Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği 2015 hedefleri Haberi
Türkiye son dönemde sayıları hızla artan ve tüketim alışkanlıklarını değiştiren alışveriş merkezlerini (AVM) tartışıyor. Buna rağmen yıl sonuna kadar AVM'lerin 1.7 milyar ziyaretçiye ulaşması bekleniyor. Türkiye küresel sermayenin önünün ardına kadar açılmasıyla birlikte AVM kültürüyle tanıştı. Özellikle büyük kentler, tüketimin yoğunlaştığı AVM'lere ev sahipliği yapıyor. Vatandaşlar iş yaşamının dışında kalan zamanın önemli bir kısmını buralarda alışveriş yapmak, sinemaya gitmek, dinlenmek ve arkadaşlarla görüşmek gibi nedenlerle AVM'lerde geçiriyor. AVM'ler özellikle hafta sonları çok yüksek ziyaretçi sayılarına ulaşıyor.
AVM'lerin 3'te biri İstanbul'da
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneğinin (AYD) verilerine göre, Türkiye'de faaliyette bulunan AVM sayısı 348'e ulaştı. En fazla AVM Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul'da bulunuyor. Bu kentteki AVM sayısı 100'ü buluyor. İstanbul'u 35 AVM ile Ankara, 19 AVM ile İzmir ve 16 AVM...