23 / 12 / 2024

1958 yılında trafik sayımı

1958 yılında trafik sayımı

1958 yılında trafik sayımının bir an evvel yapılması kararlaştırılmış. Şehirde yapılacak imar işleri bu sayımın neticesine göre ayarlanacakmış ve caddelerin tanziminde mühim rol oynayacakmış, caddelerin genişliği hesap edilecekmiş.

1948 yılında Borsa Hanı'nın bulunduğu ada tamamen yıktırılacak!

1948 yılında İstanbul Belediyesi, Karaköy Meydanı'ndaki Borsa Hanı'nın bulunduğu adayı tamamen yıktıracakmış. Belediye, meydandaki trafik yoğunluğunu azaltmak için hanın üzerinde bulunduğu arsaları yola ve meydana katacakmış.

1999 yılında Taksim'e camisiz proje!

1999 yılında Büyükşehir Belediyesi'nin Taksim Meydanı ve çevresi için yeni bir proje hazırlamış. 25 trilyonluk projeye göre, trafik yerin altından tünellerle birbiribe bağlanacakmış ve meydan tamamen yayalaştırılacakmış.

1999 yılında ABD İstinye'ye taşınacak!

1999 yılında Tepebaşı'nda faaliyet gösteren Amerikan Konsolosluğu, yer darlığı ve trafik yoğunluğu nedeniyle İstinye'ye taşınacakmış. ABD'li yetkililer, İstinye'de Derbent yolu üzerinde eski bir kablo fabrikasının arsası beğenmişler.

2006 yılında Karaköy Cami yeniden inşa edilecek!

1958 yılında meydan genişletmesi neden gösterilerek yıktırılan Karaköy Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami, Galegenova projesiyle Türk ve İtalyan mimarlar tarafından Karaköy Meydanı'nda yeniden hayat bulacakmış.

2004 yılında İstanbul'un trafiği tek elde toplanacakmış!

2004 yılında İstanbul'da, trafik ve ulaştırmayı tek elde toplamak için yasa teklifi verilmiş. Teklife göre, İstanbul Ulaşım İdaresi Genel Müdürlüğü kurulacakmış ve kamu kuruluşlarına dağılan yetkiler bu müdürlükte toplanacakmış.

2003 yılında Trafik Gözetleme İstasyonları'nın yapımı tamamlanmış!

2003 yılında İstanbul ve Çanakkale boğazlarında güvenli geçiş sağlayacak olan ''İnsansız Trafik Gözetleme İstasyonları''nın yapımı tamamlanmış. İstanbul Boğazı'na yapılan 8 kule ile Boğaz 24 saat takip edilecekmiş.

2003 yılında Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami yeniden inşa edilecekmiş!

1958 yılında Karaköy'de anacadde yapımı nedeniyle yıkılan, Osmanlı'nın ilk ve tek mescidi olan Karaköy Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami, 2003 yılında Büyükşehir Belediyesi'nce yeniden inşa edilecekmiş.

2002 yılında Ortaköy'de trafik çilesi bitecekmiş!

2002 yılında inşa edilen Ulus bağlantı yolu ile Ortaköy'deki trafik yoğunluğu azalacakmış. Beşiktaş Belediye Başkanı Yusuf Namoğlu'nun girişimiyle inşa edilen bağlantı yolu ''by pass'' görevi üstlenecekmiş.

2000 yılında Havaray Projesi yolda!

2000 yılında trafik karmaşasına çareler arayan Büyükşehir Belediyesi, Beşiktaş Belediyesi'ninde katkısıyla hazırladığı Havaray Projesi'yle Türkiye'nin ilk havaray sistemini Beşiktaş, Etiler ve Boğaziçi Üniversitesi güzergahında gerçekleştirecekmiş.

1999 yılında Taksim Meydanı'nda trafik yeraltına inecekmiş!

1999 yılında Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan projeye göre, Taksim'de yeraltına döner kavşak ile birlikte 3 katlı tünel yapılarak, yaya trafiği ile taşıt trafiği birbirinden ayrılacakmış.

1999 yılında trafik sorununu çözmek için en uygun projeyi belirlemeye çalışıyorlarmış!

1999 yılında Başbakan Bülent Ecevit'in Başdanışmanı Ahmet Vefik Alp, trafik sorununu çözmek için Tuzla-Avcılar arasında yüzer viyadük, tüpgeçit ve Üçüncü Boğaz Köprüsü alternatifleri içinde en uygun projeyi belirlemeye çalıştıklarını söylemiş.

1999 yılında Mecidiyeköy trafik düzenlemesi için dev yatırım!

1999 yılında Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan dev yatırım ile Mecidiyeköy rahat bir nefes alacakmış. Karayolları'ndan onay çıkarsa, 10 trilyonluk yatırımla 3 kavşak, 1 meydan, 1 altgeçit, 1 viyadük yapılacakmış.

1988 yılında Yenikapı'da ''U'' köprü yapılacakmış!

1988 yılında rahat bir trafik akışı sağlamak amacıyla Yenikapı'da demiryolu üstgeçidinin önüne iki şeritli ''U'' köprü yapılacakmış. 830 milyon liraya ihale edilen köprü, 8 metre genişliğinde 2 şeritli olacakmış.

1958 yılında trafik sayımı Haberi

1958 yılında trafik sayımı

Trafik sayımının bir an evvel yapılması kararlaştı.


Şehirde yapılacak imar işleri bu sayımın neticesine göre ayarlanacak.

  Şehrin imar işlerini tedvir eden Karayolları İstanbul Bölge Müdürü, İmar Müdürü, imar müşaviri ve diğer ilgililer ve Belediye Reis Vekili'nin başkanlığı altında bir toplantı yaparak yakında yapılacak olan trafik sayımı işleri etrafında görüşmüşlerdir. 

  Caddelerin tanziminde mühim rol oynayacak olan trafik sayımının bir an evvel yapılarak, imar işlerinin buna göre tanzim edilmesi kararlaştırılmıştır.

  Trafik sayımı her mıntıkada ayrı ayrı yapılacak ve bilhassa şehrin belli başlı semtlerinde günün muhtelif saatlerinde geçen nakil vasıtaları cinslerine göre ayrılacak ve ona göre kaç vasıtanın geçtiği ortalama olarak ele alınacaktır. Bu sayımdan sonra, caddelerin genişliği hesap edileceği gibi, trafik tıkanıklığını gidermek ve bunları şehrin geliş ve gidiş yollarına göre hesaplama...