29 / 04 / 2024

Galataport inşaatı kruvaziyer gemilerinin rotasını değiştirdi!

Galataport inşaatı kruvaziyer gemilerinin rotasını değiştirdi!

Halen devam eden Galataport inşaatı nedeniyle 2016 için 90’a yakın kruvaziyer gemisi İstanbul turunu iptal etti. Bu da İstanbul’a gelen kruvaziyer gemilerinin 3’te 1’inin rotasının değişmesi ve 300 bin civarı turist kaybı demek.





Halen devam eden Galataport inşaatı nedeniyle 2016 için 90’a yakın kruvaziyer gemisi İstanbul turunu iptal etti. Bu da İstanbul’a gelen kruvaziyer gemilerinin 3’te 1’inin rotasının değişmesi ve 300 bin civarı turist kaybı demek



Yargıdan gelen durdurma kararlarıyla bir durup bir devam eden ve Galataport adıyla bilinen Salıpazarı Kruvaziyer Liman Alanı inşaatı, 2016 yılı için tur iptallerine yol açtı. TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, 90’a yakın kruvaziyer gemisinin rotayı iptal ettiğini söyledi. Ulusoy, iptallere çözüm olarak acilen Yenikapı’da kruvaziyer limanı yapılmasını önerirken, iptallerle ilgili mercilerle acil toplantı düzenleyeceklerini söyledi.


Kruvaziyer turları düzenleyen Tura Turizm’in yönetim kurulu başkanı Erkunt Öner de, inşaat nedeniyle yanaşmanın garanti edilememesi nedeniyle kruvaziyer şirketlerinin İstanbul turlarını iptal ettiğini ifade ederken, şu ana kadar 90’a yakın geminin yer garantisi verilmediği için İstanbul’a gelmekten vazgeçtiğini açıkladı. Bir kruvaziyer gemisinin ortalama 3 bin 500 yolcu taşıdığı göz önünde bulundurulduğunda bunun İstanbul için 300 bine yakın turist kaybı anlamına geldiğini vurgulayan Öner, kruvaziyer turistinin ortalama harcamasının 600 dolar olduğunu, gelir kaybının da 200 milyon doları aşabileceğini belirtti.


Normal şartlar altında 2016 yılı için toplamda 300 civarında kruvaziyer gemisinin İstanbul’da ağırlanmasının beklendiğini dile getiren Öner, sezonun yoğunlaşacağı mart ayından itibaren iptallerin kendisini hissettireceğini kaydetti. Öner, sorunun devam etmesi halinde iptallerin 2017 yılına da sarkabileceği uyarısında bulundu. Öner ayrıca, kruvaziyer rotalarından İstanbul’un çıkmasının otomatik olarak Türkiye’deki diğer limanlara da sarkabileceğini, bunun tüm Türkiye’de kruvaziyer turizmini olumsuz etkileyebileceğini sözlerine ekledi.


YÜZDE 11’İ TÜRKİYE’DEN GEÇİYOR

Türkiye kruvaziyer turizminde son yıllarda giderek öne çıkan bir destinasyon. Dünyadaki tüm kruvaziyer turistlerinin yaklaşık yüzde 11’inin yolu Türkiye’den geçiyor. Türkiye’de günlük turist harcaması (konaklama ve ulaştırma hariç) ortalama 50 dolar, kruvaziyer turistinin limanlarda yaptığı günlük harcama ise ortalama 120-150 dolar olarak kabul ediliyor. Kruvaziyer gemileri aracılığıyla Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin yüzde 30’unun durağı İstanbul oluyor. İstanbul’u Kuşadası ve  İzmir  destinasyonları takip ediyor. Gelen turistler ağırlıklı olarak ABD’den. Dünya genelindeki 21 milyonu aşkın kruvaziyer turistinin yüzde 85’ini ABD’liler oluşturuyor.


BU HAFTA BAKANLIK İLE TOPLANACAĞIZ

Öner, söz konusu krizin çözümü için sektörle beraber hareket ettiklerini söylerken, “Bu hafta içinde Turizm Bakanlığı ve ve belki Başbakanlık ile bir araya geleceğiz, derdimizi anlatacağız” diye konuştu.




Haber Habertürk Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Halen devam eden Galataport inşaatı nedeniyle 2016 için 90’a yakın kruvaziyer gemisi İstanbul turunu iptal etti. Bu da İstanbul’a gelen kruvaziyer gemilerinin 3’te 1’inin rotasının değişmesi ve 300 bin civarı turist kaybı demek.


Yargıdan gelen durdurma kararlarıyla bir durup bir devam eden ve Galataport adıyla bilinen Salıpazarı Kruvaziyer Liman Alanı inşaatı, 2016 yılı için tur iptallerine yol açtı. TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, 90’a yakın kruvaziyer gemisinin rotayı iptal ettiğini söyledi. Ulusoy, iptallere çözüm olarak acilen Yenikapı’da kruvaziyer limanı yapılmasını önerirken, iptallerle ilgili mercilerle acil toplantı düzenleyeceklerini söyledi.


