Ferdi İskan nasıl düzenlenir?
Yeni almış olduğunuz dairenizin inşaatı bitmiş oturulur vaziyete gelmiş olduğunda Ferdi İskan almanız gerekiyor. Ferdi İskan belgesi oldukça önemi bir husus olarak karşımıza çıkıyor. Peki, ferdi İskan nasıl düzen
Ferdi İskan nasıl düzenlenir?
Yeni almış olduğunuz dairenizin inşaatı bitmiş oturulur vaziyete gelmiş olduğunda Ferdi İskan almanız gerekiyor. Ferdi İskan belgesi oldukça önemi bir husus olarak karşımıza çıkıyor. Gayrimenkulünüzde oturmaya başlamadan önce yaptırmanız gereken elektrik, su veya telefon aboneliklerini için Ferdi İskan belgesini almanız gerekiyor.
Ferdi İskan diğer adıyla da Bağımsız Bölüm Kullanma İzni Belgesi'nin kanuni anlamda tanımı şu şekilde; “Bağımsız bölüm sahiplerinin müracaatı ile her bağımsız bölüm için ayrı ayrı düzenlenen ruhsat niteliğindeki izin belgesidir”.
Satın almış olduğunuz dairenizin bulunduğu binanın inşaatının tamamen bittiğinde tamamı için Yapı Kullanma İzin Belgesi (İskan Belgesi) tanzim edildikten sonra yapı sahibinin veya bağımsız bölüm sahiplerinin müracaatı ile alınabiliyor. Dairenizin metrekare ölçümü baz alınarak ilgili vergiler tahsil edilerek ilgili belediye tarafından veriliyor.
Ferdi İskan Belgesi almak için gerekli evraklar!
1) Ferdi İskan belgesi almak istediğiniz dairenizin tapu fotokopisi.
2) Emlak Vergi Müdürlüğünden yani Belediye Gelirler Müdürlüğü'nden söz konusu bağımsız bölüme ait borcu olmadığına sair “Borcu Yoktur Belgesi”
3) Ferdi İskan belgesi talebinizi belirtir imzalı dilekçe,
4) İlgili vergi dairesinden alınan bağımsız bölüme ait ilişik kesme belgesi.
İskan belgesi ne kadar sürede alınır?
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com