesi halinde, sanayi ve konut dışı kentsel çalışma faaliyeti bütününde (üretim-depolama) "çevreye duyarlı ileri teknolojik endüstriyel sistemlerin kullanıldığı yönündeki" ilgili kurumların olumlu görüşleri alınması zorunludur. Bu alanlarda ruhsata esas müktesap haklarla belirlenmiş sınırlarda, ilgili kurumlardan alınan görüşler doğrultusunda üretim sistemlerinin yenilenmesi amacıyla "mevcut binaların yıkılıp yeniden yapılması" şartıyla yapısal iyileştirmeler yapılabilir. Ancak söz konusu yapıların yıkılıp yeniden yapılması halinde mer'i plan yapılaşma hakları ve fonksiyonu geçerli olacaktır.


1.6. Karayolu kenarında yer alan yapı adalarındaki yapılaşmalar da karayolları kamulaştırma hududu esas alınarak aynen uyulacaktır.


1.7. İmar planları için yapılmış olan genel jeolojik-jeoteknik araştırma raporu dikkate alınarak inşaat uygulamasında önce zemine dayalı (parsel ölçeğinde) jeolojik araştırma yapılmadan ve ilgili kurumlara onaylatılmadan uygulama yapılamaz.


1.8. Enerji nakil hatlarının geçtiği alanlarda ilgili kurum görüşü doğrultusunda uygulama yapılacaktır.


1.9. Bu planda belirtilmeyen hususlarda 1/5000 ölçekli NİP plan hükümleri ve plan notları geçerlidir.


1.10. Açıklanmayan hususlarda İstanbul İmar Yönetmeliği, Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği, Katı Atıkların Konrtrolü Yönetmeliği, Endüstriyel Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği, Isınmadan Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği, Gürültü Kontrolü Yönetmeliği, Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği, Tıbbi Atıkların Yönetmeliği ve Zararlı Kimyasal Madde Ürünlerinin Kontrolü Yönetmeliği, Toprak Kirliliği Yönetmeliği, Otopark Yönetmeliği vb. yönetmelik hükümleri geçerlidir.


2. ÖZEL HÜKÜMLER


2.1. Kamu kullanımına ayrılan yapı ve alanların zemin altı kullanımları, afet ve olağanüstü hal durumlarında sığınak olarak kullanılmak üzere düzenlenecektir.


2.2. Planlama alanında, ticari amaçla tehlikeli ve kimyasal maddelerin (sıvı, katı, gaz) depolanacağı terminaller oluşturulamaz. 


2.3. Planlama alanının merkezi özellik gösteren alanlarında sağlık, itfaiye, haberleşme, iletişim gibi tesislerin bulunduğu alanlarda, ulaşım ağlarına yakın alanlardaki açık alan, meydan, park gibi yerlerin uygun noktalarında ilgili kuruluşların uygun görüşleri alınması, heliport yönetmeliğine uyulması şartı ile helikopter iniş-kalkış (heliport alanı) yapılabilir. 


2.4. "K" kavşak noktası şematik olup, uygulama projesinde kesinlik kazanacak ve ilgili kamu kurumu tarafından onanacak uygulama projesine göre uygulama yapılacaktır.


2.5. Toplam inşaat alanı veya katlar alanı (KAKS) 5000 metrekareden büyük olan yapılar için inşaat yapım ruhsatı verilmeden önce yoldan parsele yapılacak giriş-çıkışlar için giriş-çıkış düzenlemesini gösteren UTK (Ulaşım ve Trafik Düzenleme Kurulu) kararı alınacaktır.


2.6. Karayolları koruma kuşağı sınırı içerisine çizilen yollar şematik olup, uygulama aşamasında ilgili kurum görüşü doğrultusunda uygulama yapılacaktır.


2.7. Kamu alanlarında toplam alanın yüzde 10'unu aşmamak şartıyla ilgili idarelerce uygun görülmesi, özel ve tüzel nitelikli alanlarda ise ilgililerin muvaffakatı ve ilgili idarelerince de uygun görülmesi halinde trafo, doğalgaz bölge regülatörü, vana odası vb. teknik yapılar yapılabilir. 


2.8. Planlama alanında konut dışı kentsel çalışma alanları, sosyal tesisler ve kültürel tesisler, lejantlarında gösterilen alanlarda; özel veya kamuya ait sosyal ve kültürel tesisler, konferans salonları, sanat galerileri, müzeler, müzeler, kongre merkezleri, kapalı toplantı salonları, sinemalar, düğün salonları, kafeteryalar vb. alanlarda faaliyet gösterecek ve tamamı bu amaçlarla kullanılacak yapılarda katlara ait iç yükseklikler 6,00 metreye kadar yapılabilecektir. Bu yapılarda otopark parsel ve bina bünyesinde karşılanmak kaydı ile bodrum kat emsal harici olarak iskan edilebilir.