Kruvaziyer turları düzenleyen Tura Turizm’in yönetim kurulu başkanı Erkunt Öner de, inşaat nedeniyle yanaşmanın garanti edilememesi nedeniyle kruvaziyer şirketlerinin İstanbul turlarını iptal ettiğini ifade ederken, şu ana kadar 90’a yakın geminin yer garantisi verilmediği için İstanbul’a gelmekten vazgeçtiğini açıkladı. Bir kruvaziyer gemisinin ortalama 3 bin 500 yolcu taşıdığı göz önünde bulundurulduğunda bunun İstanbul için 300 bine yakın turist kaybı anlamına geldiğini vurgulayan Öner, kruvaziyer turistinin ortalama harcamasının 600 dolar olduğunu, gelir kaybının da 200 milyon doları aşabileceğini belirtti.


Normal şartlar altında 2016 yılı için toplamda 300 civarında kruvaziyer gemisinin İstanbul’da ağırlanmasının beklendiğini dile getiren Öner, sezonun yoğunlaşacağı mart ayından itibaren iptallerin kendisini hissettireceğini kaydetti. Öner, sorunun devam etmesi halinde iptallerin 2017 yılına da sarkabileceği uyarısında bulundu. Öner ayrıca, kruvaziyer rotalarından İstanbul’un çıkmasının otomatik olarak Türkiye’deki diğer limanlara da sarkabileceğini, bunun tüm Türkiye’de kruvaziyer turizmini olumsuz etkileyebileceğini sözlerine ekledi.


YÜZDE 11’İ TÜRKİYE’DEN GEÇİYOR

Türkiye kruvaziyer turizminde son yıllarda giderek öne çıkan bir destinasyon. Dünyadaki tüm kruvaziyer turistlerinin yaklaşık yüzde 11’inin yolu Türkiye’den geçiyor. Türkiye’de günlük turist harcaması (konaklama ve ulaştırma hariç) ortalama 50 dolar, kruvaziyer turistinin limanlarda yaptığı günlük harcama ise ortalama 120-150 dolar olarak kabul ediliyor. Kruvaziyer gemileri aracılığıyla Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin yüzde 30’unun durağı İstanbul oluyor. İstanbul’u Kuşadası ve İzmir destinasyonları takip ediyor. Gelen turistler ağırlıklı olarak ABD’den. Dünya genelindeki 21 milyonu aşkın kruvaziyer turistinin yüzde 85’ini ABD’liler oluşturuyor.


BU HAFTA BAKANLIK İLE TOPLANACAĞIZ

Öner, söz konusu krizin çözümü için sektörle beraber hareket ettiklerini söylerken, “Bu hafta içinde Turizm Bakanlığı ve ve belki Başbakanlık ile bir araya geleceğiz, derdimizi anlatacağız” diye konuştu.



Meltem ERSOY /Habertürk



Haber Anayurt Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK)Başkanı Mehmet İşler aylardır kan kaybeden İzmir kruvaziyer turizmine İstanbul iptalinin İzmir’e saman alevi etkisinden öteye geçemeyeceğini söyleyerek, “İzmir turizmi başka şehirlerin iptalleriyle gelişmemelidir” dedi.

Galataport inşaatı nedeniyle 2016 için 90’a yakın kruvaziyer gemisi İstanbul turunu iptal etti haberinin İzmir için müjde olmamasına değinen  Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, acilen İzmir kanaat önderlerinin toplanıp Turizm stratejisi oluşturmaları gerektiğinin altını çizdi.

İşler, “2016 için 90’a yakın kruvaziyer gemisi İstanbul turunu iptal etti kararı İzmir’e olumlu bir yansıma getirmez. Sadece anlık bir etki yaratır. Saman alevi gibi bir anda olumlu gibi gözüken etki çok kısa sürer. İzmir acilen turizm adına ortak bir strateji belirlemelidir” dedi.

“Saman alevinden öteye geçmez” 


İşler, “İstanbul marka şehir dünya markası kruvaziyer port olarak İstanbul’u seçti. İzmir maalesef kaydediyor Kruvaziyer turizminde Türkiye kaybediyor. Kuşadası İstanbul iyi gidiyordu ama onlarda da düşüş oldu. Bir de inşaat nedeni ile iptal hepten vurdu. İptal ile oradan bana geldi benden sana gitti gibi düşüncelerle kruvaziyer turizmi gelişmez. Sadece saman alevi etki yaratır. Kültür Bakanlığı, Valilik, İzmir Büyükşehir Belediyesi, Kültür Bakanlığı Tanıtımlar müdürlüğü, odalar ve STK’lar ile mantıklı bir turizm stratejisi oluşturulmalıdır. İzmir’in pazarlama ve tanıtım stratejisi belirlenmelidir. İzmir her alanda turizm alanında da stratejik ortak planı olmalıdır. Anlık olaylardan saman alevi yansımasından öte bir etki yaratmaz” diye konuştu.

 İzmir'e 2015 yılında yaklaşık 1 milyon 200 bin turist gelmesi ile 1 milyar kazanç elde edildiğini  de sözlerine ekleyen İşler, "İzmir, termal, kruvaziyer, inanç ve sağlık turizim potansiyeline sahip bir kent. Ama malesef ortak akıl oluşturlamadığı için yıllık 5 milyon turisti ağırlayacak İzmir 5 milyar dolar kazanacakken bu gelir elde edilemiyor. İzmir her yıl truzim sektöründen en az 3 milyar dolar zarara uğruyor" diye bilgi verdi.

Yeni Ekonomi

Geri Dön