25 / 07 / 2024

Grundig hedef büyüttü!

Grundig hedef büyüttü!

Ev elektroniğinin tüm kategorilerinde ürün sunan tek Avrupalı marka unvanıyla fuara katılan Grundig’in, gelecek 5 yılda Arçelik’teki uluslararası satışların yüzde 20’sini temsil etmesi hedefleniyor.




Almanya başta olmak üzere mutfak eşyalarında modayı belirleyen Kuzey Avrupa tarzı tasarımı ve enerji verimliliği ile lüks sınıftaki konumunu güçlendiren Grundig, geleceğin mutfak ürünleri teknolojisini Milano'daki fuarda tanıttı. Arçelik'in üst segment markası olan Grundig, 17 Nisan'a kadar açık olacak dünyanın en prestijli tasarım, mobilya ve mutfak fuarı Eurocucina'da, ev elektroniğinin tüm kategorilerinde ürün sunan tek Avrupalı marka unvanıyla yer alıyor. Ar-Ge'si süren yeni nesil prototiplerini de sergileyen Grundig'e ziyaretçilerin yoğun ilgisi dikkat çekti. Firmanın fuar alanındaki 800 metrekarelik standını ise dünyaca ünlü İspanyol mimar Patricia Urquiola tasarladı.


BEŞ YILA ULUSLARARASI SATIŞLARDAN %20 PAY


65'i aşkın ülkede hedef kitlelerine ulaştıklarını hatırlatan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, mutfak eşyasında tüketicinin beğenisini kazanmak için tasarımın şart olduğunun altını çizdi. Grundig markasını, global hedefler için çok önemli bir güç olarak gösteren Bulgurlu, “Yatırımlarımız sonucu, markamız 2015'te yaklaşık üç kat büyüdü. Önümüzdeki beş yılda uluslararası gelirlerimizin yüzde 20'sini Grundig satışlarından elde etmeyi hedefliyoruz" dedi. Söz konusu üst segment markasında bu yıl için 2,5 kat büyüme öngördüklerini belirten Bulgurlu, Arçelik'in toplam satışlarında yurt içinin %40, yurtdışının da %60 paya sahip olduğunu kaydetti.


YENİ SATIN ALMADA HEDEF AMERİKA


Güneydoğu Asya, Amerika, Kanada, Güney Amerika, Çin ve Kıta Afrikası, Gruindig için öncelikli hedef pazarlar arasında yer alıyor. Hakan Bulgurlu, çoklu marka stratejisi kapsamında yeni satın almalarla da ilgilendiklerini belirtirken, ilk olarak Amerika kıtasını hedef gösterdi. Bulgurlu ayrıca, Malezya'daki fabrikalarında buzdolabı üretimine başladıklarını ve Beko markasıyla bu ürünleri Asya'da satışa sunacakları bilgisini verdi. Arçelik Türkiye'den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Can Dinçer ise Grundig'in tüm ürün yelpazesi ile Türkiye'deki Arçelik ve Beko bayilerinin yanı sıra teknoloji marketlerinde de yerini aldığını belirtti.


Gıda israfı ile mücadele


Grundig, gıda israfı ile mücadele etmek amacıyla, dünyaca ünlü üç Michelin yıldızlı şef Massimo Bottura'nın kurduğu kar amacı gütmeyen 'Food for Soul' organizasyonu ile Milano'da bir işbirliği yaptı. 5 ay içinde 15 ton gıdanın israf edilmeden değerlendirilmesini sağlayan organizasyon, kullanılabilecek nitelikteki gıdaların yeniden değerlendirilmesi ve gıdaların verimli bir şekilde ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması prensibiyle çalışıyor.


Kişiye özel yemek tarifleri sunuyor


Eurocucina'da ankastre serisiyle yer alan Grundig, ürünlerindeki inovatif özellikleriyle dikkat çekiyor. Ev aletlerini akıllı cihazlar üzerinden kontrol eden uygulaması HomeWhiz, buzdolabındaki yiyeceklerin miktarını tespit edip, kişiye özel alternatif yemek tarifleri sunabiliyor. Elektronik ocaklardaki tuş takımını dokunmatik hale getiren Virtual User eXperience (VUX) teknolojisi ise birçok akıllı ürünü birbiriyle etkileşime geçiren kontrol paneliyle kullanım kolaylığı sunuyor. Öncelikle ABD pazarına sunulan, geniş hacimli; et, balık, süt ürünlerinin tazeliğini 3 kat daha uzun süreyle koruyabilme özelliğine sahip Custom Fresh+ buzdolapları da, yine inovasyon ve tasarım alanında markanın iddiasını ortaya koyan bir başka ürün oldu.