Planlama alanında konut dışı kentsel çalışma alanları, sosyal tesisler ve kültürel tesisler, lejantlarında gösterilen alanlarda; özel veya kamuya ait sosyal ve kültürel tesisler, konferans salonları, sanat galerileri, müzeler, müzeler, kongre salonları, kongre merkezleri, kapalı toplantı salonları, sinemalar, düğün salonları, kafeteryalar vb. alanlarda faaliyet gösterecek ve tamamı bu amaçlarla kullanılacak yapılarda katlara ait iç yükseklikler 5,80 metreye kadar yapılabilecektir. Bu yapılarda otopark parsel ve bina bünyesinde karşılanmak kaydı ile bodrum kat emsal harici olarak iskan edilebilir.


2.9. İmar durumu ve ruhsat alınmadan önce parselin topoğrafyasını değiştirmek amacıyla dolgu veya hafriyat yapılamaz, setler tanzim edilemez. 


2.10. İmar uygulaması yapılacak parsellerde kamuya ayrılan alanların parselin yüzde 40'ını geçmesi halinde bu alanlar bilabedel kamuya terk edildiğinde, İstanbul İmar Yönetmeliği'ne göre yapılabilir ebatlardaki kalan net parsel alanından inşaat emsali yüzde 60 üzerinden hesaplanacaktır.


2.11. Planlama alanında imar adasının yüzde 50'sinin yapılaşmış olması durumunda arka bahçe mesafesi 3 metrenin altına düşmemesi koşulu ile teşekküle göre uygulama yapılabilir. Kamu eline geçmiş yeşil alana (çocuk bahçesi, park, spor alanı, açık otopark alanı) ayrılan yerlerde, bitişik parsellerin min. cephe ve derinlik şartını sağlayamaması halinde, bu alanlara 2 m'ye kadar yaklaşılabilir. Bu mesafede çıkma yapılamaz, fakat pencere açılabilir. 


2.12. Planlama alanında yapılacak tüm yapıların yan ve arka bahçe mesafeleri ile blok arası mesafeleri 4 kattan sonraki her kat için planda verilen bahçe mesafelerine 50 cm ilave edilerek hesap edilecektir. Kat sayısına göre hesaplanan bahçe mesafeleri zemin kattan itibaren uygulanacaktır. Ancak bu planın onayından önce inşaat ruhsatı alan parsellerde bloklar arası çekme mesafeleri avan projesinde belirlenecektir.


2.13. Planlama alanında verilen yapılaşma koşulları ile bir parsel 42 m2 inşaat taban alanı şartını gerçekleştirmiyor ise ve diğer plan şartları sebebiyle parsel yoldan cephe alamıyorsa plan koşullarına uygun olan başka bir yapı parseli ile tevhid edilir.


2.14. Planlama alanında ifraz yapılan parsellerde ifrazdan önceki yapılaşma koşulları geçerlidir, ifraz yapılacak parsellerin yapılaşma değerlerinde artış yapılamaz.

Planlama alanında, üzerinde mevcut bina bulunan hisseli parsellerde ifraz şartı aranmaz. Planda ifraz ve büyüklük şartı getirilmemiş alanlardaki boş parsellerde ifraz veya imar uygulaması sonucu 500 m2'den küçük parseller üretilemez. Ancak üzerinde mevcut bina bulunan hisseli parsellerde minimum ifraz koşulu 150 m2'dir.


2.15. Planlama alanında iki kattan daha fazla bodrum kat açığa çıkan eğimli arazilerde 2 bodrum kattan sonraki bodrum katlar emsal hesabına dahil edilmek şartı ile iskan edilebilir. 10000 m2 üzerindeki toplu konut alanlarında nüfus yoğunluğunu arttırmamak sureti ile ilçe belediyesinin uygun gördüğü yerlerde 1 ve 2 bodrum kat emsal hesabına dahil edilmeden iskan edilebilir.


2.16. Planlama alanı içerisnde yapılaşma nizamı B-ÖL-I-A veya kütle olarak verilmiş tabi teşekkülü olan alanlarda yapı adası için verilmiş nizam dışında oluşmuş parsellerdeki xxx teşekküllere göre A-I-ÖL-B yapı nizamına göre uygulama yapmaya ilçe belediyesi yetkilidir.


2.17. Planlama alanında ruhsatlı olarak yapılmış yapıların ruhsatta esas müktesap haklardan  ruhsattaki yapılaşma hakları korunacaktır. Ancak yapının yıkılıp yeniden yapılması durumunda bu planda verilen yapılaşma hükümlerine göre uygulama yapılacaktır. 


