23 / 12 / 2024

Eymak'ın Rulman Akademisi'nde ücretsiz eğitimler veriliyor!

Eymak'ın Rulman Akademisi'nde ücretsiz eğitimler veriliyor!

Yeni binalarında geçen yılın haziran ayında açılışını gerçekleştirdikleri Türkiye'nin ilk Rulman Akademisi'ni hayata geçirdiklerini aktaran Eymak Grup Dış Ticaret Müdürü Selim Tanyel, akademide sektör temsilcilerine ücretsiz eğitimler verildiğini kaydetti



Türkiye'nin 1 milyar dolarlık rulman pazarında yanlış montaj, demontaj ve depolama gibi nedenlerle yüzde 20'ye varan yüksek bir hasar oranıyla karşı karşıya kaldığını anlatan Tanyel, "Bu, ekonomi için büyük bir kayıp. Akademide verilen eğitimlerle bunun önüne geçerek, sektörümüze katkı sağlamayı amaçlıyoruz" dedi. 


Ankara İvedik Organize Sanayi Bölgesi'nde 10 bin metrekare kapalı alana sahip Eymak Plaza'nın açılışını geçen yıl Haziran ayında gerçekleştiren Eymak Grup, plazada iki derslikten oluşan Rulman Akademisi'ni hayata geçirdi. Akademide tüm sektöre açık ve ücretsiz eğitim verdiklerini kaydeden Selim Tanyel, "Türkiye'deki rulman tüketiminin yaklaşık yüzde 20'si eğitimsizlik nedeniyle baştan çöpe gidiyor. Akademide vereceğimiz eğitimlerle bu kaybı önlemeyi amaçlıyoruz" diye konuştu. 


Rulman Akademisi'nde periyodik olarak şirket mühendislerinin rulmanla ilgili genel bilgileri sektör temsilcilerine aktardığını ifade eden Tanyel, rulman montaj ve demontajmdan, pazarlama ve dış ticarete kadar geniş bir içerikte verilen eğitimlerde uygulama aşamasının da olduğunu söyledi. Sanayicilerin teknik elemanlarını da eğiteceklerini belirten Tanyel, ileriki dönemde üniversite ve teknik meslek lisesi öğrencilerine yönelik de eğitimler vermeyi amaçladıklarını söyledi. Sektör temsilcilerinin eğitimlere büyük ilgi gösterdiğini söyleyen Tanyel, "Kendi imkanlarımızla kullanıcı kılavuzu niteliğinde bir kitapçık da bastırdık. Kitapçığı ücretsiz olarak sektör firmalarına dağıtıyoruz. Bu çabamızı gören şirketler eğitim vermemiz için bizleri firmalarına davet etmeye başladı" dedi. 2014 yılında Türkiye'de yedi seminer düzenlediklerini belirten Tanyel, yedi farklı şehirde düzenledikleri seminerlerde yaklaşık 300 kişiye ulaştıklarını kaydetti. Yurtdışında ise üç seminer düzenlediklerini aktaran Tanyel,

"Bu seminerlerden birine 265 kişiyle rekor bir katılım sağladık. Seminerlerimizden sonra rulman sökme takma ekipmanı talep eden çok fazla firma oldu. Bugüne kadar babadan, ustasından öğrendiği mantıkla rulmanı söküp takan kişiler bu aletle hasarsız kolayca rulman söküp takabileceklerini öğrendi. Bu yıl da eğitimlerimiz hızla devam edecek" diye konuştu. 

İç piyasada sektör daralıyor Grup bünyesinde faaliyet gösteren şirketler arasında URB Group'un Türkiye ve Ortadoğu'daki tek yetkili satış ve pazarlama şirketi olan Eymak ve müşteri taleplerine göre rulman dizayn eden ve üreten Das Lager'ııı çok aktif olduğunu belirten Tanyel, 2014 yılında Das Lager'in hızlı bir yükseliş yakaladığını fakat Eymak'ın durağan bir seyir izlediğini söyledi. "Eymak için son iki yıldır işlerimiz hedeflediğimiz oranda büyüme gösteremedi" diyen Tanyel, bunun Türkiye'de imalat sanayiinde yaşanan üretim azalması ve sorumlu oldukları Ortadoğu ülkelerinde yaşanan karışıklığın bir sonucu olduğunu söyledi. 


Marka sahteciliğinin rulman sektöründe kritik boyutta olduğunu vurgulan Tanyel, bunun önüne geçmek için mevcut kanunların uygulanması gerektiğini söyledi. URB Rulmanları için Türkiye'deki tek yetkili ithalatçı olduklarını hatırlatan TanRulman Akademisi'nde periyodik olarak şirket mühendislerimiz rulmanla ilgili genel bilgileri sektör temsilcilerine aktarıyor. 

yel, "Bununla ilgili şirket avukatımız mahkemeden karar aldırdı. Bunu gümrüklere bildirdik. Ama sonuç alamadık. Örneğin Ürdün'e ihracatımızda marka tescil belgesini ve Türkiye'de markanın yetkilisi olduğumuzu gösteren belgeleri gümrüğe iletmemizin ardından malın ülkeye girmesine izin verdi. Burada amaç, ithalatı durdurmak değil, malın doğru ve gerçek üretici tarafından üretilen ürün olduğunu belgelendirmek ve sahte markaların ülkeye girmesini önlemek. Mevcut kanunların uygulanmasıyla sahte malların Türkiye'ye girişi önlenebilir" diye konuştu. "Türkiye, 2023 yılı için 1 milyar dolar ihracat hedefini koyduğu andan itibaren sürekli olarak ihracatta yeni araştırmalar içinde" diyen Selim Tanyel, bu hedef doğ-< rultusunda ihracatçının önündeki engellerin belirlenmesinin ve ortadan kaldırılmasının ayrı bir önem taşıdığını söyledi. Türk malının yurtdışında artık beğenilen ve kalitesine güvenilen ürünler konumuna yükseldiğini ifade eden Tanyel, "Ancak rulmanda Türkiye'de üretim yapan Türk markaları değer görmüyor. Markalaşma zor ve masraflı bir iş. Ancak bu uzun soluklu ve yorucu çalışma yapılmadığı takdirde, ya fasoncu olursunuz, ya da işletmenizi yaşatamazsımz" diye konuştu. 


Dünya Focus


Geri Dön