Karbon fiber ilk buzdolabı

 

Şirket açıklamasına göre, kullanıcıların ürün ile kurduğu iletişimin ön planda tutulduğu Grundig ürünlerinin, kullanım kolaylığı ve çevre dostu özelliklerden ödün vermeyecek şekilde tasarlandığına vurgu yapılıyor. Markanın fuarda ilk kez tanıttığı ve dünyada ilk olan tamamı karbon fiber malzemeden üretilen kombi buzdolaplarının da bu çalışmaların başında geldiği belirtiliyor. Arçelik bünyesinde geliştirilen ve seri üretimine henüz geçilmeyen karbon fiber buzdolaplarının en büyük özelliği ise normalinden yarı yarıya daha hafif ve uzun ömürlü olması.




Erol YILMAZ/Yeni Şafak



Haber Vatan  Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Grundig, Avrupa’da lüks segmente odaklandı. Ankastre serisiyle ürün segmentlerini tamamlayan Grundig, Arçelik’in global pazardaki büyümesinde önemli rol oynayacak. Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Uluslararası satışlarda % 9 olan Grundig’in payı 5 yıl içinde % 20’ye çıkacak” dedi.


Arçelik A.Ş.’nin 2008 yılında bünyesine kattığı Grundig, Avrupa’da lüks segmente odaklanıyor. Bu kapsamda İtalya’nın Milano kentinde gerçekleştirilen dünyanın önde gelen tasarım, mobilya ve mutfak fuarı Eurocucina’ya katılan Grundig, ankastre ürün serisinin lansmanını yaptı. 2013 yılında beyaz eşya segmentine adım atan Grundig, şimdi de ankastre ürünleriyle pazardaki yerini alacak. Ev elektroniğinin tüm segmentlerinde ürün gamını sunan tek Avrupalı marka olan Alman kökenli Grundig, uluslararası pazarda hedef büyüttü. 

 

Uluslararası marka

 

Grundig’in 800 metrekarelik standında açıklamalr yapan Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, Grundig’i uluslararası premium markaları olarak konumlandırdıklarını belirtti. Bulgurlu, “Grundig ile büyük hedeflerimiz var. Grundig’i global hedeflerimize ulaşmak için önemli bir güç olarak görüyoruz. 5 yıl içerisinde uluslararası satışlarımızın yüzde 20’sini Grundig’den elde etmeyi hedefliyoruz. Şu anda uluslararası satışların yüzde 9’u Grundig’den sağlanıyor” dedi. Bulgurlu, şu anda Arçelik’in satışlarının yüzde 60’ının uluslararası, yüzde 40’ının yerel pazardan geldiğini söyledi. Grundig’in yeni hedef pazarlara odaklandığını ifade eden Bulgurlu, şunları söyledi: “15 pazarda Grundig  ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Grundig’in bu yıl 2.5 kat büyümesini hedefliyoruz. Farklı coğrafyalarda varlığımızı artıracağız. Güneydoğu Asya, Amerika, Kanada, Güney Amerika, Çin ve Kıta Afrikası öncelikli hedef pazarlarımız arasında.”

 

Yeni satın alma sinyali

 

Hakan Bulgurlu, “Faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda organik olarak büyüyoruz. Aynı zamanda satın almalar için bölgesel fırsatları takip ediyoruz. Latin Amerika da bizim için çok önemli. Fırsatları araştırıyoruz. Çok sayıda görüşmemiz var” diyerek yeni satın alma yapabileceklerine dair sinyalleri de verdi. Grundig’in tasarım alanında inovatif çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Bulgurlu, şöyle devam etti: “Tasarım artık her şeyin kalbinde olmak zorunda. Mutfak da evin kalbi. Tüketicinin kalbine giden yol da tasarımdan geçiyor. Nostaljik Grundig markasını da tasarımla yeniliyoruz.” 

 

Gıda israfına karşı gelecek

 

Dünya kaynaklarının verimli kullanımına büyük önem veren Arçelik’in üst segment markası Grundig, global ölçekte gıda israfını önlemek amacıyla harekete geçti. Grundig, 3 Michelin yıldızlı şef Massimo Bottura’nın kurduğu kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olan ‘Food for Soul’ ile işbirliği yaptı. 

 

İlk karbon buzdolabını üretti

 

GRUNDIG, Eurocucina fuarında ankastre ürünlerinin yanı sıra yeni tasarımlarını da tanıttı. Fuarda dünyada ilk kez gerçek karbon malzemeden yapılan buzdolabı da görücüye çıktı. Prototip aşamasında olan karbon buzdolabı, çelikten daha sert olmasına rağmen çeliğe göre yarı yarıya hafifliğiyle fuara katılanların ilgisini çekti. Eurocucina’da HomeWhiz ve Virtual User eXperience (VUX) teknolojileri de yer aldı. Dünyada bir ilki gerçekleştirerek tuş takımını tamamen ortadan kaldıran VUX, ışıkla tezgaha yansıttığı düğmeler sayesinde dokunmatik ekrana farklı bir yorum getiriyor. HomeWhiz ev ağı uygulaması da beyaz eşyalara akıllı cihazlardan bağlanarak, kontrol edebilme imkanı sunuyor. Ayrıca ABD pazarına özgü geniş hacimli Custom Fresh buzdolabı da fuarda yerini aldı.


Vatan


Geri Dön