2.18. 28.08.2008 tasdikli R.U.İ, planına göre; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Yapı Denetim Platformu'ndan YİBF numarası alınıp ruhsat alınarak yapımına başlanmış yapıların ruhsat ve iskan işlemleri 28.08.2008 tarihli planın yapılaşma hükümlerine göre yürütülür. Bu planın onay tarihinden önce ruhsat alınıp inşaatına başlanan ve yapı denetim işlemleri kamu kurumlarınca üstlenilmiş yapıların ruhsatta belirtilen yapılaşma hakları korunacaktır. Bu yapıların çekme mesafeleri, blok ebatları, blok alanı ve kot alınacak noktalarının belirlenmesinde ilçe belediyesi yetkilidir. Bu plana göre yola terk işlemleri yapılmadan ve diğer donatı alanlarında kalan kısımlar için donatı transferi yapılmadan bu hüküm uygulanamaz.


Bu plan sınırları dahilinde konut ve konut fonksiyonu içeren alanlarda emsal alanı diğer parsellere transfer edilebilir. Bir parseldeki emsal alanının transfer edilebilmesi için boş olması şarttır. Emsal alanı, net parsel alanı ile bu planda verilen emsal değerinin çarpılması ile elde edilen alandır. Bu planda KAKS değeri verilmemiş alanlarda yoğunluk değerine karşılık gelecek KAKS değeri aşağıda verildiği gibi olacaktır.


200 ki/ha - KAKS= 1

300 ki/ha - KAKS= 1,50

400 ki/ha - KAKS= 2

500 ki/ha - KAKS= 2,25

600 ki/ha - KAKS= 2,50


Emsal alanı transfer edilecek boş parseller, ilgili kurum lehine bedelsiz olarak terkin ve/veya devredilecektir. Bedelsiz olarak terkin veya devredilen parsellerde plan tadilatı ile bölgenin ihtiyaçlarına göre belirlenecek oranda kamuya ait sosyo-kültürel, eğitim, sağlık, park, spor ve dini tesis fonksiyonları yer alacaktır. Bu alanların bu maddede belirtilen fonksiyonların dışında başka bir amaçla kullanılmaması yönünde tapu kayıtlarına şerh düşülecektir. Emsal transferi konut ve konut+ticaret fonksiyonları arasında gerçekleştirilir.


Bir parselin bu plana göre tamamında veya bir kısmında bulunan donatı alanı, plan sınırları içerisinde kalan, konut veya konut fonksiyonunu içeren fonksiyonlara konu olan boş parsellere transfer edilebilir. Donatı transferinin yapılacağı parseller, transfer edilecek donatı alanından az olmamak şartıyla, ilgili kurum lehine bedelsiz olarak terkin edilecek ve/veya devredilecektir.


Donatı ve/veya emsal alanı transferine konu parsellerde sırasıyla; 1/1000 uygulama imar planı, plan tadilatı, devir ve/veya terkin ve tescil işlemleri yapılmadan ruhsat ve diğer uygulama işlemleri yapılamaz. Yol alanları donatı transferine konu edilemez.


2.19. Planlama alanında taban alanı kat sayısı (TAKS) belirtilmemiş sanayi ve konut dışı kentsel çalışma alanlarında uygulama çekme mesafeleri içerisinde yapılır. Sanayi ve konut dışı kentsel çalışma alanlarında bodrum kat otopark yüksekliği 6 metreye kadar yapılabilir.


2.20. Planlama alanı içerisinde mevcut teşekküle uygun olarak kot alınacak noktaları belirlemekte ilçe belediyesi yetkilidir.


2.21. Bitişik nizam yapılaşmalarda arka bahçe geçişleri merdiven boşluğu altında 1.70 metre yüksekliğe kadar yapılabilir. 


2.22. Bir parselde birden fazla yapı (blok) yapılabilir.


Planlama alanında eğimli arazilerde eğimden dolayı açığa çıkan 1. bodrum kat emsal hesabına dahil edilmeden iskan edilebilir. 


2.23. TOPLULAŞTIRMA YAPILACAK KONUT VE+TİCARET ALANLARI


2.23.1. Bu plan notu konut ve konut fonksiyonu içeren fonksiyonların bulunduğu alanları kapsar.


2.23.2. Bu plan notu ile parsel büyüklüğü belirli bir büyüklüğe ulaşmış parsellerde mülkiyet hakkı parsel maliklerinde kalmak şartıyla, parselin yüzde 15'inin vaziyet planında park, çocuk oyun alanı fonksiyonlarından en az birisine ayrılması sağlanacaktır. Ayrıca parselin yüzde 20'lik kısmı plan yolundan en az 15 m. cephe alacak şekilde kamusal amaçlı kentsel ve sosyal donatı alanı (sağlık tesisi, ilköğretim tesisi, kültür tesisi, dini tesis, spor tesisi) olarak kullanılmak üzere bilabedel kamuya devredilerek/terk edilerek ve bu parsellerin başka amaçla kullanılmaması yönünde tapuya şerh düşürülmesi durumunda uygulanacaktır. Emsal hesabı yüzde 20 terkin veya devir yapılmadan önceki parsel hesabı üzerinden yapılacaktır.


