apartman karar defteri kaybolursa Haberi
Genel kurul karar defteri kaybolursa ne olur?
Apartmanda alınacak kararlar yapılan ve yapılacak işler gelir ve giderlerin kayıtlarının tutulduğu apartman karar defteri için noterden tasdik almak gerekiyor. Tasdikli deftere, toplantılar ile ilgili detaylar ve alınan kararlar kaydediliyor. Apartman karar defterine yapılan bir sonraki toplantılarda alınan kararların kaydedilmesi sonucunda, apartman karar defteri ara tasdiki almakta fayda oluyor. Böylece, defterde alınan kararlar yine resmi ortamda kaydedilmiş oluyor.
Defter kaydını, apartman yöneticinin tutması ve saklaması gerekiyor. Kat Mülkiyeti Kanununa göre, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması zorunlu oluyor. Bu hususla ilgili Kanun Maddeleri aşağıda yer alıyor.
Defter tutulması ve belgelerin saklanması:
Madde 36 – Yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri,...