29 / 11 / 2024

1991 yılında İstanbul Metrosu

1991 yılında İstanbul Metrosu

1991 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi kendi imkanlarıyla yapmayı planladığı, 16 kilometre uzunluğundaki İstanbul Metrosu'nun ilk aşaması olarak, Taksim-4. Levent arasındaki 7 kilometrelik bölümünün yapılmasını kararlaştırılmış.

1991 yılında Boğaziçi Köprüsü 24 milyar liraya onarılmış!

1973 yılında hizmete açılan Boğaziçi Köprüsü, 18 yıl sonra, 1991 yılında onarıma alınmış. 1973 yılında 516 milyon liraya mal olan köprü, 18 yıl sonra maliyetinin tam 46 katına onarılmış.

1991 yılında Sahrayıcedid Betakent Sitesi'nde uygun ödeme koşullarıyla satılık daireler!

1991 yılında Sahrayıcedid Betakent Sitesi'nden bulunan daireler 30 ay vadeli uygun ödeme koşullarıyla satılacakmış. 150 ve 180 metrekare büyüklüğünde dairelerden oluşan sitede olimpik yüzme havuzu da bulunuyormuş.

1991 yılında Laleli'de 5.5 milyon dolara arsa!

1991 yılında Laleli'de ana caddeye 43 metre cepheli bin 340 metrekare arsa, metrekaresi 4 bin 105 dolardan (20 milyon 780 bin lira) 5.5 milyon dolara satılacakmış.

1991 yılında İstinye'de emlak fiyatları fırlamış!

1991 yılında İstinye Tersanesi'nin kaldırılmasıyla birlikte emlak fiyatları astronomik ölçüde fırlamış. Tarihi tersanenin kalkmasıyla İstinye, Boğaziçi'nin en kıymetli yerlerinden olmuş ve arsaların metrekare fiyatları yüzde yüz artmış.

1991 yılında Büyükada'da 750 milyon liraya villa!

Reşat Altın'ın 356 bin 517 liraya satıldığı 1991 yılında, Büyükada'da 379 metrekare sahalı Villa Güzel adıyla bilinen villa, asgari 2 bin 104 adet altın parasına, 750 milyon liraya satılacakmış.

1991 yılında Boğaz yoluna alternatif yol!

1991 yılında Beşiktaş Belediyesi, Boğaziçi sahil yolunda sürekli tıkanan Muallim Naci Caddesi'ne paralel yeni bir yolun yapımına başlamış. 400 metre uzunluğundaki alternatif yol için 17 milyar lira istimlak bedeli ödenecekmiş.

1991 yılında Köprülü Amcazade Hüseyin Paşa Yalısı yok olmak üzereymiş!

1991 yılında Anadoluhisarı'ndaki tarihi Sadrazam Köprülü Amcazade Hüseyin Paşa Yalı ve Divanhanesi yok olmak üzereymiş. Karlofça Antlaşması'nın da imzalandığı tarihi yapı, yetkili kişilerin ilgisini bekliyormuş.

1991 yılında İstanbul'a ilk teleferik!

1991 yılında İstanbul'da ilk kent içi teleferik Maçka'da inşası devam eden Demokrasi Parkı'nda kuruluyormuş. Demokrasi Parkı'ndaki Maçka Çeşmesi ile Hilton arasında çalışacak teleferik 400 mesafede gidip gelecekmiş.

1991 yılında Prenses Atiye Konutları satışa sunulmuş!

1991 yılında Feneryolu'nda Alarko tarafından inşa edilen Prenses Atiye Konutları satışa sunulmuş. Asırlık ağaçlar arasında inşa edilen sitede bulunan 155 metrekarelik daireler, cazip fiyat avantajlarıyla satışa sunulmuş.

1991 yılında İstanbul'da gökdelen sayısı 40'ı bulmuş!

1991 yılında gökdelenlerin sayısı 40'ı bulmuş. Barbaros Bulvarı ile Maslak arasında yükselen gökdelenler 2 milyon metrekarenin üstünde inşaat alanına sahipmiş ve 40 kadar gökdelene 5 trilyon harcanmış.

1991 yılında öğretmene sultan kasrı!

1991 yılında Validebağ Korusu içindeki Adile Sultan Kasrı restore edilerek öğretmen evi haline getirilmiş. Adile Sultan Kültür Merkezi adıyla açılacak olan öğretmen evinden öğretmenlerin dışında halk da yararlanabilecekmiş.

1991 yılında İstanbul Boğazı'nı en çok devlet kirletiyormuş!

1991 yılında, 19 meslek odası ve 4 sağlık kuruluşunun üyelerinden oluşan İstanbul Çevre Kurulu'nun raporuna göre, İstanbul Boğazı'nı en çok Boğaz kenarındaki devlet kuruluşları kirletiyormuş.

1991 yılında tarihi Galata Köprüsü Ayvansaray-Hasköy arasına yerleştirilecekmiş!

1991 yılında tarihi Galata Köprüsü'nün Ayvansaray ile Hasköy arasına yerleştirileceği açıklanmış. Tarihi köprü, Haliç'te yeni yerine kazıklar üzerine yerleştirilecekmiş ve ağır taşıtlar dışında trafiğe açık olacakmış.

1991 yılında İstanbul Metrosu Haberi

1991 yılında İstanbul Metrosu



Metronun Taksim-Levent, hızlı tramvayın Topkapı-Yenibosna hattının yapımına başlanıyor


İstanbul'da ulaşım atağı


İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 16 kilometre olarak planlanan İstanbul Metrosu'nun ilk aşamada Taksim-4. Levent arasındaki yaklaşık 7 kilometrelik bölümünün yapılmasını kararlaştırdı.


Mevcut karayolunu izleyerek yeraltından geçirilecek İstanbul Metrosu'nun finansmanını belediye kendi mali kaynaklarından karşılayacak.


Büyükşehir Belediyesi hızlı tramvayın 9.7 kilometre uzunluğundaki ikinci bölümünün de güzergahını yeniden belirleyerek bu ay içinde yapımına başlama kararı aldı.


Ferit FARSAKOĞLU


   İSTANBUL Büyükşehir Belediyesi, bunalan kent trafiğini rahatlatmak için ulaşım atağına geçti. Proje çalışmaları biten metro yeniden ihale aşamasına geldi. Şu anda birinci kısmı çalışan hızlı tramvayın ikinci kısmı için yeni bir güzergah belirlendi. Hızlı tramvayın...