2.23.3. Parsel bünyesinde o parselde yaşayacak nüfus için gerekli otopark alanı, avan proje aşamasında çözümlenecektir.


2.23.4. Toplulaştırma sonucunda bölgenin sosyal ve teknik donatı ihtiyaçları tespit edilip büyükşehir belediyesinin görüşü ve ilçe belediyesinin teklifi doğrultusunda terkin veya devredilecektir.


2.23.5. Bu planda, yapı adalarının birleşmesi sonucu arada kalan yol ve yeşil alanlarının miktarı kadar alan sosyal ve teknik donatı alanları düzenleme sahasının uygun bir kısmında ayrılacaktır. Bu alanlar yapılaşma hesabına dahil edilemez. Ayrıca; bu planda 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı'ndan farklı olarak, özel mülkiyetteki parsellerin üzerinde kısmi olarak gösterilen park ve çocuk oyun alanları emsal hesabına dahil edilecektir.


2.23.6. Bu planda konut ve konut+ticaret fonksilyonları içerisinde ayrılan sosyal donatı alanları içinde bu hükümler geçerlidir.


2.23.7. Yukarıdaki şartları sağlaması ve toplulaştırma sonucu; 


- Parsel büyüklüğünün 5000 m2 ile 10000 m2 arasında bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu planda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 5, 

- Parsel büyüklüğünün 10000 m2 ile 15000 m2 arasında bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu planda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 10,

- Parsel büyüklüğünün 15000 m2 ile 20000 m2 arasında bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu planda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 15 ve 

- Parsel büyüklüğünün 20000 m2 ve üzeri bir büyüklüğe ulaşması durumunda parselin bu planda belirlenmiş emsal değerine göre yapılaşma hakkı yüzde 20 arttırılır.


2.24. KONUT ALANLARI


2.24.1. Konut ve konut+ticaret 500 m2'den küçük parsellerde Konutve konut+ticaret alanlarında 500 m2'den küçük parsellerde 1/5000 ölçekli plana göre 300 k/h yoğunlukta kalan parsellerde hmaks:12,50 m'yi. 400 k/h yoğunlukta kalan parsellerde hmaks:15,50 m'yi geçmemek koşulu ile planda belirlenen bahçe mesafeleri içerisinde simge (ayrık, ikiz, bitişik nizam) yapılaşma düzeni uygulanır. 1/5000 ölçekli planda 300 ki/ha yoğunlukta kalan konut ve konut+ticaret alanlarında 500 m2'den büyük parsellerde TAKS=0.50 KAKS=1.50, 400 ki/ha yoğunlukta kalan konut ve konut+ticaret alanlarında 500 m2'den büyük parsellerde TAKS=0.40 KAKS=2.25, 600 ki/ha yoğunlukta kalan konut ve konut+ticaret alanlarında 500 m2'den büyük parsellerde TAKS=0.40 KAKS=2.25 değerleri aşılamaz.


2.24.2. Planlama alanlarında....


2.24.3. Konut, konut+ticaret, ticaret adalarında ön bahçe mesafesi 3 m'den az olamaz. Ancak imar adasının en az yüzde 50'si yapılaşmış olması durumunda 15 m'ye kadar olan yollarda (15m dahil) ön bahçe mesafesi 2 metreden az olmaması koşulu ile teşekküle göre uygulama yapılabilir. 15 m'den geniş yollarda ön bahçe mesafesi 3 m'den az olamaz. 20 m ve daha geniş yollardan cephe alan parsellerin ön bahçe mesafesi 5 m'den az olamaz.

15 m'den geniş yollarda ön bahçe mesafesi 3 m'den az olamaz. 20 m ve daha geniş yollardan cephe alan parsellerde ön bahçe mesafesi 5 m'den az olamaz.


2.24.5. Konut, konut+ticaret, ticaret alanlarında arka bahçe mesafesi en az 3 m'dir. Bina derinliğinin 7 metrenin altına düşmesi durumunda arka bahçe mesafesi 1 metreye kadar azaltılabilir. 


2.24.6. Konut alanlarında çatı eğimi bitişik ve ikiz nizamlarda yüzde 33'ü ayrık ve blok nizamlarda yüzde 40'ı geçemez. Parapet üzerine çatı oturtulamaz.


