02 / 05 / 2024

1969 yılında Karaköy

1969 yılında Karaköy

1969 yılında Karaköy Meydanı'nda köprü inşa edilmesine karar verilmiş. Köprü, Tersane Caddesi ile Necatibey Caddesi'ni birbirine bağlayacakmış. Köprünün uzunluğu 150 metre olacakmış, genişliği ise 7 metre olacakmış.

Şinasettin Atalan kaç yılında doğdu? Evli mi, çocuğu var mı? Doğan Yatırım Bankası’nda hangi alanda çalışıyor?

Şinasettin Atalan, 1969 yılında dünyaya geldi. Lise eğitimini Eskişehir Atatürk Lisesinde tamamlayan Şinasettin Atalan, 1994 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinden başarı ile mezun oldu.

1948 yılında Borsa Hanı'nın bulunduğu ada tamamen yıktırılacak!

1948 yılında İstanbul Belediyesi, Karaköy Meydanı'ndaki Borsa Hanı'nın bulunduğu adayı tamamen yıktıracakmış. Belediye, meydandaki trafik yoğunluğunu azaltmak için hanın üzerinde bulunduğu arsaları yola ve meydana katacakmış.

1948 yılında Borsa Hanı yıktırılacak!

1948 yılında İstanbul Belediyesi, Karaköy Meydanı'ndaki mülkiyeti kendisine ait olan Borsa Hanı yıktıracakmış. Prost'un hazırladığı planı tatbik edecek olan Belediye, yıktırılacak hanın kapladığı alanı meydana ilave edecekmiş.

1946 yılında Karaköy Meydanı genişletilecek!

1946 yılında Beyoğlu tarafının başlıca kapısı durumunda olan Karaköy Meydanı genişletilecekmiş. Meydanın genişletilmesi hususunda bir plan hazırlayan Belediye İmar Müdürlüğü, meydanı yeni açılacak yollara göre tanzim edecekmiş.

1942 yılında Beyazıt ile Şişli arasında yeraltı yolu!

1942 yılında Prost tarafından hazırlanan yeraltı yolu projesine göre, Bayazıt'tan Eminönü'ne inecek tünel, Karaköy Köprüsü'ne paralel yapılacak bir köprüden geçerek tekrar yeraltından Taksim ve Şişli'ye ulaşacakmış.

1940 yılında Karaköy Meydanı tanzim edilecek!

1940 yılında İstanbul Belediyesi, Mimar Prost'un hazırlayacağı plana göre Karaköy Meydanı'nı tanzim ederek genişletecekmiş. Yapılacak tanzim işiyle Tophane'ye, Azapkapı'ya ve Beyoğlu'na giden yollar da açılacakmış.

1998 yılında Denizcilik İşletmeleri'nden 100 milyon dolarlık yatırım!

1998 yılında Türkiye Denizcilik İşletmeleri, Karaköy'den Tophane ve Salıpazarı'na kadar uzanan 100 dönümlük arazi üzerine dev bir kompleks inşa edecekmiş. Proje 100 milyon dolara mal olacakmış.

2007 yılında Galataport için uluslararası mimari yarışmaya çıkılacak!

2007 yılında yeniden ihaleye çıkacak Galataport projesi için uluslararası mimari yarışması açılacakmış. Karaköy'den Mimar Sinan Üniversitesi'ne kadar olan bölgeyi kaplayan projede bir tane kruvaziyer limanı yapılacakmış.

2006 yılında Karaköy Cami yeniden inşa edilecek!

1958 yılında meydan genişletmesi neden gösterilerek yıktırılan Karaköy Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami, Galegenova projesiyle Türk ve İtalyan mimarlar tarafından Karaköy Meydanı'nda yeniden hayat bulacakmış.

2003 yılında Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami yeniden inşa edilecekmiş!

1958 yılında Karaköy'de anacadde yapımı nedeniyle yıkılan, Osmanlı'nın ilk ve tek mescidi olan Karaköy Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Cami, 2003 yılında Büyükşehir Belediyesi'nce yeniden inşa edilecekmiş.

2002 yılında Galataport Projesi start alacakmış!

2002 yılında Denizcilik İşletmeleri, Karaköy Rıhtımı'nda yap-işlet-devret modeliyle inşa ettireceği Galataport Projesi'yle İstanbul'un silüetini değiştirecekmiş. Birçok tesisi içinde barındıran proje aynı zamanda ''turizm bölgesi'' oluşturacakmış.

2002 yılında Karaköy'ün çehresi değişecekmiş!

2002 yılında Türkiye Denizcilik İşletmeleri tarafından hazırlanan 350 milyon dolarlık (484 katrilyon lira) 'İstanbul Liman Ticaret Kompleksi Projesi'yle, Karaköy'deki İstanbul Limanı ve çevresinin çehresi değişecekmiş.

2000 yılında Zülfaris Sinagogu müzeye dönüştürülüyormuş!

2000 yılında Karaköy Perçemli Sokak'taki 18. yüzyıldan kalma Zülfaris Sinagogu, 500. Yıl Musevi Vakfı tarafından restore edilerek müzeye dönüştürülecekmiş. Restorasyonla birlikte Osmanlı-Musevi etkileşimi ortaya çıkarılacakmış.

1969 yılında Karaköy Haberi

1969 yılında Karaköy



Azapkapı'dan gelen araçlar Karaköy Meydanı'nda bu köprüden geçerek Necatibey Caddesi'ne gideceklerdir.


Karaköy Meydanı'nda köprü


  İstanbul Belediyesi şehrimizde bu yıl Aksaray ve Azapkapı geçitlerinden başka üç alt-üst geçit ve bir köprü, gelecek yıl da dört alt-üst geçit yaptırılmasını kararlaştırmıştır. Ayrıca şehrin çeşitli yerlerinde iki otopark, bir kapalı otopark, bir yeraltı otoparkı ile 73 açık otopark inşa edilecektir.


  Bu yıl yapılacak olan alt-üst geçitler Tophane Meydanı, Dolmabahçe ve Beşiktaş'ta meydana getirilecektir. Önümüzdeki yıl da Divan Oteli önü, Harbiye Meydanı, Pangaltı ve Şişli Meydanı'nda dört alt-üst geçit yaptırılması planlanmıştır.