19 / 11 / 2024

Gebze-Halkalı arasındaki 76 kilometrelik demiryolu hattı İstanbul trafiğine nefes aldıracak!

Gebze-Halkalı arasındaki 76 kilometrelik demiryolu hattı İstanbul trafiğine nefes aldıracak!

Marmaray Projesi 'ni de içine alan Gebze - Halkalı arasındaki 76 kilometrelik demiryolu hattının tamamlanmasıyla iki hat arasındaki mesafe 185 dakikadan 105 dakikaya düşecek.





Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce çalışmaları yürütülen  Marmaray  Projesi'ni de içine alan Gebze-Halkalı arasındaki 76 kilometrelik demiryolu hattının tamamlanmasıyla iki hat arasındaki mesafe 185 dakikadan 105 dakikaya düşecek. 


AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce çalışmaları yürütülen Marmaray Projesi'ni de içine alan Gebze-Halkalı arasındaki 76 kilometrelik demiryolu hattında 13,6 kilometrelik Marmaray'ın açılışının ardından geriye kalan 63 kilometrelik demiryolu hattının hizmete girmesi için çalışmalar hızla devam ediyor. 

Gebze-Halkalı arasındaki 76 kilometrelik demiryolu hattı İstanbul trafiğine nefes aldıracak!

Asya yakasında Ayrılık Çeşmesi'nden Gebze'ye 43,8 kilometre, Avrupa yakasında Kazlıçeşme'den Halkalı'ya 19,2 kilometre olmak üzere toplam 63 kilometre uzunluğundaki çift hat ve mevcut istasyonlar kaldırıldı. Aynı güzergahta 3 hatta izin verecek şekilde tüm altyapı ve istasyonlar yeniden inşa edilmeye başladı. Yeni yapılacak 3 hattan kuzey, 2 hattı Marmaray trenleri kullanacak. 2 dakika aralıklarla metro standardında banliyö işletmesi gerçekleştirilebilecek. Güneyde bulunan 3. hattı ise şehirlerarası yolcu ve yük trenleri ile Yüksek Hızlı Tren kullanacak. Söz konusu hatta, çift yönlü YHT işletmesini temin için 10 adet de siding yapılacak.


Anadolu yakasında 27, Avrupa yakasında ise 10 olmak üzere toplam 37 adet yeni yüzey istasyonu inşa edilecek. Bunlardan 7'si (Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Bakırköy ve Halkalı) şehirlerarası tren-banliyö treni aktarma istasyonu olacak. Diğer 30 istasyon ise banliyö İstasyonu olarak sadece Marmaray trenlerine hizmet verecek. 2 viyadük; 27 karayolu, 29 yaya altgeçidi, 21 karayolu, 12 yaya üst geçidi, 19 nehir geçiş köprüsü ve 60 menfez olmak üzere 170 adet sanat yapısı yeniden inşa edilecek.


2015 yılında bitirilmesi hedeflenen proje kapsamında 2014 yılında Gebze-Pendik YHT hattı hazır olacak ve Ankara-İstanbul YHT ile işletmeye alınacak. Ankara'dan kalkan Yüksek Hızlı Tren, İstanbul'a ulaşacak ve Gebze ile Pendik'te durabilecek.


AA


Geri Dön