2.24.7. Konutlarda sıhhi tesisat projelerinde doğalgaz tesisatlarının bulunması zorunluluğu vardır.


2.25. KENTSEL ÇALIŞMA ALANLARI 


2.25.1. TİCARET ALANLARI


(T1) alanlarında; ticaret ve hizmet amaçlı yapılar, bürolar, iş hanları, lokanta, çarşı, çok katlı mağazalar, bankalar, oteller, sinema, tiyatro gibi kültürel ve sosyal tesisler, konut alanları yapılabilir. İlgil kamu kurum ve kuruluşlarından görüş alınmak koşulu ile özel hastane ve özel eğitim tesisleri yapılabilir. KAKS:2.00; min. ifraz büyüklüğü 1000 m2'dir. Toplam inşaat alanının yüzde 50'den fazlasının ticaret olarak kullanılması halinde KAKS:3.00, min ifraz büyüklüğü 2000 m2'dir. T1 alanlarında 1000 m2'ye kadar alanı olan taşınmazlarda Hmax:24,50 m, 1000-3000 m2 arası taşınmazlara Hmax:35,50 m, 3000-5000 m2 arası taşınmazlarda hmax:45,50 m, 5000 m2'den büyük olan taşınmazlarda ise Hmax:Serbest'tir. Avan projeye göre uygulama yapılacaktır. 


(T2) Ticaret ve hizmet alanlarıdır. KAKS:2.00, min. ifraz büyüklüğü 1000 m2'dir.


(T3) Ticaret ve hizmet alanlarıdır. KAKS: 1.75, min. ifraz büyüklüğü 1000 m2'dir.


(T4) Konut+ticaret alanlarıdır. Bu alanlar planda verilen yoğunluk şartlarına tabidir. Bu alanlarda; konut, ticaret ve sosyal-teknik donatı alanları yer alacaktır. 

 

2.25.2. KONUT+TİCARET ALANLARI


Planda ticaret+konut alanında kalan yolda cephe alan ilk sıra parsellerin zemin katlarında ticaret uygulaması yapılacaktır. Bu parseller içinde bulunduğu yapı adasının yapılaşma şartlarına tabidir. Plan sınırları içerisinde 15 m ve üzeri yola cephe olan konut+ticaret alanlarında kalan 500 m2'den büyük parsellerde belediyesince uygun görülen yerlerde normal katlar da ticaret olarak kullanılabilir. 


2.25.3. SANAYİ ALANLARI


2.25.3.1. Yapılacak sanayi türünün yapı teknolojisinin gerektirdiği, yaşam ve faaliyet ortamı içermeyecek eklentiler ruhsat aşamasında gerekçeleri teknik raporla (mekanik, teknik, mimari ve statik) desteklenmek ve emsale konu inşaat alanının yüzde 10'unu geçmemek kaydıyla emsale ve azami yüksekliğe dahil değildir.


2.25.3.2. Sanayi alanlarında, gayri sıhhi müesseseler yönetmeliğinde belirtilen her türlü çevreyi kirletici tesisler ile yanıcı, parlayıcı-patlayıcı, aşındırıcı ürünler imal eden ve depolayan tesisler yer alamaz, lojistik ve depolama alanları ile üretilen ürünlerin teşhirine yönelik üniteler yer alabilir. 


2.25.3.3. 1593 sayılı umumi hıfzıssıhha kanunu ve ilgili yönetmeliklerine uygun olarak, çevre ve sağlık koşulları gözetilerek, toplu olarak yer almaları öngörülen ileri teknoloji kullanan sanayi alanlarıdır. Desantralize edilmeyecek olan mevcut sanayi alanları, sağlıklı bir yapıya kavuşturulacak ve yeniden organizasyonu sağlanacak, sanayi birimlerinin teknolojisi geliştirilecek, yapıları iyileştirilecek ve çevreye duyarlı hale getirilecektir. 


2.25.3.4. Bu binalarda toplantı salonları, yönetim birimleri, ofis, revir, kreş, kütüphane, yemekhane ve benzeri fonksiyonlar yer alabilir. 


2.25.3.5. KÜÇÜK SANAYİ ALANLARI (KSS1): KAKS=1.50, hMAKS= 9.50 m, min. parsel büyüklüğü (ifraz halinde) 5000 m2'dir. Bu alanlarda; oto sanayi iş kolları, demir doğrama ile ilgili iş kolları, madeni eşya iş kolları, mermer ile ilgili iş kolları, inşaat ve ağaç ile ilgili iş kolları, onarım ve servis ile ilgili iş kolları vb. kullanımlar yer alabilir. Bu alanlarda tercihli olarak ticaret birimleri yapılabilir ve EMSAL=1.50 Hmax=12.50'dir. Küçük sanayi alanlarında 500 m2'den küçük parsellerde 15 metre genişliğine kadar olan yollarda 3 mt, 15 mt'den geniş yollarda 5 mt ön bahçe mesafesi uygulanır. 500 m2'den büyük parsellerde 15 mt genişliğe kadar yollarda 5 mt, 15 mt'den geniş yollarda 10 mt ön bahçe mesafesi uygulanır. 


