22 / 12 / 2024

Gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?

Gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?

Taşınmaz mal alım satımının yapılabilmesi için birtakım işlemleri yerine getirmek gerekiyor.Peki gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?Gayrimenkul alım satımı için gerekli evraklar nelerdir?İşte gayrimenkul alım satım işlemleri..



Gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?

Gayrimenkul alım satımı için ilk önce yapılması gereken şey gayrimenkulün bulunduğu tapu dairesinden TC Kimlik numarası ve Tapu Senedi bilgileri ile randevu almaktır.Randevunun geciktirilmesi durumunda randevu iptal ediliyor.


Tapu işlemin süresi  Tapu Müdürlüğündeki yoğunluğa göre değişiklik gösteriyor ve tapu işlem süresi başvuru sırasında eksik belgenin olması durumunda uzayabiliyor.Gerekli belgelerde eksiklik olmaması durumunda ise tapu devir işlemleri ortalama 1-2 gün içerisinde gerçekleşebiliyor.


Tapu işlemleri için gerekli evrakları şu şekilde sıralayabiliriz:


Satıcı için;

-Nüfus cüzdanı aslı ya da fotokopisi

-6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf.

-Temiz belgesi


Alıcı için;

-Nüfus cüzdanı aslı ya da fotokopisi

-6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf

- Belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarıdır.


Tüm bu işlemlerden sonra tapu harcının ödenmesi gerekiyor.Harcın ölçüsü gayrimenkulü satan ve gayrimenkulü devralan için ayrı ayrı olmak üzere devir bedeli üzerinden binde 20’dir. Buna göre gayrimenkul devir ve iktisaplarında tapu harcı, emlak vergisi değerinden az olmamak üzere, beyan edilen gerçek devir ve iktisap bedeli üzerinden devir eden ve devir alan için ayrı ayrı binde 20 oranında hesaplanıyor ve ödeniyor.


Tapu harcı internetten nasıl ödenir?



Özge ÖZDEMİR/Emlakkulisi.com


Geri Dön