01 / 05 / 2024

apartman yönetim planı ne zaman yapılıyor

apartman yönetim planı ne zaman yapılıyor

Binanın nasıl yönetileceği, ortak kullanım kuralları, yönetimi, aidatların nasıl belirleneceği gibi bilgiler içerir ve kat maliklerini bağlayan sözleşme hükmündeki yönetim planı ne zaman yapılır? sorusunun cevabı haberimizde..

Sembol Apartman Site Tesis Yönetim Hizmetleri Ticaret Anonim Şirketi kuruldu!

Sembol Apartman Site Tesis Yönetim Hizmetleri Ticaret Anonim Şirketi Kadıköy'de 50 bin TL sermaye bedeli ile Sinan Kara tarafından kuruldu.

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Toplu yaşam alanlarındaki düzeni sağlamak amacıyla bazı kuralların olması gerekiyor. Bu kapsamda planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur. Peki, Site yönetim planı nedir, neleri kapsar? İşte detaylar...

Avenue İş Merkezi Apartman Ve Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Avenue İş Merkezi Apartman Ve Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Hüseyin Fatih Erdönmez tarafından kuruldu.

Konut sitesi aidatlarına asgari ücret oranında artış kapıda! Tesis yönetim sektörü tepkili!

Asgari ücrete yapılan yüzde 34'lük yükselişin, apartman ve site aidatlarına da aynı oranda zam olarak yansıtılması ile ilgili hazırlıklar, tesis yönetim sektörü tarafından tepkiye neden oldu. 

Doğa Apartman Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Doğa Apartman Site Yönetim Hizmetleri Ticaret Limited Şirketi bugün Kadıköy'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Halil Çelen tarafından kuruldu.

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli yapıldı!

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli bugün gerçekleştirildi. Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkezi Bağcılar'da yapıldı.

Apartman yönetim süreçleri tek platformda toplanıyor!

FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, hayata geçirdiği  online tahsilat platformu Kozmos ile apartman yönetim süreçlerini tek çatı altında toplamaya hazırlanıyor.

Tasfiye edilen kooperatifte eski yönetim planı geçerli olur mu?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, 170 haneli yazlık bir sitede hisse sahibi olduğunu aktaran okuyucu, kooperatiflerini tasfiye ettiklerini belirtti. Okuyucu, eski yönetim planının, kurulların ve kararların geçerli olup olmadığını sordu.

Sitelerde yönetim planı nasıl alınır?

Posta Gazetesi Tamer Heper'e gelen soruda 20 senelik sitede yönetici seçildiğini ve elinde sitenin yönetim planının olmadığını belirten okuyucu, tapuya başvurduğunu, tapudan şahsen bu  işlemin yapılmadığı yanıtını aldığını aktardı. Okuyucu, yönetim planı için beklemenin gereği olup olmadığını sordu.

Apartman yöneticiliği için gerekli evraklar!

Apartmanda yönetim için, kat malikleri kurulu toplantısında seçim yapılıyor. Peki apartman yöneticiliği için gerekli evraklar nelerdir? İşte tüm merak edilenler...

Bina yönetim planı örneği!

Kanun kapsamında bina yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmüne sahip olurken, apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini gösteriyor. Peki bina yönetim planı nasıl hazırlanıyor? İşte bina yönetim planı örneği...

Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021!

Kat irtifakı yönetim planı nedir? Kat irtifakı yönetim planı olur mu? Kat irtifakı yönetim planı neden kurulur? Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021 nasıl hazırlanır? İşte tüm merak edilen soruların cevapları...

Sitelerde yönetim planı tescil edilir mi?

Posta yazarı Tamer Heper, '3 blok, 140 bağımsız bölümlü sitemizin ilk yönetim planı 2007 tarihli ve tapuda tescilli. 2010’da yeterli çoğunluk ile onay almış olan yeni yönetim planının, tapuda şerh edilmiş olmasa dahi geçerli plan olduğunu anlıyorum. Doğru yorumluyor muyum?' sorusunu cevapladı.

apartman yönetim planı ne zaman yapılıyor Haberi

apartman yönetim planı ne zaman yapılıyor

Yönetim planı ne zaman yapılır?


Yönetim planı; Anagayrimenkulün, yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve deneticilerin alacakları ücretleri, yönetime ve paylaşıma ait diğer hususları düzenleyen ve bütün kat maliklerini bağlayan özel sözleşme hükmünde tapuda tescil edilmiş bir belgedir.


Yönetim planları kanunlara aykırı olamayacağı gibi yönetim planında belirtilmemiş hususlarda Kat Mülkiyeti Kanunu ve Kat mülkiyeti hukuku'na mebde teşkil eden diğer genel hükümlere göre karara bağlanır. Peki yönetim planı ne zaman yapılır?


Yönetim planı, kat mülkiyeti veya kat irtifakı tesis edilirken toprak sahibi ve müteahhit arasında imzalanarak hazırlanır ve tapuda tescil edilir. Yönetim Plânı yapılmamışsa; Tapu memuru, Kanuna uygun olarak düzenlenmiş Yönetim Plânı getirilinceye kadar, "Kat Mülkiyeti'ne çevirme işlemini" yapmıyor.


Yönetim Planı'nın tarihi, Kat Mülkiyeti Kütüğü'nün "Beyanlar Hanesi"ne kaydediliyor. Yönetim Plânı, Kat Mülkiyeti'nin kuruluş...