2.25.3.4. DİNİ TESİS ALANLARI


Dini tesisler, cami ve bağlı tesislerin bulunduğu alanlardır, net parsel alanı 2500 m2'yi geçen dini tesis alanlarında, parsel alanının yüzde 10'luk bölümünde, ek hizmet yapıları niteliğindeki imam ve müezzin odaları ile dini hizmet amaçlı yapılar yer alabilir. Bu ek hizmet yapıları niteliğindeki yapılarda toplam inşaat alanı 200 m2'yi ve yükseklik 6.50'yi geçemez. Dini tesis alanlarının zemin veya açığa çıkan bodrum katlarında, pazar alanları ve günlük ihtiyacı karşılayabilecek nitelikte, ilçe belediyesinin uygun göreceği kullanıma sahip ticari birimler yapılabilir.


2.25.3.5. PAZARLAMA ALANLARI


Bu alanlar, çok amaçlı açık kamusal kullanım alanı olup, sosyal, kültürel, eğlence ve açık ticaret aktivitelerinin yapıldığı tören alanı, açık konser alanı ve yerel ürünlerin pazarlandığı alanlardır. Bunun dışında ilgili belediyenin uygun görmesi halinde gerekli altyapının hazırlanması şartıyla otopark, yılın belirli günlerinde ilgili idarelerinin uygun görüşü alınmak kaydıyla kurban satışı alanı olarak kullanılabilir. Bu alanlarda sabit yapılar niteliğindeki karakol, umumi hela vb. amaçla kullanılmak üzere KAKS=0.05, toplam inşaat alanı 50 m2'yi ve yüksekliği 3.50 m'yi aşmayan yapılar yapılabilir. Pazar ve Kapalı Pasar Alanları; ilçe belediyesinin onaylayacağı avan projeye göre uygulama yapılacaktır. İçerisinde dini tesis, otopark ve ticari birimler yer alabilir. Bu alanlarda yapılacak ticari birimler satışa konu edilemez.


2.25.3.6. KONUT DIŞI KENTSEL ÇALIŞMA ALANLARI


Konut dışı kentsel çalışma alanlarında; moteller, lokantalar, kafeteryalar, resmi tesisler, kültürel ve sosyal tesisler, "dumansız, kokusuz atık ve artık bırakmayan ve çevre sağlığı yönünden tehlike yaratmayan imalathaneler ile patlayıcı, parlayıcı ve yanıcı maddeler içermeyen" depolar yapılabilir. KAKS=1.50'dir min. ifraz büyüklüğü 2000 m2'dir.


2.26. YAPI YASAĞI YA DA SINIRLAMA GETİRİLEN ALANLAR


2.26.1. BOTAŞ BORU HATTI (KORUMA KUŞAĞI)


2.26.1.1. Planlama bölgesinden geçen 70 bar basınçlı boru hattı ekseninden itibaren sağda ve solda 37,5 metre mesafe içinde yapılaşmaya kesinlikle izin verilmeyecektir.


2.26.1.2. Boru hattı kamulaştırma şeridi üzerinde süreklilik arz etmeyecek yol, su, elektrik vs. gibi teknik altyapı projeleri için BOTAŞ izninin alınması gerekir. İzin başvurularına geçiş projeleri eklenecektir. BOTAŞ ek güvenlik önlemleri önerdiğinde bu tedbirler alınmadan inşaat uygulamasına geçilemez. 


2.26.1.3. Boru hattı (kamulaştırma şeridi) üzerinde yer alacak her türlü bitkilendirme BOTAŞ'ın iznine tabidir.


2.26.1.4. Trafolar kamulaştırma şeridine 30-120 kw için en az 20 metre, 120-380 kw için en az 40 metreden daha yakına yapılamaz. Bu mesafelerin altına düşülmesi durumunda BOTAŞ'ın belirleyeceği ek güvenlik önlemlerinin yerine getirilmesi zorunludur.


2.26.1.5. Enerji nakil hatları konusunda T.E.K. tarafından 08.03.1992 gün ve 1244 sayılı yazı eki tablolarda belirtilen mesafeler minimum mesafeler olarak alınacaktır.


2.26.1.6. Parlayıcı, yanıcı, yakıcı, aşındırıcı madde bulundurulan, imal eden, kullanan, atölye, depo, ardiye, imalathane, fabrika, benzin istasyonu gibi tesisler boru hattı kamulaştırma şeridi sınırına en fazla 200 metre yakında yapılabilir. 


