belediyeye mal beyanı nasıl verilir Haberi
Belediyeye mal beyanı verme zamanı!
Gayrimenkul satın alan kimselerin, vergisel sorumlulukları nedeni ile belediyeye mal beyanında bulunmaları gerekiyor. Tapu bildirimi olarak da ifade edilen mal beyanı için; mülk sahibi nüfus cüzdanı fotokopisi, adres ve telefon numarası, kapak dosya, tapu fotokopisi gerekiyor.
Tapu bildiriminin en geç taşınmaz malın tapusunu alındığı yılın sonuna kadar yapılması gerekiyor.
Ancak alınan gayrimenkul inşaat halindeyse, inşaatın tamamlanması beklenip tapu alındıktan sonra emlak beyanında bulunulması gerekiyor. Belediyeye yapılacak tapu bildirimi örneği aşağıda yer alıyor.
EMLAK VERGİSİ BİLDİRİMİ ÖRNEĞİ
................. BELEDİYE BAŞKANLIĞINA
................. İL-İLÇE-BELDE
Emlak Vergisi Sicil No: .................
Vergi Kimlik Numarası: .................
MÜKELLEFİN
Soyadı
Adı (Kurum İse Unvanı)
Baba Adı
Doğum Yeri/Tarihi
Nüfusa K. Olduğu Yer
Uyruğu
Cilt No
Aile Sıra No
Sıra No
İKAMET ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
Dire No
İl - İlçe
İŞYERİ ADRESİ
Mahalle/Semt
Cadde/Sokak
Kapı No
İl-İlçe
Telefon
TABLO II-BİNA BİLDİRİMİ
BİNAYA AİT BİLGİLER
1. Belediye sınırları veya mücavir alanlar içinde ise Belediyenin adı
2....