gayrimenkul alım satımı nasıl olur Haberi
Gayrimenkul alım satımı nasıl yapılır?
Gayrimenkul alım satımı için ilk önce yapılması gereken şey gayrimenkulün bulunduğu tapu dairesinden TC Kimlik numarası ve Tapu Senedi bilgileri ile randevu almaktır.Randevunun geciktirilmesi durumunda randevu iptal ediliyor.
Tapu işlemin süresi Tapu Müdürlüğündeki yoğunluğa göre değişiklik gösteriyor ve tapu işlem süresi başvuru sırasında eksik belgenin olması durumunda uzayabiliyor.Gerekli belgelerde eksiklik olmaması durumunda ise tapu devir işlemleri ortalama 1-2 gün içerisinde gerçekleşebiliyor.
Tapu işlemleri için gerekli evrakları şu şekilde sıralayabiliriz:
Satıcı için;
-Nüfus cüzdanı aslı ya da fotokopisi
-6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf.
-Temiz belgesi
Alıcı için;
-Nüfus cüzdanı aslı ya da fotokopisi
-6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf
- Belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarıdır.
Tüm bu işlemlerden sonra tapu harcının ödenmesi gerekiyor.Harcın ölçüsü gayrimenkulü...