2.26.1.7. Basınç düşürme ve kompresör istasyonlarına minimum 400 metreden daha yakına patlayıcı madde imal eden, bulunduran, kullanan tesisler yapılamaz. Ayrıca 400 metre mesafe içinde kul alınması, kum ocağı açılması BOTAŞ  iznine tabidir.


2.26.1.8. Boru hattı ekseninden itibaren sağ ve soldan 200 metre toplam 400 metrelik mesafe içinde yapılacak her türlü hafriyat ve uygulama öncesi, BOTAŞ Yönetim Kurulu'nun 28.02.1997/609 sayılı kararının öngördüğü kriterlere uyulacak ve alınacak görüşe göre önlemler alınacaktır.


2.26.2. NATO BORU HATTI


2.26.2.1. NATO akaryakıt boru hattı istimlak şeridi üzerinde ve kamulaştırma sınırı haricinde 5 metre sağa ve 5 metre sola olmak üzere koruma bandı ayrılarak her ne şekilde olursa olsun inşaat yapılmaması ve ruhsat verilmemesi, bağ bahçe tesis edilmemesi, kanal kanalizasyon, ark, hendek, kuyu açılmaması, sulama kanallarının zorunlu olarak kesiştiği noktalarda borunun emniyete alınması ve takviye yapılması için ilgili işletme müdürlüğüne müracaat edilmesi,


2.26.2.2. 150 metre yakınında taş, kireç, kum, maden ocağı vb. tesislerin işletilmesine müsaade verilmemesi, telefon ve enerji nakil direklerinin dikilmesine izin verilmemesi, 


2.26.2.3. İstimlak şeridinin yol olarak kullanılmaması ancak zorunlu geçişlerde ilgili işletme müdürlüğüne yazı ile müracaatta bulunarak müsaade istenmesi ve verilecek olan yol geçiş tip projesinin uygulanması gerekmektedir. 


2.26.2.4. Planlama alanından geçen NATO akaryakıt boru hattı güzergahı için 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı yapımı aşamasında ilgili kurum ve kuruluşlardan (Milli Savunma Bakanlığı, BOTAŞ vb.) görüş alınarak uygulama yapılacaktır. Bu bölgede 2585 sayılı askeri yasak bölgeler ve güvenlik bölgeleri kanunu hükümleri geçerlidir.


2.26.3. ENERJİ NAKİL HATTI KORUMA KUŞAĞI


2.26.3.1. ENH koruma kuşağı altında kalan ve planda; yapı yasaklı alan olarak planlanan parsellerin imar hakları enerji hatları koruma kuşağı içerisinde kalan kısımların kamuya bedelsiz terk edilmesi koşuluyla plan onama sınırı içerisindeki başka parsellerde kullanılabilir. Kamuya terk edilen alanlar yeşil alan olarak düzenlenecek ve başka amaçla kullanılmayacaktır. İmar hakkı transfer edilen parselde, planda verilen emsal değeri en fazla yüzde 50 arttırabilir, kullanılamayan imar hakları ise başka parsel veya parsellerde kullanılabilir.


2.26.3.2. Bu alanlarda kalan ve daha önce imar uygulaması görmemiş parsellerde transfere konu imar hakkı parsel alanının yüzde 60'ı üzerinden hesaplanır. 3194 sayılı İmar Kanunu'na göre imar uygulaması görmüş parsellerde ise uygulama öncesi parsel alanının yüzde 60'ı üzerinden hesap yapılır.


2.26.3.3. İmar hakkı transferi hesabı ENH koruma kuşağına komşu parsellerdeki düşük yoğunluklu/yapılaşma koşullu fonksiyon bölgeleri dikkate alınarak yapılacaktır. Parsel sahibinin talebi halinde ENH koruma kuşağı altında kalan ve planda yapı yasaklı alan, park alanı (yeşil alan) pasif yeşil alan olarak planlanan parselde ilgili kurumlardan uygun görüş alınmak şartıyla E=0.03 H=4.50 yapılaşma koşulları aşılmayacak şekilde ticari birimler yapılabilir.


2.26.3.4. Kısmen ENH koruma kuşağı altında kalan parsellerde ENH koruma kuşağı dışında kalan kısmın planda verilen hükümlere göre yapılaşmaya uygun olması halinde ENH koruma kuşağı altında kalan kısımlarının imar hakları bu kısımların kamuya bedelsiz terk edilmesi koşulu ile parselin ENH koruma kuşağı dışında kalan kısmında kullanılabilir veya başka parsellere yukarıda belirtilen koşullar çerçevesinde transfer edilebilir. 


