27 / 11 / 2024

Aşkabat Uluslararası Havaalanı şilte gabion ve geotekstil

Aşkabat Uluslararası Havaalanı şilte gabion ve geotekstil

Türkmenistan’ın hızla artan yerli ve yabancı yolcu trafiğine cevap verebilmek için mevcut havaalanı tesislerinin yerine inşa edilen Aşkabat Uluslararası Havaalanı’nın drenaj kanallarında çok özel bir proje gerçekleştirildi.

Türk müteahhitler Türkmenistan'da 50 milyar doları aşan 1.080 proje hayata geçirdi!

Türkiye'nin Aşkabat Büyükelçisi Ahmet Demirok Türk firmalarının bugüne kadar Türkmenistan'da 50 milyar doları aşan yaklaşık 1080 projeyi başarıyla tamamladığını söyledi.

Uluslararası yatırım pozisyonu Mayıs'ta 294,6 milyar dolar oldu

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2023 Mayıs’a dair Uluslararası Yatırım Pozisyonu (UYP) verisini yayımladı. Bu kapsamda Uluslararası yatırım pozisyonu açığı Mayıs'ta 294,6 milyar dolar oldu.

Tolmaçevo Uluslararası Havaalanı yeni terminal binasını Ant Yapı inşa edecek!

Rusya'nın Novosibirsk şehrinde yer alan Tolmaçevo Uluslararası Havaalanı'nda inşa edilecek yeni terminal binası için Ant Yapı ile imzalar atıldı.

Altınyıldız Classics Türkmenistan'daki ilk mağazasını hizmete açtı!

Altınyıldız Classics, Türkmenistan'ın Başkenti Aşkabat'ta ilk mağazasını hizmete açtı.

Alaçatı Havaalanı atıl yatırım olacak iddiası! 

İzmir Çeşme'de 2020 yılında tamamlanarak hizmete açılması planlanan havaalanının, bölgedeki taş ocağının faaliyetlerini sürdürmesi halinde atıl yatırım olacağı iddia edildi. 

Türklerin Senegal'de inşa ettiği havalimanına yoğun ilgi!

Senegal'de Türk firmaları tarafından 8 ayda inşa edilen Uluslararası Blaise Diagne Havalimanı'nı (AIBD) 2 milyon 109 bin 611 yolcu kullandı.

Sabiha Gökçen Havalimanı metrosu ne zaman açılacak?

Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı-Kaynarca (Tavşantepe) Metro Hattı'nın 2018 yılı içerisinde hizmete açılması planlanıyor.

Summa, Sudan’da havaalanı inşa edecek!

Başkent Hartum'da inşa edilecek yeni havaalanının ihalesini kazanan Türk şirketi ile Sudan arasında sözleşme imzalandı.

Türkmenistan Milli Cam Kompleksi açıldı!

Endüstriyel tesis inşaatında dünya sıralamasında 22. olan Tepe İnşaat’ın Türkmenistan’ın başkenti Aşkabat’ta anahtar teslim olarak inşaatını tamamladığı Türkmenistan Milli Cam Kompleksi açıldı.

Kırgızistan'dan TAV'a yatırım daveti!

Kırgızistan Başbakanı Sapar İsakov, TAV'ı, Kırgızistan'ın Bişkek ve Oş kentlerindeki iki uluslararası havaalanının modernizasyonuna yatırım yapmaya davet etti. 

3. havalimanı daha açılmadan ödülleri topladı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, devam eden İstanbul Yeni Havalimanı'nın daha açılmadan uluslararası ödüller aldığını söyledi.

Tiflis Havalimanı'nın yeni etabı açıldı!

Tiflis Şota Rustaveli Uluslararası Havalimanı'nda inşa edilen yeni etabın açılışı yapıldı. ürcistan Başbakanı Kvirikaşvili: "Yeni terminal faaliyete geçtikten sonra Tiflis Uluslararası Havaalanı yılda 4 milyon yolcuya hizmet edecektir" dedi.

İstanbul Uluslararası Finans Merkezi olacak!

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Uluslararası Ekonomik Gelişme Zirvesi-Çin ve Hindistan Üzerinden Global Krize Bakış ve Türkiye konferansına katıldı. Ağbal, İstanbul’u Uluslararası Finans Merkezi yapmayı istediklerini söyledi.

Aşkabat Uluslararası Havaalanı şilte gabion ve geotekstil Haberi

Aşkabat Uluslararası Havaalanı şilte gabion ve geotekstil

Türkmenistan’ın hızla artan yerli ve yabancı yolcu trafiğine cevap verebilmek için mevcut havaalanı tesislerinin yerine inşa edilen Aşkabat Uluslararası Havaalanı’nın drenaj kanallarında çok özel bir proje gerçekleştirildi. Tekno Maccaferri’nin Düzce’de faaliyet gösteren fabrikasından tedarik edilen şilte gabion ve geotekstil ürünleri sayesinde, dünyada benzeri görülmemiş bir drenaj sistemi uygulamasına imza atıldı.


2013 yılında yapımına başlanan ve yaklaşık 150.000 m² kapalı alanıyla yılda 14 milyon yolcuyu ağırlaması hedeflenen Aşkabat Uluslararası Havaalanı Projesinde, drenaj kanallarının en doğru şekilde düzenlenebilmesi için dünyada bir ilke imza atılarak şilte gabion ve geotekstil ürünleri kullanıldı.


Tekno Maccaferri tarafından yapılan ekspertiz sonucunda kanalın yapılacağı alanda yer altı suyunun çıkması ve zeminin yalnızca ince kumdan oluşmasından dolayı, mevcut drenaj kanallarında erozyon riskinin olduğu tespit edildi. Gerek ekonomik gerekse teknik açıdan...