19 / 11 / 2024

2014 AVM ciroları

2014 AVM ciroları

AYD ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Kasım 2014 sonuçları açıklandı. Buna göre, ciro endeksi Kasım 2014 döneminde, bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 17,1 artarak 171 puana çıktı.

AVM’lerde kiralanabilir alan ciroları Kasım'da ne kadar oldu? 

AVM'lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar, Kasım ayında İstanbul'da 6 bin 824 lira, Anadolu'da ise 4 bin 069 lira şeklinde oldu. İşte ayrıntılar...

AVM ciroları katlandı!

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş ve Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, döviz kurunun AVM'leri nasıl etkilediğine ilişkin açıklamalarda bulundu.

AVM'lerde 1 Haziran beklentisi! Cirolar artacak mı?

AVM'ler Kovid-19 kısıtlamaları kapsamında yeme - içme alanları açılmadan hizmet sunuyor. Kısıtlamalar sebebiyle haftasonu da kapalı olan AVM'lerde 1 Haziran'daki açılma için beklenti büyük. Ciroların artması bekleniyor.

AVM ciroları 1 yılda yüzde 23 eridi!

Alışveriş merkezlerinin ciroları Şubat'ta geçen senenin aynı ayına göre yüzde 22,6 azaldı. Ziyaretçi sayılarına da işaret eden ziyaret endeksi yıllık bazda yüzde 62 gerilemesine rağmen aylık bazda yaşanan yüzde 9,4'lük artış toparlanmaya işaret etti.

Cumartesi yasağının kalkması AVM cirolarına yüzde 30 katkı sağladı!

Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü yaptığı açıklamada cumartesi yasağının kalmasının cirolarda yüzde 30’lar seviyesinde artış sağladığını söyledi.

AVM'lerde cirolar pandemi öncesine dönüyor!

AVM'lerde cirolar pandemi öncesine dönmeye başladı. Pandemi dönemi öncesinde daha çok vakit geçirmek için AVM'lere gelinlerin yerini artık gerçekten alışveriş yapmak isteyenler almış durumda.

AVM cirolarında eylül ayı umudu!

AVM’lerin eylül ayı itibarıyla eski kalabalık günlerine döneceğini söyleyen Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş, önemli açıklamalarda bulundu...

AVM cirolarını artırmak için BMD'den yeni hamle!

Salgın nedeniyle kapanan ve 1 Haziran tarihinde yeniden kapılarını açan AVM’lerde aradan geçen iki haftada istenen ziyaretçi sayısına henüz gelinemedi. Ancak Birleşmiş Markalar Derneği bu kapsamda bir dizi önlem alıyor.

AVM’ler eğlence alanlarına yatırım yapıyor!

Yılın ilk çeyreğinde AVM ciroları yüzde 8,5 artış kaydetti. Aynı dönemde ziyaretçi sayısı yüzde 4,7 geriledi. AVM’ler müşterisini yeniden çekmek için eğlence alanlarına yatırım yapıyor.

AVM'lerin hem ziyaretçileri hem ciroları arttı!

Alışveriş merkezleri kış aylarında doldu taştı. İstanbul ve Anadolu’daki AVM’lerin hemen hepsinin hem ziyaretçi sayısında hem de ciroları arttı. Ciro artışında kampanyaların yanı sıra sosyal etkinliklerin katkısı da büyük.

Yabancı Türkiye'de lükse koştu, AVM ciroları arttı!

İstinyePark Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Uğur Berk, lüks segmentte yabancı müşterilerin Türkiye'ye ilgisinin arttığını söyledi. Berk, ilginin ciroları rekor seviyeye getirdiğini kaydetti.

40 yeni AVM geliyor!

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 'TL' çağrısıyla gözlerin çevrildiği AVM'ler para basıyor. Bakan Tüfenkci, AVM cirolarının yıl sonuna kadar 110 milyara ulaşacağını açıkladı.

AVM ciroları Ağustos'ta yüzde 15.4 arttı!

Özellikle Orta Doğu'dan gelen turistlerin yaptığı harcamalar, dövizdeki artış sebebiyle umutsuz olan AVM'lerin yüzünü güldürdü.

2014 AVM ciroları Haberi

2014 AVM ciroları


AVM Ciro Endeksi 2014 yılının kasım ayında yıllık bazda yüzde 17,1 artış kaydederek 171 puana yükseldi.

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin Kasım 2014 sonuçları açıklandı. Buna göre, ciro endeksi Kasım 2014 döneminde, bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 17,1 artarak 171 puana çıktı. 


AVM'lerdeki kiralanabilir alan başına düşen cirolar Kasım 2014'te bir önceki yılın aynı ayına göre 25 puan yükselerek, metrekare başına verimlilik 652 liraya ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 750 lira, Anadolu'da ise 586 lira seviyesinde gerçekleşti. 


Ziyaret sayısı yüzde 5,3 yükseldi


Ziyaret sayısı endeksi ise kasım 2014 döneminde bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5,3 yükseldi. 


Geçen yılın kasım ayında kategoriler arasında en yüksek ciro artışını yıllık bazda yüzde 23 yükselişle giyim kategorisi yakaladı....