29 / 04 / 2024

Ev satarken tapu masrafı kime ait?

Ev satarken tapu masrafı kime ait?

Ev satışı yapan da evi alan kişilerin de bazı soruları bulunmaktadır. Sorulan sorulardan biri de “Ev satarken tapu masrafı kime ait?” şeklinde sorulan sorudur. İşte merak edilenler!



TAPU DEVRİ NEDİR?

Taşınmaz mülklerin örneğin bir evin, el değiştirmesine tapu devri denilmektedir. Bu tapu devri alıcı ve satıcı arasında yapılabileceği gibi aileden miras kalma yolu ile ya da benzeri nedenler ile de başvuruda bulunulabilir.

Ev satacak vatandaşlar “Ev satarken tapu masrafı kime ait?” sorusuna yanıt aramaktadır. Gayrimenkul satış işlemini gerçekleştirmek için gayrimenkul sahibi ve alıcının tapu devri yapılacağı zaman sunmaları gereken belgeleri hazırlayıp Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne başvuruda bulunmak gerekir.

EV SATARKEN TAPU MASRAFI KİME AİTTİR?

Mesken, iş yeri, arsa veya arazi gibi taşınmazların ticari işlemleri için tapu kayıtlarında çeşitli masraflar çıkmaktadır. Tapu Müdürlüğü’ne yatırılması istenen harçların ödemesi, alıcı ve satıcının ait oranda katılımı ile sağlanmaktadır.

Tapu devri işleminin yapılabilmesi için çeşitli belgeler gerekiyor. Tüm evrakların tamam olması ve belirlenen prosedürlere uygun halde tapu devri sağlanıyor. Konut alım ve satımlarında devlet tarafından belirlenen tapu masrafları bulunmaktadır ve bunların ödenmesi gerekir. Ödeme sonrası alınan makbuz ile satış işlemine devam edilir.

Büyükşehirler ve büyükşehir olmayan ilerde belirlenen tapu masrafları vardır. Mesken, iş yeri, arsa ve arazi olarak 4 farklı grupta değerlendiriliyor. Ev satarken tapu masrafları kime aittir sorusuna, kanuna göre alıcı ve satıcı eşit oranda masrafları olduğu görülür. Ama anlaşmaya göre iki taraftan birisi ödemeyi yapabilir. Tapu harcı konut satışlarında binde 20 oranında ödeniyor. Alıcı ve satıcının eşit şekilde binde 20 oranında ödediği tapu harcı toplamda binde 40 oranına sahiptir.  Haziran ayında Bakanlar Kurulu Kararı ile yapılan tapu harcı indirimleri ile yüzde 4 oranında talep edilen harç, yüzde 3 oranına düşürülmüştür. Bu indirimle beraber ev satışında tapu harcı alıcı ve satıcı tarafından yüzde 1,5 oranında yapılmaktadır.

EV SATARKEN TAPUYA KİM BAŞVURUR?

Ev satarken ilk önce Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi üzerinden randevu alınabilir. Bu yol dışında aynı zamanda Tapu için online olarak da randevu almayan kişiler Alo 181 numaralı hattı arayarak da randevu oluşturabilir. Ev satış işlemlerine başlamak için tercih edilebilecek diğer yöntem de şudur; Tapu dairelerine gelip, orada bulunan numara alınan numaratörlerden sıra alıp işlem sırasını beklemektir.

Tapu işlemleri için neler gerekli?

Bedelsiz tapu nedir? Bedelsiz tapu devri olur mu?

Aile içinde tapu devri nasıl yapılır?


Geri Dön