arsa satışında istenen belgeler Haberi
Arsa satışında istenen belgeler!
Taşınmaz malların mülkiyet devir işlemleri, tapu müdürlüğünde gerçekleşiyor. Tapu devri için alıcı ve satıcıdan bazı belgeler isteniyor.
Alıcı veya satıcının gerçek ya da tüzel kişi olması halinde farklı belgeler de talep ediliyor. Arsa satışı da dahil gayrimenkullerin satışlarında temin edilmesi istenen belgeler şu şekilde sıralanıyor;
İstenen belgeler:
1. Satıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu aslı veya fotokopisi
- 1 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)
2. Alıcıdan tapuda satış için gerekli evraklar..
- 2 Resim
- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi
- T.C. Kimlik Numarası
- Tapu işlemlerini...