EĞİTİM TESİSLERİ ALANI


İlköğretim Tesisleri Alanı: Bu alanlarda ilgili plan notlarına ve ilgili yönetmeliğindeki standartlara uygun olmak koşulu ile avan projeye göre uygulama yapılacaktır.


Ortaöğretim Tesisleri Alanı: Bu alanlarda ilgili plan notlarına ve ilgili yönetmeliğindeki standartlara uygun olmak koşulu ile avan projeye göre uygulama yapılacaktır.


Mesleki ve Teknik Öğretim Tesisleri Alanı: Bu alanlarda ilgili plan notlarına ve ilgili yönetmeliğindeki standartlara uygun olmak koşulu ile avan projeye göre meslek liseleri vb. eğitim tesisleri yapılacaktır. 


SAĞLIK TESİSLERİ ALANI


Çevre yapılaşma koşullarını geçmemek ve ilgili yönetmeliğindeki standartlara uygun olmak koşulu ile uygulama yapılacaktır. İlgili mevzuatıa uygun olarak yapılacak hastane, dispanser, sağlık ocağı, sağlık evi, sağlık merkez ve doğumhane gibi tesislerin bulunduğu alanlardır.


KAPALI VE AÇIK SEMT SPOR ALANLARI


Spor ve oyun ihtiyaçlarını karşılayan alanlardır. Bu alanlarda yerleşimin ihtiyacını karşılayacak şekilde futbol, basketbol, tenis, voleybol, yüzme havuzu gibi spor faaliyetlerini içeren kapalı veya açık tesisler yapılabilir. İlgil yönetmelikteki standartlara uygun olmak koşulu ile avan projeye göre uygulama yapılacaktır. Bu alanlarda amaca uygun kullanım dışında kullanım getirilemez.


SOSYAL TESİS ALANLARI


Bu alanlarda ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile sosyal tesis yapılacaktır. İlgili mevzuata göre yapılacak huzurevi, yetiştirme yurdu, ilgili mevzuata uygun olarak yapılacak öğrenci yurtları, çocuk yuvaları, sığınma evleri, gündüz bakımevleri (kreş) ve rehabilitasyon merkezi gibi tesislerin bulunduğu alanlardır. Bu alanlarda kamu kullanımı dışında kullanım getirilemez.


ÖZEL TESİS ALANLARI


Bu alanlarda KAKS=2.00 Hmaks=4 kat olup standartlara uygun olmak şartıyla özel ilköğretim, ortaöğretim, tesisleri, özel sağlık tesisleri ve özel eğitim tesislerine hizmet edecek spor salonu, yurt vb. birimler yapılabilir. Bu alanlarda konut ve ticaret birimleri yer alamaz. Birden fazla bağımsız bölüm yapılamaz. 


KÜLTÜREL TESİS ALANLARI


Bu alanlarda ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile kültürel tesis alanları yapılacaktır. Semt bilgi ve kültür evleri, kütüphane, konferans ve seminer salonları, konser, tiyatro, sinema, sergi salonları gibi kültürel tesislerin bulunduğu alanlardır. Bu alanlarda plan kararı alınmadan kamu kullanımı dışında kullanım getirilemez. 


BELEDİYE HİZMET ALANI


Bu alanlarda 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununu ile 5393 sayılı Belediye Kanunu'nda belirtilen belediyelerin görev ve hizmet kapsamına giren tesisler yapılabilir. Belediye hizmet alanlarında ilgil plan notlarına ve ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile avan projeye göre uygulama yapılacaktır. 


BAKIM VE AKARYAKIT İSTASYONLARI


Bakım ve Akaryakıt İstasyonları'nda TAKS=0.15 KAKS=0.30 h. 2 kat olup uygulama, ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır. Akaryakıt istasyonları için ilk ruhsat taleplerinde ve mevcut ruhsatlı akaryakıt istasyonlarının yıkılıp yeniden yapılması halinde yapılacak yeni uygulamada net parsel büyüklüğü minimum 2000 m2, parsel cephesi minimum 40 metre, parsel derinliği minimum 25 metre şartı aranacaktır.


- Dere koruma bandı sınırları içerisinde kalan alanlarda İSKİ'den uygun görüş alınmadan yapı yapılamaz. 


- Planda YUO, YUOA, AJE, ÖA4, ÖA5, ÖA8, JE1, JE2 alanında kalan tüm parsellerde ayrıntılı jeolojik jeoteknik etüd raporu hazırlanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın onayı alınmadan ve Deprem ve Zemin İnceleme Müdürlüğü'nden uygun görüş alınmadan uygulama yapılamaz.


Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap imar planının 13 Eylül'de onaylanan tadilatı için tıklayın!


Esenyurt Tem Güneyi 4. Etap imar planının 14 Haziran'Da onaylanan tadilatı için tıklayın!


Geri Dön