26 / 11 / 2024

3. köprünün çevreye etkisi

3. köprünün çevreye etkisi

3. Köprü'ye karşı TEMA'nın açtığı davada bilirkişi raporu çıktı. Rapora göre köprü, çevreye abartıldığı kadar zarar vermeyecek, yapılmadığı takdirde sıkışan trafik nedeniyle meskun mahalleler daha büyük sorunlar oluşturacak...

3 milyar dolarlık 3. Köprü'nün yüzde 51’i nasıl 688 milyon dolara satıldı?

3 milyar dolar civarında yatırım öngörülen 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun yüzde 51'inin 688 milyon dolara satılacak olması kafada soru işaretlerine neden oldu.

Çinliler 3. köprüye talip!

Çinli China Merchants Expressway, CMU, Zhejiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway firmalarından oluşan 688.5 milyon dolar sermayeli konsorsiyum 3.köprünün işletmesinden sorumlu olan IC İçtaş'ın yüzde 51'ini almayı hedeflediğini açıkladı.

3. köprünün şehir plancıları meslekten atılmış!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projelerinin imar planlarını yapan Şehir Plancısı Ahmet Özdal ile ortağı Arzu Özdal’ın 3 ay boyunca meslekten men edilmiş...

Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı!

Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayında ilçelerde düzenlediği açılış ve temel atma törenlerinin sonuncusunu Tarsus’ta düzenledi. Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı.

Türkiye'den 3. köprü 'dünyanın en uzun köprüleri' arasında olacak!

Türkiye 2023 hedefleri arasındaki Çanakkale 1915 Köprüsü ile dünyanın en uzun köprüsünü inşa edecek.Çanakkale 1915 Köprüsü tamamlandığında Türkiye 3 köprü ile dünya sıralamasına girmiş olacak.

3. Köprü inşaatının çevreye etkileri meclis gündeminde!

CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, 3. Köprü'nün çevreye etkilerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanrıkulu sorularının Çevre Ve Şehircilik Bakanı Kayseri Mehmet Özhaseki tarafından yanıtlandırılmasını istedi..

Nihat Özdemir: 3. Köprü bağlantıları için finansmanı beklemedik!

3. Köprü’nün açılmasıyla yaşanan trafik sıkıntısını çözecek Kuzey Marmara Otoyol projesi konsorsiyumunda yer alan Limak’ın Başkanı Nihat Özdemir,“Sıkıntının farkındayız, bir an evvel çözmek için yolun yapımına finansmanı beklemeden başladık. Şu an 1500 kamyon şoförü arıyoruz” dedi.

3. köprü ile Türkiye, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olacak!

Yıllık sadece işgücü ve yakıttan 1.8 milyar dolar katkı sağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü hizmete girdi. Ticareti hızlandıracak 3. Köprü ile Türkiye, 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefine bir adım daha yaklaştı.

Fibrobeton, 3. köprünün 322 metrelik kulelerinin son 25 metresini kapladı!

Dündar Yetişener, “Köprü, birleştirici bir semboldür. Birçok ilk’i ve en’i bir arada toplayan bu kalıcı eserin, milletimiz için de birleştirmeye-bütünleştirmeye vesile olmasını ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Çiğdem Toker : 3.köprünün geçiş ücreti önceden belliydi!

Cumhuriyet Gazetesi yazarlarından Çiğdem Toker bugünkü yazısında iki gün sonra açılacak olan 3.köprünün geçiş ücretlerini ele aldı. İşte Toker'in o yazısı...

3. köprü ve 3. havalimanı çevreye duyarlılığıyla ön planda!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, 3. köprü ve havalimanının çevre duyarlılığıyla ön plana çıktığını belirterek, her iki proje için dikilecek ağaç sayısının 9 milyonu bulacağını bildirdi.

3. köprü ile Pekin'e kadar bağlantı yolu kurulacak!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İslam İşbirliği Teşkilatı Zirvesi'ne katılan devlet başkanları onuruna verdiği yemekte, 3. köprünün 26 Ağustos'ta açılacağını, 3.köprüdeki yüksek hızlı tren hattı ile Pekin'e kadar bağlantı yolunun kurulacağını belirtti

3. köprünün teknik özellikleri neler?

İstanbul'da iki yakayı üçüncü kez bir araya getirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü özellikleri ile öne çıkıyor. Üçüncü Köprü dünyada ilklere de imza atıyor. Peki Üçüncü Köprü'nün teknik özellikleri neler?

3. köprünün çevreye etkisi Haberi

3. köprünün çevreye etkisi

3. Köprü'ye karşı TEMA'nın açtığı davada bilirkişi raporu çıktı. Bilirkişi raporunda “Köprü etrafında yerleşimler oluşmazsa çevreye abartıldığı kadar zarar vermeyecek. Köprü yapılmazsa, sıkışan trafik nedeniyle meskun mahallerde daha büyük çevre kirliliği yaşanacak” şeklinde ifadeler yazıyor. Bilirkişi raporunda ‘davalı’ konumdaki İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Karayolları’nın raporlarını dayanak olarak göstermesi de şaşırttı.


Radikal Gazetesi'nden Serkan Ocak'ın haberine göre TEMA Vakfı, 3. Köprü projesi için hazırlanan 1/25 bin ölçekli İstanbul İli Kuzey Marmara Otoyolu Nâzım İmar Planı’nın iptali için 2011’de dava açtı. Dava için tayin edilen 7 kişilik bilirkişi heyeti Temmuz 2012’de keşif yaptı. Köprünün temeli 29 Mayıs’ta atıldı, bilirkişi raporu ise Temmuz 2013’te mahkemeye sunuldu. Raporda tartışılacak bazı bilgi ve yorumlar yer aldı.



''Etkilenecek alanlar çalı çayır''


Raporun başka bir bölümünde etkilenecek alanlar...