Apartman yöneticisi nasıl değişir Haberi
Apartman yöneticisinin değiştirilmesi!
Kat Mülkiyeti Kanuna göre, sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüme sahip olan ana gayrimenkullerde yönetimin oluşturulması zorunlu tutuluyor. Apartman Genel Kurul Toplantılarında, apartman yöneticisi belirleniyor; apartman ile ilgili kararlar alınıyor.
Apartman yönetimine seçilen yönetici veya yönetim kurulunun görev süresi bir sene olarak belirleniyor. Olağan ve olağanüstü genel kurul toplantılarında yönetim değiştirilebiliyor.
Örneğin, yönetimin görevlerini yerine getirmemesi durumunda; alınan kararlara uygun davranmaması, apartman ile ilgili işlerin aksatılması durumunda olağanüstü toplantı yapılarak yeni yönetici seçilebiliyor.
Bunun yanı sıra, yönetimin başarılı olması durumunda; eski yönetici tekrar yeni yönetici olarak da atanabiliyor. Konu ile ilgili hususlar, Kat Mülkiyeti Kanunun 34. maddesinde şu şekilde açıklanıyor:
Madde 34
Kat malikleri, anagayrimenkulün yönetimini kendi aralarından veya dışardan seçecekleri bir kimseye veya üç kişilik bir kurula verebilirler; bu kimseye (Yönetici),...