Gayrimenkul sektöründe franchise yatırımları hızlandı!
Salgın sürecinde tüketici alışkanlıklarında değişiklikler yaşanırken, franchise ve bayilik sektörü de yeni sürece ayak uyduruyor. Gayrimenkul sektöründe de franchise yatırımlarına hız verildi.
2020'nin ilk zamanlarında başlayan ve hayat koşullarında aşamalı olarak değişikliklere neden olan Kovid-19 salgını, dünya genelini ve ülkemizi etkisi altına aldı. Franchising sistemiyle bbüyüme gösteren birçok marka, yeni stratejiler geliştirirken, dijitalleşme konusunda da yol katetti.
Para Dergisi'nden Ayşegül Küçükkurt Zor'un haberine göre; gıdadan gayrimenkule, e-ticaretten araç muayeneye, kargocudan temizlik sektörüne kadar birçok sektörde franchise yöntemiyle büyüme planlanıyor.
Altın Emlak dijital altyapıya geçiyor
1998'den bu güne faaliyetlerini sürdüren Altın Emlak'ın toplam 105 şubesi mevcut. Bunların 104 tanesi yurt içinde, bir tanesi ise yurt dışında hizmet sunuyor. Altın Emlak, 2021'in sonuna kadar 30 şubenin daha açılışını yapmayı planlıyor. Kovid-19 salgını ardından dijitale ağırlık veren ve bu yönde Ar-Ge çalışmalarını sürdüren firma, sanal turlar, sosyal medya içeriği, drone çekimli protföy tanıtımları gibi teknoloji odaklı alanlara yatırımlarını yöneltti.
Sektörde dijitale dönüşü gerçekleştiren ilk firma olmak isteyen Altın Emlak, Goldnet CRM altyapısı ile de rakiplerini sollamayı planlıyor. Firmanın yatırımcılarından istediği koşullar ise; sözleşmeli işletme ve danışman sayısını çoğaltmaya yönelik ofisler, kolay tarif edilebilen şubeler, yeni nesil emlak işletmeciliğine uygun park imkanın bulunduğu konumlar olması. Firmanın franchising giriş bedeli ise 50 bin Türk Lirası olarak açıklandı.
Era Gayrimenkul'ün tercihi büyükşehirler
Toplamda 30 şubesi bulunan Era Gayrimenkul'ün bütün şubeleri yurtiçinde konumlanıyor. 2021 yılının sonuna kadar 20 şube daha açmayı planlayan firma, şubelerinin İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirler başta olacak şekilde bütün illerde ana cadde üstünde olmasını tercih ediyor. Era Gayrimenkul'ün franchise giriş bedeli 45 bin TL ile 90 bin Türk Lirası arasında değişiklik gösterirken, royalty bedeli de gelir üzerinden yüzde 6, tanıtım ve reklam bedeli ise yüzde 3 şeklinde açıklandı. Kovid-19 salgınıyla birlikte dijitale yönelen ve ağırlık veren firma, reklam harcamalarının da yüzde 30 arttığını vurguluyor.