Ev satışında tapu harcını kim öder?
Ev satış işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Devir işlemleri için tapuya binde 20 oranında harç ödeniyor. Bu oran gerçek alım satım bedeli üzerinden hesaplanıyor. Peki, ev satışında tapu harcını kim öder?
Ev satışında tapu harcını kim öder?
Ev satış işlemleri tapu dairesinde yapılıyor. Tapu devri için tarafların öncelikle randevu alması gerekiyor. Randevu alınan gün ve saatte tapuda bulunulması gerekiyor.
Tapu müdürlüklerinde yapacağınız işlemler için randevu Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak alınabiliyor.
Ayrıca, "https://randevu.tkgm.gov.tr" adresinden online başvuru yapılarak randevu alınailiyor, kişiye gönderilen kısa mesaj (SMS) doğrultusunda işlemler belirlenen gün ve saatte yapılabiliyor.
Tapuda gerekli olan belgeler:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- T.C. Kimlik Numarası
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
Tapuda harç ödemesi..
Devir işlemleri için tapuya binde 20 oranında harç ödeniyor. Bu oran gerçek alım satım bedeli üzerinden hesaplanıyor. Peki, ev satışında tapu harcını kim öder?
Ev satışında tapu harcını hem alıcı hem satıcı ödüyor. Ayrı ayrı binde 20 oranında harç ödemesi yapılması gerekiyor. Ancak uygulamada tarafların aralarında yaptığı anlaşmaya göre bu bedeli yalnız alıcı ödeyebiliyor.
Tapu harcı cezası nereye ödenir?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com