anadolu ajansı araştırması Haberi
Türkiye'de son 4-5 yılda gittikçe yükselen tüketim eğilimi, alışveriş merkezi sayısındaki artışta kendini gösteriyor.
Avrupa'da 1000 kişiye ortalama 200 metrekare alışveriş merkezi alanı düşüyor. Türkiye'de ise bu oran Ankara ve İstanbul'da 84-85 metrekare, yurt genelinde ortalama 34-35 metrekare. Bu noktadan hareketle yerli ve yabancı yatırımcılar "Türkiye'nin önünde gidilecek daha çok yol olduğuna inanıyor" ve yatırımları yavaş yavaş Anadolu'ya kaydırıyor.
Ancak ülkedeki alım gücü, içerdeki ve dışardaki ekonomik gelişmeler ışığında, "artan alışveriş merkezi sayısının fizibıl olup olmadığını zaman gösterecek" dedi.
Prof. Dr. Gülten Kazgan, bu alandaki yatırımların artmasına ilişkin "Dış dünya, yeni teknolojileri devreye sokmak istiyor ama bu arada ekonomileri sürükleyip götürebilmek için de...