06 / 05 / 2024

arsa ifraz işlemleri nasıl yapılır

arsa ifraz işlemleri nasıl yapılır

Tapu kütüğünde tek parsel olarak kayıtlı bulunan bir gayrimenkulün düzenlenen haritalara göre birden çok parçaya ayrılarak tapu kütüğüne tescil edilebiliyor. Bu işleme ifraz deniyor. İşte arsa ifraz işlemleri..

Tapu işlemleri vatandaşı çilenden çıkardı! ATEM Başkanı'ndan tapu dairelerindeki uzun işlemlere çözüm çağırısı!

Mesken, işyeri, arsa ve arazilerin alım satım işlemleri ilgili tapu müdürlüklerinde yapılıyorken tapu dairelerinde işlemlerin uzun sürmesinden vatandaşlar şikayetçi.  Ankara Tüm Emlakçılar Esnaf Odası (ATEM) Başkanı Hakan Akçam çözüm çağrısında bulundu.

Miras kalan tapu işlemleri nasıl yapılır?

Miras kalan bir ev, arsa ya da dükkana dair tapu işlemleri nasıl yürütüyor. İşte bu konuda sıkça sorulan “Miras kalan tapu işlemleri nasıl yapılır?” sorusunun yanıtı!

Tapu alım satım işlemleri nasıl yapılır?

Tapu denilince gayrimenkul ve arsa işlemleri gelmektedir. Özellikle Tapu alım satım işlemleri nasıl yapılır? sıklıkla sorulmaktadır. İşte merak edilen ayrıntılar!

Tapuda ifraz işlemleri nasıl yapılır? İfraz işlemi için nereye başvurulur?

İfrazın kelime anlamı ayırmak olarak biliniyor. Tapu kütüğünde büyük boyutlardaki parsellerin başvuru üzerine tek tapu altındayken bölünmesi işlemidir. Peki, tapuda ifraz işlemleri nasıl yapılır? İfraz işlemi için nereye başvurulur? İşte konu hakkında tüm detaylar...

4 soruda inşaat ruhsatı işlemleri 2018!

Bir arsa üzerinde inşaat çalışmalarına başlanılması için öncelikle bağlı olunan belediyeden yapı ruhsatının alınması gerekiyor. İşte 4 soruda inşaat ruhsatı işlemleri 2018..

Batman Yeni Şehir Hastanesi'nin arsa işlemleri tamam!

Batman Güney Raman çevre yolunda inşa edilmesi planlanan Yeni Şehir Hastanesi için asa işlemleri tamamlandı. 80 dönümlük arazi üzerinde yapılacak arsanın temeli yakın bir tarihte atılacak.

Yıkım ruhsatı işlemleri!

Bir arsa üzerinde yer alan yapının yıkımı için öncelikle belediyeden yıkım ruhsatının alınmış olması gerekiyor. Peki, yıkım ruhsatı nasıl alınır? İşte yıkım ruhsatı alma işlemleri..

Tapu dairesi satış işlemleri!

Konut, işyeri, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların alım satım işlemleri tapu dairesinde gerçekleşiyor. Tapu dairesinde yapılan işlemler için harç ödemesi yapılıyor. İşte tapu dairesi satış işlemleri..

İfraz işlemleri 2016!

Birden fazla taşınmaz malın tapusu nasıl birleştirilebiliyorsa, aynı şekilde tek bir taşınmaz malın tapusu da birden fazla tapuya bölünebiliyor. Peki, ifraz işlemleri 2016 nelerdir? İfraz işlemi nasıl yapılır?

Arsa tapusu ifraz işlemleri!

İfraz işlemi, tapu kütüğünde yapılan ayırma işlemi olarak tanımlanıyor. Bu işlem arsa ve arazilerde yapılabiliyor. Peki, arsa tapusu ifraz işlemleri nasıl yapılır? İşte yanıtı..

Çorum Sungurlu Şehir Stadyumu'nun tapu işlemleri tamamlandı!

Çorum’un Sungurlu ilçesine yapılması planlanan Şehir Stadyumunun tapu işlemleri sona erdi. Geçen hafta, Şehir Stadyumu ile Mahmut Atalay Kapalı Spor Salonu’nun ifraz işlemi gerçekleşmişti.

Arsa tapusu için gerekli belgeler!

Arsa tapusu devir işlemleri, arsanın bulunduğu ilçenin tapu müdürlüğünde yapılıyor. Arsa tapusunun devri için hem alıcıdan hem de satıcıdan bazı belgeler isteniyor. Peki, arsa tapusu için gerekli belgeler nelerdir?

Arsa tapu işlemleri nasıl yapılır?

Arsa tapu işlemlerinin yapılabilmesi için öncelikle ilgili tapu dairesinden randevu alınıyor. Peki, randevu alındıktan sonra ne yapılır? Arsa tapu işlemleri nasıl yapılır?

arsa ifraz işlemleri nasıl yapılır Haberi

arsa ifraz işlemleri nasıl yapılır

Arsa ifraz işlemleri!

Tapu kütüğünde tek parsel olarak kayıtlı bulunan bir gayrimenkulün düzenlenen haritalara göre birden çok parçaya ayrılarak tapu kütüğüne tescil edilebiliyor. Bu işleme ifraz deniyor.


Arsa üzerinde ifraz işlemlerinin yapılabilmesi için gerekli belgeler ile belediyeye müracaat ediliyor. İfraz başvurusunun onaylanmasının ardından ifraz harcı da ödeniyor. Peki, arsa ifraz işlemleri nelerdir?


Arsa ifraz işlemleri için gerekenler:

1. Ayırma için serbest mühendislerce düzenlenmiş ve uygunluğu kadastro müdürlüğünce kontrol edilerek onaylanmış ve bir üst yazıya bağlanmış üç takım dosya içinde değişiklik beyannamesi, kontrol raporu ve eki belgeler,


2. Ayrılması istenen taşınmaz malın sahibine ait veya yetkili temsilcilerinin nüfus cüzdanı veya pasaportu ve temsil belgesi,


3. İstendiği takdirde tapu senetlerine yapıştırılmak üzere  taşınmaz mal sahibinin son altı ay içinde çekilmiş 6 x 4 cm. büyüklüğünde vesikalık fotoğrafı,


4....